יום ראשון, 29 במרץ 2015

פעילויות פסח 2015


פוסט מלא פעילויות שחלים במהלך חופשת פסח, חלקן ללא תשלום, חלקן בתשלום. מחולקות לפי אזורים בארץ ובסוף הפוסט תמצאו רשימת פעילויות בנגב, פעילויות של רשות הטבע והגנים, רשימת פעילויות וטיולים של החברה להגנת הטבע ורשימת פעילויות במשקים השונים של מועצת החלב.

שתהיי חופשה מהנה לכולם, חג פסח שמח! 





מרכז:


בפסח הקרוב הקרקס עושה קסמים
שולית הקוסם במופע הקסמים הגדול  
בכיכובם של: סופי צדקה, מתי אטלס, עודד מנסטר ועוד... 


במופע קסמים מרהיב ופעלולי קרקס עוצרי נשימה 11.4.2015-6, חוה"מ פסח, אוהל קרקס פלורנטין בכפר הירוק 

קרקס פלורנטין בכפר הירוק שמח לארח את מופע המחזמר הסוחף:"שוליית הקוסם במופע הקסמים הגדול".
השחקנים, אהובי הילדים, סופי צדקה, מתי אטלס, עודד מנסטר ועוד יככבו בהצגה מלווים בקטעי קרקס וקוסמות מרהיבים של אמני הבית מקרקס פלורנטין, אשר יעניקו לכל המשפחה חוויה צבעונית ובלתי נשכחת.
המחזמר הינו עיבוד חדש ומבדר של אורי אומנותי לפי מחזה של עודד פלוט השזור בשלל שירים וריקודים ומעוטר בתלבושות מרהיבות.

זהו סיפורו המרגש של שולית הקוסם שבזכות תושייה ואומץ לב הציל ממלכה שלמה:
הסיפור מתרחש בממלכתו של הקוסם הגדול. לארמון מגיעה נסיכה יפת מראה המבקשת להציל את פרח השושן, סמל הממלכה. הקוסם מצליח לרפא בעזרת אבן הבדולח שברשותו את הפרח המלכותי וכך מתאהבים השניים. אז מגיעה במפתיע אחותה התאומה והמרושעת של הנסיכה עם יד ימינה סחבון, והשניים מקפיאים את הנסיכה בכישוף מיוחד ומנסים לחטוף מהקוסם את אבן הקסמים. רק שולית הקוסם יוכל להתמודד מול אויבי ממלכה.
האם המכשפה תצליח לזכות בכוחות על טבעיים? את זה תגלו בסוף המסע המרתק והמשעשע של שולית הקוסם, כשיפגוש בדרכו חברים חדשים וילמד שלעולם אסור לוותר, גם אם אתה רק השוליה.

אורך המופע: 75 דקות

מועדי ההופעות במהלך חופשת הפסח כולל שעות:
* יום ב', 6.4, בשעות 10:30, 13:00
* יום ד', 8.4, בשעות 10:30
* יום שבת, 11.4, בשעה 11:30

ההופעות תתקיימנה באוהל הקרקס המפואר , קרקס פלורנטין בכפר הירוק. 
חניה צמודה למתחם ללא עלות

מחיר כרטיס: 65 ש"ח
יש להתעדכן באתר קרקס פלורנטין: www.florentinecircus.co.il

להזמנת כרטיסים: פשבר: 8023*
 http://www.pashbar.co.il/show.php?id=3714 

כמו כן ניתן להזמין כרטיסים בטלפון: 6483811-03 
 או באתר http://www.florentinecircus.co.il 






מרכז מבקרים "משק לין"



בחול המועד פסח, מרכז המבקרים "משק לין" מציע פעילויות מגוונות לילדים ולמבוגרים שסובבים סביב עולמות התוכן של הדבורים הרצאות, פעילויות יצירה ומשחקים, סיורים מודרכים, ועוד.

מה מחפשת הדבורה בפרח?

מה התפקיד החשוב של הדבורה בטבע?

מה אוכלת מלכת הדבורים?

למה נעלמות הדבורים?

איך הדבורים "מדברות"?


כל התשובות ביום פעילות מרתק ומהנה במרכז המבקרים של משק דבורים לין, פעילות שהיא חוויה בלתי נשכחת של לימוד מהנה תוך הפעלות ומשחקים תחפושות ומשימות.

הילדים יתחפשו לדבורים, ילמדו את שפת הדבורים הסודית, יאספו צוף מהפרחים וימלאו ”משימות דבורים“ מהנות הכוללות משחקים שונים הנוגעים לעולם דבורים.

בתחנה נוספת בחצר המכוורת נשאל ונבין איך נשמר הכוורן מעקיצות, איך מטפלים בדבורים ועל הקשר המיוחד בין פרחים לדבורים .בבגדי כוורנים ייצאו הילדים למלא משימות בין הכוורות הפזורות בשטח .

בפסח, חג האביב, זוהי תקופת הרדייה! הילדים יבקרו במכון רדיית הדבש ופס הייצור ויטעמו דבש טהור, טעים ומיוחד. בתחנת היצירה, הילדים יצרו נרות פיסוליים מדונג דבורים אמיתי.


אורך הפעילות: כשעתיים

 פעילות תתקיים בין התאריכים: 5-7/4/15 בשעות: 10:00 ו-12:00


 ההרשמה מראש - 2207965 054

מחיר: 35 ₪ לילד 25 ₪ למבוגר

* מחיר מיוחד למשפחות מעל 5 נפשות

ההרשמה מראש בלבד.

בטלפון: 08-9415859

משק לין, רח' המייסדים, כפר בילו א'

להרשמה, ופרטים נוספים- שחר 2207965 054

 shaharlin57@gmail.com




יריד 'קידישוק' בדיזנגוף סנטר
 ילדים מוכרים את מרכולתם ביריד יד שניה בחג הפסח



דיזנגוף סנטר מזמין את הקהל הרחב ליריד 'קידישוק' לכבוד חג החירות - היריד היחיד במדינה שבו הילדים ימכרו מוצרי יד שניה וחפצים שונים במחיר סמלי. בין המוצרים שיוצעו: ספרים, צעצועים, בגדים ועוד. כל הפריטים ימכרו על ידי הילדים עצמם.

היריד יציע מגוון רחב ועשיר של דוכנים שינוהלו על ידי ילדים עצמם, בהם כל ילד יוכל למכור את מרכולתו: צעצועים ישנים, ספרים, עבודות יד שעשו, תכשיטים, דיסקים, משחקים, בגדים, פריטי מחשב ועוד שלל פריטים שמכוונים לקהל "האנשים הקטנים".

הילדים המשתתפים ביריד יוכלו בעזרת סכום הנע בין 1 -50 שקלים להחליף פריטים עם חבריהם המוכרים וליהנות מפריטים 'חדשים' בשיטת סחר מסורתית.

הילדים שישתתפו ביריד יתנסו בחוויית מסחר ייחודית, יקיימו רכישות ומכירות בסכומי כסף שאינם גבוהים ובכך יוכלו ליהנות ולחוות בצורה ייחודית ומרתקת המשמשת כפלטפורמה ירוקה אשר עוזרת לסביבה על ידי השימוש החוזר בפריטים והעברתם לילד אחר.


תאריכי פעילות: יום ראשון- 29/03 ויום שני- 06/04
בין השעות 11:00-16:00

מיקום: בניין B, קומה 1- (מול הסופר פארם), בדיזנגוף סנטר

ההשתתפות ביריד "קידי שוק" היא ללא תשלום,
אך כרוכה בהרשמה מראש.

לפרטים נוספים והרשמה בפייסבוק של דיזנגוף סנטר:



פסח ברוח הטמפלרים:
מגוון פעילויות חינם לכל המשפחה בשרונה
4/9-4/5 , לאורך כל חול המועד


מושבת הקניות הטמפלרית שרונה בת"א חוגגת את חג הפסח עם מגוון פעילויות חינמיות לכל המשפחה: 
* 5 באפריל: 19:00-17:00 סדנת תופים ברחבת ההחלקה 16:00 + 17:30: הצגת הילדים "פרדי אוהב חיות" בגן המוסיקה - מופע בידור מוסיקלי בכיכובו של פרדי מערוץ הילדים. 

* 6 באפריל : 18:00 הרקדה למשפחות + הופעה של "צעירי תל אביב" ברחבת ההחלקה 16:00 + 17:30 : הצגת הילדים "טריליליאת" בגן המוסיקה - מה קורה כשגננת חדשה ולא שגרתית מוזמנת להפיק את מסיבת היום הולדת של הנסיכה בממלכה? דברים נפלאים!
* 7 באפריל : 19:00-17:00 סדנת ברייקדאנס ברחבת ההחלקה : 16:00 + 17:30 מופע מוסיקלי בשיתוף הילדים "דרור רה מי והגיטרה המעופפת"
* 8 באפריל : 19:00-17:00 הרקדה למשפחות ברחבת ההחלקה : 16:00 + 17:30 הצגת הילדים "עוץ לי גוץ לי" בגן המוסיקה - עיבוד מקורי לאגדה מאת האחים גרים.
* 9 באפריל : 18:00 הרקדה למשפחות + הופעה של "צעירי תל אביב" ברחבת ההחלקה 16:00 + 17:30 : "החברים של אורטל" בגן המוסיקה - מופע מוסיקלי לילדים, מרהיב, סוחף ומצחיק, בו משולבות בובות ענק מושקעות וססגוניות, המצטרפות לאורטל במסעה המוסיקלי



הטבע הכפרי מגיע לכיכר רבין - חול המועד פסח
"אדם אדמה"

פסטיבל לכל המשפחה יביא את הטבע הכפרי למרכז העיר ויאפשר לחוות אותו – קרוב לבית
לכבוד שנת השמיטה מגיעים לתל – אביב – יפו 'אנשי האדמה' ומזמינים את תושבי העיר לחוות את סודות האדמה והקשר שלה עם האדם. באירוע שייערך בכיכר רבין במהלך ימי חו"ל המועד פסח 2015.

פסטיבל אדם אדמה יביא למרכזה של העיר את הטבע הכפרי ויציע מגוון רחב של חוויות משפחתיות מרגשות הנותנות ביטוי לערכים שבבסיס שנת השמיטה: מנוחה, שיתוף, חירות, קיימות, העצמה, שוויון ומדתיות.
למשך 48 שעות קסומות יכבוש הטבע הכפרי את ככר רבין באירוע לכל המשפחה. רחבת האבן המוכרת תהפוך לחלקת טבע שתכלול ערימות חציר, שדה ירוק, חלקות אדמה וחורשות עצי פרדס.
בכיכר יפעלו מתחמים חווייתיים בהם יוכלו ליהנות הילדים וההורים מפעילויות מגוונות המספרות את סיפור השמיטה והקשר בין אדם ואדמה:

סדנאות יצירה לילדים מחומרים מהטבע וחומרים ממוחזרים, מבוך ענק שייבנה מערימות חציר, תצוגה של כלי עבודה חקלאיים וטרקטורים היישר ממוזיאון הטרקטורים ועל פי הספר "הטרקטור בארגז החול", מתחם אדמה עם טרקטורים קטנים הניתנים להפעלה על ידי הילדים, במת הופעות חיות בה יוצגו מידי יום מגוון רחב של הצגות ילדים, מופעי מוסיקה ולהקות מתופפים, גינה סביבתית, פינות מנוחה מלאות בפופים, צליות, מתחם ספרי ילדים ועוד.
בכיכר יוקמו דוכני פירות וירקות שיאפשרו לבאי האירוע לרכוש יבול שמיטה במחירי עלות (1.5ש"ח לירקות ו- 5 ש"ח לפירות!).

האירוע נערך בשיתוף עיריית תל- אביב-יפו, המחלקה למופעים וביוזמתה של עמותת שנת השבע, עמותה ללא מטרות רווח שמטרתה להביא את בשורת השמיטה אל הקהל הישראלי של המאה ה – 21 ולחשוף את הרלוונטיות המפתיעה של הרעיון היהודי העתיק.
האירוע מופק על ידי חברת EXP אייל נאור

במהלך שנת השמיטה 2014 – 2015 מקדמת העמותה אירועי תרבות וחברה שונים, קמפיינים ויראליים, פעילויות קד"מ ופעולות BTL נוספות, תוך שימוש בכלים השיווקיים העדכניים ביותר למען קידום ערכי השמיטה והפצתם לכל אורך השנה. כלל הפעילויות הן ללא מטרת רווח ולטובת הציבור בלבד.
פסטיבל אדם אדמה יערך בחול המועד פסח
בימים ג- ד, 7 – 8 באפריל בכיכר רבין בין השעות 10:00 – 18:00

הכניסה חופשית!

לפרטים נוספים על האירוע - אתר הבית של עמותת שנת השבע: http://year7.org/
אתר עיריית תל- אביב - יפו: http://www.tel-aviv.gov.il/Pages/HomePage.aspx



הפסח הזה, הילדים מבשלים 


אחרי שבשנה האחרונה טרנד הבישול סחף אחריו את כולם, אל תתפלאו אם גם הצעירים ביותר ירצו לתרום את חלקם, סדרת סדנאות חדשה שתתקיים תהפוך את הילדים למסטר שפים קטנים.


החל מיום הראשון של חול המועד (05/04) ועד סוף השבוע יתקיימו סדרת סדנאות שיכירו לילדים את רזי הבישול.
במשך השבוע כל יום תתמקד הסדנא בנושא אחר, כאשר שלל הסדנאות משלבות בין מגוון תחומים כמו בישול, אפיה ואף פיסול בבצק סוכר.

סדנא בנושא "ארוחה חגיגית לפסח לכל המשפחה" אשר במהלכה הילדים ילמדו להכין לבד ארוחה חגיגית שמתאימה לחג. בין המנות אותם ילמדו הילדים להכין , מרק צח עם אטריות ביצים כשרות לפסח, לחמניות לפסח ולקינוח, מוס שוקולד. סדנא נוספת תתמקד בבצק סוכר בא הילדים ילמדו להכין ביצי הפתעה ודמויות חמודות מבצק סוכר. נושא נוסף הוא "ארוחה ערב כשרה לפסח" בא הילדים ילמדו להכין ארוחה קלילה לכל המשפחה שתכלול מרק ביתי וקניידלך עבודת יד, סלט גזר, פקאנים מסוכרים וחמוציות, עוגת אגוזים וסופלה שוקולד. סדנא נוספת תכניס את הילדים לעולם האגדות ובמהלכה הם ילמדו להכין סוכריה מעוצבת בדמות נסיכים/ נסיכות/ פיראטים ועוד שלל דמויות מבצק סוכר בשילוב סוכריות. נוסף על אלו סדנא ייחודית תנחה את הילדים להכין לבד מנות מסובכות להפליא, כגון שוקי עוף בריבת משמש, בננות מטוגנות מצופות בפירורי לחם מתוק (כשר לפסח) ואגסים בשמלת שוקולד..


הסדנאות יתקיימו בחול המועד פסח בין התאריכים 05/04-09/04
בסניפי ספייסז (SPICES) הוד השרון( קניון מרגלית) ובקניון גבעתיים.

המחיר ינוע בין 29-59 ש"ח למשתתף . החל מ-30 דקות לסדנא ועד שעתיים.

קניון גבעתיים-03-5510215
קניון הוד השרון- 09-7793445



מהפירמידות ועד האבירים


טירות קסומות, נסיכות יפיפיות ואבירים אמיצים, בפסח הקרוב נעזוב לרגע את פרעה ואת מצרים העתיקה ונגלוש לימי הביניים העליזים. בפסטיבל שהתקיים במהלך חוה"מ יוכלו הילדים והמבוגרים לחזות בגבירות ענוות, בקרבות ראווה, להתחפש לאבירים עם שריון וללמוד סייף בטוח.

ימי הביניים ידועים כתקופה קסומה של גברים ונשים אמיצים, בפסטיבל חדש יכירו הילדים מקרוב את אבירי השולחן העגול ויצאו יחד איתם להרפתקאות מרתקות שבמהלכם ילמדו על שריונים, סייף וחץ וקשת. הפסטיבל יחולק למגוון מתחמים סדנאות והצגות ביניהם, מתחם חץ וקשת בליווי מדריך מקצועי, תלבושת אותנטית, כלי נשק והדרכה יסודית. סדנא הכנת חרב ומגן, מתחם תלבושות ברוח התקופה וחליפות שריון שילוו במדריך ואשר בו ניתן להצטלם ולצלם. סדנת סייף בטוח אשר כוללת שימוש בנשקי ספוג בטוחים שמתאימים לכל גיל. מתחם מספרי סיפורים ברוח ימיי הביניים באווירה קסומה, סדנת קליעת סלים ואריגה אוטנטיים ועוד שלל פעילויות מרתקות. במהלך היום היו מפוזרים בין המתחמים השונים שלל פינות איפור לכל הגילים ודמיות מימי הביניים כגון נסיכים ואבירים יסתובבו בין המבקרים ויציגו את עצמם בפני הילדים.

הפסטיבל יתקיים בחוה"מ פסח, 6-8.04.2015
שעות פעילות המתחמים: בין השעות 14:00-10:30

הכניסה חופשית

קניון כפר סבא הירוקה
רפפורט 3 ,כפר סבא



פסח של כיף במוזיאון תל אביב לאמנות 


מוזיאון תל אביב לאמנות מציע בפסח 2015 מגוון סדנאות לילדים ברוח החג במוזיאון ובמתחם מרכז מאירהוף ותערוכה אינטראקטיבית לכל המשפחה של אגף החינוך ובחינם לילדים - 'על קווי הדמיון'.

סדנאות במתחם מוזיאון ת"א לאמנות
מגוון סדנאות מקוריות לחג של יום או יומיים לגילאי 12-7.
כרטיסים מראש בקופת המוזיאון, טל': 03-6077020. מספר המקומות מוגבל. הילדים מתבקשים להצטייד באוכל ושתייה.

"פרחי אביב"
הרפתקת קולאז' מפתיעה וצבעונית בעקבות ייצוג יפי הטבע באמנות, בהשראת ציורי פרחים מאוספי המוזיאון.
מועדי הסדנא: יום ב' ה-30.3, יום ג' ה-31.3, יום ד' ה-1.4, יום ה' ה-2.4, בשעות 13:00-10:00.
מחיר: 70 ₪ לסדנה.

"מעשה בקווי קווים"
הרפתקת הדפסי תחריט בהשראת התערוכה "על קווי הדמיון". המשתתפים בסדנה ייחרטו וייצרו בקווי קווים על גלופות וידפיסו במכבש דפוס.
מועדי הסדנא: יום ב' ה-30.3, יום ג' ה-31.3, יום ד' ה-1.4, יום ה' ה-2.4, בשעות 13:00-10:00.
מחיר: 70 ₪ לסדנה.

"אמן לחג" – סדנה של יומיים
יומיים של פעילות יצירתית המשלבת סדנת הדפס רשת על עץ לבוד וסדנת פיסול בחוט מתכת ועוסקת בפער שבין דימוי לרקע ובחיבור ביניהם..
מועד הסדנא הראשונה: יום ב' ה-30.3 ויום ג' ה-31.3, מועד הסדנא השניה: יום ד' ה-1.4 ויום ה' ה-2.4,
בשעות 13:00-10:00.
מחיר: 140 ₪ לסדנה

סדנת פיסול במרכז מאירהוף לחינוך לאמנות (מתחם דובנוב)
סדנה מיוחדת וחד פעמית שתתקיים ביום א' ה-29.3, בשעה 18:00-16:30.
לגילאי 10-7, כרטיסים מראש במרכז יוסף ורבקה מאירהוף לחינוך לאמנות, רחוב דובנוב 8, ת"א. טל' 03-6919155. מספר המקומות מוגבל.

סדנת סירות גומא מצריות עתיקות
סדנת פיסול בחומרים מגוונים בהשראת סירות הגומא (פפירוס).
מחיר: 65 ₪ לסדנה.

על קווי הדמיון – תערוכה אינטראקטיבית לכל המשפחה, חינם לילדים
תערוכת "על קווי הדמיון" מתמקדת במוטיב הקו המופיע ביצירות האמנות. בתערוכה מוצגות עבודות מקוריות של אמנים בינלאומיים פורצי דרך בהיסטוריה כדוגמת פבלו פיקסו, אלכסנדר קלדר ומוריס אנרי, כמו גם יצירות מקור של אמנים מקומיים.

לצד יצירות אמנות, יוזמנו המבקרים ליהנות בפינות הפעלה אינטראקטיביות: ציור באייפד בסגנון ציורי מערות; משחקי סאונד וקו ומשחקי דופק וקו; פעילות אינטראקטיבית טכנולוגית של קווי המתאר של הגוף, צפייה בסרטים כמו "מר קו" ובסרטי אנימציה בעיפרון; קריאת ספרים בנושא קו; ציור בחלל (באוויר) בסגנון פבלו פיקסו, והשלמת ציורים בסגנון של אמנים ; ציור צורות קוויות מתוך מישוש; התחפשות לקווים בתוך חלל מקווקו; ציור אובייקט בעזרת גריד (רשת קווי שתי וערב); פיסול בקו בחלל; חיפוש קווי הפרספקטיבה בציורים וציור טבע דומם של קווים.

הכניסה בחינם למוזיאון תל אביב לאמנות לילדים עד גיל 18.

מוזיאון תל אביב לאמנות: שד' שאול המלך 27, תל אביב, טל: 6077020-03 http://www.tamuseum.org.il/
מרכז יוסף ורבקה מאירהוף לחינוך לאמנות: רחוב דובנוב 8, ת"א. טל' 03-6919155



חוגגים את האביב במוזיאון האדם והחי הפארק הלאומי ר"ג
עם קייטנית, חיות מההגדה ופתירת תעלומה בלשית באמצעות הסמארטפון 


אין כמו חג האביב כדי להגיע לפארק הלאומי ברמת-גן, וליהנות מהתערוכות במוזיאון האדם והחי ומפעילויות מיוחדות. בפסח הורים וילדים יוכלו להינות מהתערוכה "המדריך הזואולוגי לפוליטיקה הישראלית". של דידי (ז"ל) וצילה מנוסי מתוך הספר עליו זכו היוצרים בפרס עיפרון הזהב.
ההורים יוכלו להינות מההומור המושחז והילדים מאיורי החיות.
בהמשך להצלחה יחזור המשחק האינטראקטיבי  תעלומה בלשית: בעקבות הרוחות מן הדרום הנפתרת באמצעות הסמרטפון. תכני המוזאון שזורים במשחק חידות (בעזרת הסמארטפון) בו ההורים והילדים משתפים פעולה. במהלך החג תתקיים הפעלה מיוחדת "חיות מההגדה" צפרדע, כינים , ערוב וארבה מההגדה בצד החיות של "חד גדיא" והכל סביב מוצגים מהמוזיאון. כמו כן תמיד אפשר להינות מתצוגת הקבע ובה פוחלצי חיות, דגמי דינוזאורים ותצוגות. ושלל תצוגות אינטראקטיביות על בעלי חיים ועל האדם הקדמון.
השנה תתקיים במוזיאון גם קייטנית לתלמידי א'-ד'.  

להלן פירוט האירועים:
 פתירת תעלומה באמצעות הסמרטפון 

קייטנית פסח לתלמידי כיתות א' עד ד'יום שני 6.4.15-יום חמישי 9.4.15 בשעות 8:30 – 13:00
בקייטנית נחגוג ונשתעשע במגוון פעילויות בנושאים הקשורים לטבע ולחג הפסח. 
מחיר לכל הקייטנית: 400 ₪, ניתן להירשם לימים בודדים.
5.4.15  א' חוהמ"פ

נעים להכיר: סיור מודרך במחיר כניסה למוזיאון.
משך הסיור: 45 דקות. בשעות  11:00 ו- 12:00 ללא תוספת למחיר כניסה למוזיאון
6.4.15 ב' חוהמ"פ "חיות בהגדה" בשעות 10:00, 11:00, ו- 12:00
החיות מעשרת המכות ומהשיר "חד גדיא" דרך מוצגי המוזיאון
הדרכה במחיר הכניסה למוזיאון
7.4.15 ג' חוהמ"פ 

תעלומה בלשית: בעקבות הרוחות מן הדרום
רוחות חדרו למוזיאון. קיו הבלש זקוק לעזרתכם לפתרון התעלומה.
תכני המוזאון שזורים במשחק חידות (בעזרת האפליקציה של
Quesity  בסמארטפון) בו ההורים והילדים משתפים פעולה. משך המשחק כ- 45 דקות. השתתפות במשחק עולה דמי כניסה למוזיאון + 10 ₪ למשפחה. מבצע לפסח - כניסה משפחתית + משחק,  100 ₪ למשפחה עד 5 נפשות.(כולל הפתעה לילדים). 

8.4.15 ד' חוהמ"פ "חיות בהגדה" בשעות 10:00, 11:00, ו-12:00
החיות מעשרת המכות ומהשיר "חד גדיא" דרך מוצגי המוזיאון – הדרכה במחיר הכניסה למוזיאון 

שעות פתיחה מיוחדות לחג הפסח:
3.4.15 יום שישי המוזאון סגור.
חג פסח 4.4.15: 10:00-17:00
חול המועד פסח 5.4.15-8.4.15, 9:00-17:00       
ערב חג שני 9.4.15, 9:00-13:00
חג שני יום שישי 10.4.15 המוזאון סגור

פרטים בטלפון 03-6315010  ובאתר   www.adamvechai.org.il

שימו לב למחירי הכניסה החדשים:  26 שקלים למבוגר ו-20 שקלים לילד מעל גיל 5,
21 ₪ לתושבי רמת-גן, 17 ₪ לילד תושב רמת-גן, 13 ₪ לאזרח ותיק
שעות
פעילות: א'-ה': 9:00 - 14:00, שבת: 10:00 - 17:00.



מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מציג: משחקי ניווט בשכונת נווה צדק



פעילות מיוחדת לכל המשפחה במהלך חופשת הפסח


מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, השוכן בלב שכונת נווה צדק המיוחדת והציורית, עורך פעילות ייחודית ומהנה במהלך חופשת חג הפסח, של משחקי ניווט אביביים במתחם השכונה.

הפעילות מיועדת לקבוצות ומשפחות, אשר יפגשו בקו הזינוק – רחבת מוזיאון נחום גוטמן לאמנות (שמעון רוקח 21) ומשם יצאו המשתתפים למסע של תעלומות, משימות והרבה כיף, ברחובותיה הציוריים והייחודיים של נווה צדק. במהלך משחק הניווט יגלו המשתתפים רמזים הקשורים לשכונה ולדמויות שחיו בה, ביניהם האמן נחום גוטמן, עד שיגיעו אל היעד הנכסף.


הקהל הרחב יוכל, בנוסף על ההשתתפות במשחקי הניווט, ליהנות ללא תשלום מסיור במוזיאון נחום גוטמן ולצפות בתערוכות המוצגות במוזיאון.


התערוכות המוצגות בימים אלו במוזיאון:

מעשה בגמד, בענק ובנסיכה –תערוכה פעילה לילדים ולכל המשפחה בהשראת איוריו של נחום גוטמן ואיוריהם של מאיירים אחרים לסיפורי אגדות.

שירה הנוער – יצירותיו של האמן דוד מערבי, חברו הנשכח של נחום גוטמן מ"בצלאל".

דיוקן עצמנו במבט לאחור - תצוגת הקבע החדשה של אוסף מוזיאון נחום גוטמן לאמנות.


משחקי הניווט יתקיימו בתאריכים: 30.3, 31.3, 1.4, 2.4, 5.4, 6.4, 7.4, 8.4

יציאה מקו הזינוק – מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נווה צדק

בכל חצי שעה בין השעות 10:00-13:00.

עלות כרטיס למשתתף – 15 ש"ח

משך הפעילות תלוי במשתתפים ונע בין שעה – שעה וחצי.


הכניסה למוזיאון נחום גוטמן לאמנות במהלך ימי חוה"מ בחינם!


שעות פתיחת המוזיאון:

* בימים א' – ד' 5.4.15-8.4.15 בין השעות - 10:00 - 18:00.
* יום ה' – ערב חג שני המוזיאון פתוח בין השעות – 10:00 - 14:00.
* יום ו' חג פסח שני – המוזיאון פתוח בין השעות – 10:00 – 15:00.


מוזיאון נחום גוטמן לאמנות – שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א
5161970-03




פסח של אנימציה 2015 


3 ימים של חגיגת אנימציה לכל המשפחה, עם פאנל יוצרים (אתגר קרת, ארי פולמן, אלכס אוראל), מפגש עם אנימטור מפיקסאר, הרצאות מרתקות, סדנאות קומיקס ואנימציה, סרטים זוכי אוסקר, תערוכות ועוד
7-5 באפריל, חול המועד פסח, בסינמטק ת"א ובמכללה הישראלית לאנימציה
פסח של אנימציה, הפסטיבל לאנימציה, עיצוב, אפקטים וגיימינג, יתקיים זו השנה החמישית בחול המועד פסח, 5-7 באפריל, בסינמטק ת"א ובמכללה הישראלית לאנימציה בת"א. כל המשפחה מוזמנת למגוון אירועים מרתקים: סרטים זוכי אוסקר, הרצאות, סדנאות קומיקס דיגיטלי, איור, אנימציה ופיתוח משחקים, מפגש עם אנימטור מפיקסאר ועוד...
יתקיימו סדנאות לילדים, נוער ומבוגרים בנושא אנימציה, פיתוח משחקים, קומיקס דיגיטלי, איור דיגיטלי ועיבוד גרפי.
באירוע יושקו גם שלוש תערוכות של תלמידי המכללה הישראלית לאנימציה, ובהן איורים דיגיטליים, סרטי אנימציה ועוד.

באירוע הפתיחה ב-5 באפריל בשעה19:00 נקיים פאנל עם אתגר קרת, שכתב את התסריט לסרט האנימציה $9.99, ארי פולמן, שיצר את סרטי האנימציה ואלס עם באשיר וכנס העתידנים, ואלכס אוראל, שהיה אנימטור בסרט משפחת סופר-על וביים את האנימציה בסרט יוגי דוב. בפאנל בהנחיית יאיר רוה (מאתר "סינמסקופ”) ישוחחו היוצרים על תהליכי עבודתם ועל תעשיית האנימציה בישראל ובעולם, וגם יחשפו חומרים מפרויקטים עתידיים (ביניהם פיצ'ר אנימציה על אנה פרנק). מיד לאחר הפאנל יוקרנו הסרטים “$9.99“ ו"כנס העתידנים", ולמחרת יוקרן גם “משפחת סופר-על” (שזכה ב-3 פרסי אוסקר).

עוד בפסטיבל יוקרנו סרטי אנימציה, כולל סרטים שזכו באוסקר או היו מועמדים: ביניהם "שיר הים" שהיה מועמד השנה לאוסקר וטרם הוקרן בישראל (עם הקדמה מאת האנימטורית טל לוטן), "שישה גיבורים” של דיסני, שזכה השנה באוסקר, "הקופסונים" (בתלת-מימד ובאגלית, עם הקדמה מאת דורון פישלר מאתר עין הדג) ו"הדרקון הראשון שלי 2", שהיו מועמדים השנה לאוסקר, "סרט לגו" ועוד.

בנוסף יתקיימו הרצאות לקהל הרחב, למתעניינים בלימודים ולאנשי מקצוע, ביניהן: "מתסריט לאנימציה" בהגשת אלכס אוראל, אנימטור בפיקסאר, ש יספר על תהליך יצירת הסרט משפחת סופר-על. "מיתוג בעולם הדיגיטל" בהגשת ברוך נאה ותומר מלובן, בכירי המעצבים בישראל, שיספרו על המיתוג של עיתון הארץ וסלקום TV. "מרעיון לדמות אנימציה", בהגשת ניר גינת ויניר תירוש - אמן קונספט ופסל דיגיטלי שידגימו איך מפתחים, מעצבים ומפסלים במחשב דמות אנימציה. "מדוגמנית לדוגמנית שער", בהגשת ירמי אריאלי ולאון סוקולסקי - צלם אופנה ומעצב גרפי שידגימו כיצד מאפרים, מאירים ומצלמים דוגמנית וכיצד מעבדים את דמותה בפוטושופ. “18 שנות סאות'פארק, פארקר וסטון”, בהנחיית אלון גור-אריה (מועדון הסרט
המופרע). "מהפכת האפקטים והגיימינג", בהגשת כפיר רם, שיספר על ההתפתחויות בעולם האנימציה והגיימינג, כולל הדגמות חיות של כלים ותהליכי עבודה. בשלישי בערב יתקיימו הרצאות מיוחדות למתעניינים בלימודי אנימציה, עיצוב, אפקטים וגיימינג.

פרטים נוספים יפורסמו בימים הקרובים באתר המכללה:
הפסטיבל נערך על ידי המכללה הישראלית לאנימציה וסינמטק תל אביב בשיתוף פסטיבל אוטופיה ואתר IGN.
מחיר כרטיס לכל אירוע: 38 ש"ח. כניסה חינם למנויי הסינמטק ולתלמידי ובוגרי IAC (בהרשמה מראש). חלק מהאירועים פתוחים ללא תשלום.




קניון עופר רחובות מציע:

הופעות לילדים במהלך חופשת חג הפסח

הכניסה חופשית!


קניון עופר רחובות, מקבוצת קניוני עופר, מזמין את הקהל הרחב ליהנות מהופעות מיוחדות לילדים לכבוד חג הפסח. במהלך כל ימי חול המועד פסח יתקיימו 2 הופעות ביום, אחת בשעה 11:00 והשנייה אחה"צ בשעה 17:30.

ביום א' – 5.4.15:
11:00- מופע הקסמים של שי נשיא: מופע סוחף וייחודי המחבר בין הקסמים המובילים בעולם להומור ושילוב אינטראקטיבי של הקהל, היוצרים קסם אמיתי לקהל שאוהב לצחוק ולהיות מופתע.

17:30- יהלום החלום: מופע מצחיק ומטריף המשלב שירים, משחקים וקסמים, כי בעולם החלומות הכל יכול להיות.

ביום ב' – 6.4.15:
11:00- אלוני בלוני: מופע בלונים מצחיק במיוחד, בליווי שירים מקוריים מתוך קלטת הילדים החדשה, קסמים מדהימים, סטנד אפ לילדים, והמון בלונים.

17:30- קרקס אפריקאי: אנשי קרקס אפריקאיים במופע קצבי ועוצר נשימה, המשלב אלמנטים יוצאי דופן- לימבו, אש, פירמידות, אקרוביטקה ועוד.

ביום ג' – 7.4.15:
11:00- איציק הליצן: הליצן האהוב שמשמח כבר שנים רבות מציג במופע משעשע בשיתוף הקהל בו הוא יצחיק, ישיר ויעשה קסמים בפעילות חווייתית לכל המשפחה.

17:30- המופע של צ'ופצ'יק: העולם ממנו צ'ופצ'יק באה לא תמיד היה קל ונעים, ובמהלך המופע היא נכנסת לעולמם של הילדים ומראה להם כי בקשיים יש המון דברים טובים ומלמדת איך להפיק מהם את המיטב.

ביום ד' – 8.4.15:
11:00- קוקו וג'מבו: קוקו וג'מבו הם שני חברים טובים שעושים הכול ביחד שרים, רוקדים, צוחקים ונהנים הכול... ביחד!!!

17:30- החברים של אורטל: מופע מוסיקלי ומקפיץ המשלב מגוון דמויות, הלא הם חבריה הטובים של אורטל: הקרוקודיל, הקוף והאריה. יחד הם יוצאים למסע ולומדים על מוזיקה וחברות.
לפרטים נוספים:קניון עופר רחובות: 08-9451222





פסח עם האחים גרים



לרקוד עם סינדרלה, לבקר את סבתא של כיפה אדומה ולנשנש משהו עם שלגיה. בפסח הקרוב האגדות אהובות עלינו קמות לתחיה, בפסטיבל האחים גרים, אשר יוקדש כולו למחבריהם של הסיפורים המפורסמים ואהובים בעולם.

הפנטזיה והקסם יגלשו לתוך המציאות בפסח הקרוב ופסטיבל חדש שיוקדש כולו לאגדות יפתח עולם מופלא בפני הילדים . בו הם ילמדו שמאחורי הסיפורים לפני השינה שהם כול כך אוהבים, עומדים שני אחים קסומים לא פחות ששכתבו אותם לכדי הגרסאות המוכרות לנו היום.

את הילדים יפגוש בכניסה לפסטיבל, בתוך ספריה עתיקה דמותו של יעקב גרים, אשר יהווה כרוז ודמות מקשרת בין מגוון האטרקציות. הוא יסביר להם על הפסטיבל ועל דמותו, נוסף על כך הוא יקריא ויספר להם ממגוון יצירותיהם של האחים גרים, כגון החלילן מהמלין, החתול במגפיים, הנסיכה ועדשה ועוד.
בהמשך יוכלו הילדים לפגוש את שלגיה אשר תחכה להם ליד באר קסומה ותספר את סיפורה, גם את חברה הגמד יפגשו הילדים ואף יכינו איתו מצנפות גמדים מוקטנות מבצק סוכר. במתחם ייחודי ובו מיטת עץ, בית ויער, דמות מספר סיפורים תספר את סיפור כיפה אדומה. על הרקע תפאורה מרהיבה, יוזמנו הילדים להשתתף בנשף וללמוד יחד עם סינדרלה והנסיך את ריקוד הוולס הקלאסי. נוסף על אלו, יוקם במקום תיאטרון האינטראקטיבי, בשיתוף הילדים , אשר יוזמנו אל הבמה ויהפכו בעזרת תלבושות ואביזרים למשתתפים פעילים בהצגה.

הפסטיבל יתקיים בחוה"מ פסח, 6-8.04.2015
שעות פעילות המתחמים: 19:00-:00,16:0014-11:00

הכניסה חופשית

קניון "עיר ימים"
רח' בני ברמן 2, נתניה
7738740-09





ירושלים:


 פסח במגדל דוד
הרפתקאות, שיקויים וארכיאולוגיה לילדים 


האירוע: הרפתקת שיקוי הפלא

המועד: חול המועד פסח ימים ראשון-רביעי 5-8.4.2015 בשעות 10:00-16:00.
כניסה אחרונה בשעה 14:00

המשימה: איסוף מרכיבים סודיים של שיקוי עתיק.
ההבטחה: השיקוי מרפא כל מחלה ומאריך חיים.
הקושי: ארבעה שומרי סף, בנים למשפחות-רופאים עתיקות בירושלים, שומרים על סודות השיקוי. בידי כל שומר רק אחד ממכלול המרכיבים הנדרשים לגילויו. עם ביצוע מוצלח של הוראת השומר, יפקיד השומר בידיכם את סודו. רק עם פתרון ארבע המשימות אפשר יהיה להגיע אל שיקוי הפלא.
הסיום: הגעתם אל היעד ואתם רוקחים שיקוי במו ידיכם, וצופים בהצגה משעשעת בה יימסר לכם הרמז הסופי.

מחירים: 30 ש"ח לילד מגיל 4. 40 ש"ח למבוגר.
מבוגר אחד המלווה שלושה ילדים מינימום : ללא תשלום!


האירוע: מחנה "שודדי התיבה האבודה" 

המועד: חופשת פסח ראשון-חמישי 29.3-2.4.2015 בשעות 08:00-15:00

המשימה: הרפתקה ארכיאולוגית במצודה
האתגר: 5 ימים של משימות בין חומות מצודת העיר במגדל דוד, חיפוש, התנסות בעולם הקסום של הארכיאולוגיה – חפירה וממצאים,רפאות, מדידות והיכרות עם העבר הקרוב והרחוק. התכנית כוללת יציאה לסיורים ופעילויות בסביבה הקרובה.
הציוד: נעליים נוחות, כובעים, ארוחת צהריים, בקבוקי מים ויצר הרפתקני במיוחד

הגיל: לילדים בגיל 9-12
מחירים: עלות ליום אחד- 120ש"ח עלות לחמישה ימים- 500 ש"ח


מחיר מיוחד לפסח: כרטיס משפחתי לכניסה בלבד ללא השתתפות בפעילות. 100 ש"ח ל-2 מבוגרים + כל מספר ילדים.

שעות פתיחה: כללי: ראשון-חמישי 09:00-16:00 שישי ושבת: 09:00-14:00

סיורים מודרכים ליחידים בעברית: שני ורביעי בשעה 10:30 באנגלית: בימים ראשון-שישי בשעה 11:00

"שלישי בשלייקס" - אזרחים ותיקים. הכניסה למוזיאון בימי שלישי לגיל השלישי ב-10 שקלים בלבד!



קיפצובה 


במיני לונה פארק יתארחו הצגות הילדים:
ערכים וכיופים לילדים ולכל המשפחה  30.3.2015 – בשעות 12:00-14:00
הפקה מיוחדת לציבור הדתי. אל פארק הקיפצובה יגיעו כוכבי ערוץ מאיר למופעים ערכיים המשולבים בילוי בפארק. אסי בהצגה "אסי ומטה הקסמים" ואבישי (פולקע) במופע "פולקע ואבן המשאלות".
המופעים כלולים במחיר הכניסה.

המופע של פרדי (מערוץ הילדים)  10-11.4.15 – 13:30
מופע חדש לילדים ולכל המשפחה בכיכובו של דניאל מייזלר המגלם את דמותו האהובה של פרדי מערוץ הילדים.  ההצגה מספרת את סיפורו של פרדי המגיע להופיע בפני הילדים אך מגלה שסמבה, התוכי שלו שתמיד צמוד אליו נעלם. פרדי יוצא למסע חיפושים בעזרת הקהל. בדרך הוא פוגש חיות ודמויות צבעוניות ומצחיקות עד למפגש המרתק עם סמבה. לאורך כל המופע משתעשעים הילדים בעקבות החיפוש אך בעיקר לומדים להכיר ולאהוב את בעלי החיים ועולם החי.

המופעים כלולים במחיר הכניסה.

הפארק פתוח מה- 29.03 עד 11.04 כולל. כל יום בין השעות 10:00-19:00 ימי שישי וערבי חג 10:00 -17:00 לפרטים: 02-5347952

פארק קיפצובה – הינו המיני לונה פארק הראשון בין ירושלים לתל אביב. מציע חוויה משפחתית עם מגוון פעילויות לטווח רחב של גילאים: מגוון מתקנים, בריכת סירות אבובים, קרוסלת הפיראטים וקרוסלת סוסים, מכוניות מתנגשות, בריכת כדורים, ג'מבורי, חדר תחפושות, אולם משחקי וידאו, פלייסטיישן וXBOX ועוד. רכבת הרים חדשה . 
בנוסף שודרגה המשחקייה הממוזגת.



מתנ"ך אל תש"ח – סיורים מודרכים
סיור מודרך היוצא ממלון צובה בתאריכים:  4.4.15, 6.4.15, 8.4.15 ו-11.4.15 – 10:00
בכל שבת במהלך חג הפסח ייצא סיור מודרך אל האתרים בסביבת המלון: הר צובה, שרידי המצודה הצלבניות, עצי הזית והאלון העתיקים ביותר בהרי ירושלים. (גילו של עץ האלון נאמד בכ-700 שנה) ולידו עץ זית עתיק שגזעו חלול. עצים אלה השתמרו עקב היות המקום בית קברות מוסלמי של הכפר צובה. נמשיך למטעים משם מובילה הדרך אל עין צובה והנקבה התת קרקעית.

משך הטיול כשעתיים וחצי. אורכו כ-2 ק"מ.  
מתאים למשפחות. תינוקות במנשא גב. מינימום 5 אנשים ליציאת הטיול. 
מחיר לאדם:20 ש"ח מגיל 5 (ללא תשלום לאורחי המלון). לאורחי מלון צובה ניתנת כניסה חינם לקיפצובה. הזמנה בתיאום מראש בלבד- 02-5347090

  
חוות השוקולד גליתא


בחוות השוקולד גליתא בצובה יתקיימו סדנאות לגדולים ולקטנטנים במהלך חוה"מ פסח.
גליתא הינו הסניף השני של חוות השוקולד גליתא, אותה הקימה השוקולטיירית גלית אלפרט, שלמדה את אמנות השוקולד בבלגיה במשך שלוש שנים. המקום מעניק חוויה מיוחדת ואיכותית הכוללת סרט המספר את סיפור השוקולד וסיפור גליתא (ללא תשלום), ומגוון סדנאות שוקולד למבוגרים ולילדים, סדנאות יצירה בשוקולד, וכמובן חנות שוקולדים מיוחדת ומגוונת בה כל אורח יכול להרכיב קופסאות שוקולד על פי טעמו האישי.
סדנאות בהזמנה מראש: 02-5347650 


מצרים העתיקה מתעוררת לתחייה במוזאון ארצות המקרא ירושלים 



הכניסה והפעילות חינם

בפסח הזה, מוזאון ארצות המקרא ירושלים, מזמין את כל המשפחה להצטרף בחינם למסע חזרה אל מצרים העתיקה, בפעילות מדליקה ושוקקת עם שחקנים ויצירה "יום בחצר המלך".

בימים א'-ה', 5 – 9 באפריל, פותח מוזאון ארצות המקרא, את שעריו לכל הציבור ומזמין את כל המשפחות למשתה מלכותי מצרי בחצר פרעה מלך מצרים. בחצר המלך פרעה, יפגשו המבקרים עם חרטומי וכוהני מצרים העתיקה, ישחקו משחקים עתיקים, ויפצחו חידות חרטומים עתיקות יומין.

במוזאון תוקם חצר המלך פרעה, שוקקת חיים ומלאה בדמויות צבעוניות – המבקרים יפגשו בחצר את אומן החצר שמפסל ומצייר על ארונות הקבורה של אנשי המלוכה, את הסופר המתמחה בכתב הירוגליפים על גבי פפירוס, וחוקר צרפתי מהמאה ה-19 שהגיע לחקור את סוד הפירמידות. המבקרים ישחקו במשחקים עתיקים שנמצאו בקברים מצריים, יפענחו כתבים מצריים מסתוריים, וישתתפו במשתה המפואר של פרעה.

הפעילות במוזאון ללא תשלום, בחסות בנק הפועלים ולאורך כל חג הפסח, ומיועדת למשפחות עם ילדים בגילאי 5 – 10. בנוסף, תתקיים סדנת יצירה אביבית באווירת החג (בתשלום). שעות הפעילות לכל המשפחה: ימים א' – ד' 11:00 – 16:00, יום ה' 10:00 – 13:00

המבקרים יוכלו להשתתף בסיורים מודרכים ללא תשלום בתערוכת "על נהרות בבל" החדשה שמציגה לראשונה בעולם ממצאים קדומים מחיי היהודים ביישוב היהודי בבל ומוגדרים על ידי מיטב החוקרים והמומחים כמקבילים בחשיבותם למגילות הגנוזות.
הסיורים יתקיימו במהלך החג בימים ראשון-רביעי (5-8/4) בשעות 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00 ו16:00 בעברית, וב10:30 ו14:30 באנגלית.
ביום חמישי, 9/4, ערב חג שני של פסח, יתקיים סיור באנגלית ב10:30, וסיורים בעברית ב11:00 וב12:00.

הכניסה לתערוכה תתאפשר לפי שעות ובהזמנת מקום. יש להירשם מראש לסיורים.
מידע נוסף:

שעות פתיחת המוזאון בחוה"מ פסח: ימים א' – ד' 10:00 – 0017:, יום ה' 10:00 – 14:00. במוזאון ישנה חניה ללא תשלום, ונגישות לנכים (לתיאור מדויק יש להתקשר למוזאון).

במוזאון קפיטריה כשרה, וכל הפעילויות מותאמות לציבור שומר שבת. ניתן להזמין מראש כרטיסים ולאסוף בקופה.


לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים: 02-5611066 http://www.blmj.org
(ניתן להזמין כרטיסים ולהירשם לסיורים דרך האתר)


מבלים בהר עמשא



הר עמשא נערך לפסח ומציע בימי ראשון ושני בחול המועד 4-5/4 ארוע ייחודי שייערך ביעיר יתיר ויכלול דוכני אמנים מקומיים ואמנים אזוריים, מזון מתוצרת האזור (מאפים, ירקות ופירות, יין מקומי וכו' הכל על טהרת האזור),

הפעלות לכל המשפחה (סדנאות קרמיקה, מגזרות נייר, ליבוד) , הפעלות לילדים (ג'ימבורי, שעת סיפור, קומזיץ ערב),


ובערב – בובי זמר – ערב שירה בציבור בליווי נגנים מקצועיים שיהפוך למסיבה עברית שמחה אל תוך השעות הקטנות של הלילה.


לרשות האורחים יעמוד מתחם קמפינג ובו שטח להקמת אוהלים פרטיים, אוהלים להשכרה (אופציונלי), דוכני מזון, שירותים ניידים,תאורה וכו'.


ניתן להירשם ולקבל פרטים נוספים בטל. 052-4626239, בדוא"ל klita@haramasa.co.il  







צפון:

פסטיבל העת העתיקה בנמל קיסריה 


בחול המועד פסח בימים:
ראשון ה-4/5 שני ה-4/6 שלישי ה-4/7 ורביעי ה-4/8


החברה לפיתוח קיסריה ורשות הטבע והגנים מקיימות בחול המועד פסח בנמל קיסריה פסטיבל העת העתיקה, מסע מרתק וצבעוני אל התקופה הרומית לכל המשפחה.
הפסטיבל משלב מיצגים ומיצבים שונים מהווי החיים, הנמל והמסחר בקיסריה הקדומה ומתבסס על אירועים מחיי החברה והבידור בתקופה ההרודיאנית. מבקרי הפסטיבל ייהנו ממופע תיאטרון הומוריסטי; שירה, מחול וסיפורים מבית המלוכה; מופע קרקס, לוליינות ומופעי ראווה המשלבים אש; קרבות במה; נגינה בכלי מוסיקה שונים מן התקופה - נבל, לוטה, קיטרה, חליל, תופים; מתחם דוכנים ברוח התקופה וסדנאות לילדים.
בנוסף לפסטיבל, מציע נמל קיסריה מסע קסום אל ההיסטוריה המרהיבה של העיר במיצגי "מסע בזמן" וכמובן מסעדות על קו המים, בתי קפה וגלריות אמנים ציוריות.

ההשתתפות בפסטיבל אינה כרוכה בתשלום נוסף על דמי הכניסה לגן הלאומי (40 ש"ח למבוגר, 24 ש"ח לילד), חינם למנויים.



חצרות אמן ובתים פתוחים בקיסריה


בחול המועד פסח פותחים אמני קיסריה את בתיהם לקהל הרחב ומארחים תערוכות, מיצגים ומופעי מוסיקה

בימים שני – רביעי ה- 6-8 באפריל בין השעות 10:00-20:00

חג הפסח הקרב מוצא את אומני קיסריה עסוקים בהכנות לקראת האירוע הייחודי שהופך למסורת – הפנינג אומנותי והזדמנות להצגת
יצירות אומנות בבתיהם ובחצרותיהם

הקהל יוכל לראות וליהנות משפע של יצירות מקוריות ולספוג את האווירה הקהילתית המיוחדת של האירוע המתקיים זו השנה השלישית ברציפות בבתים ובחצרות מיטב אומני קיסריה.

בכל חצר אפשר יהיה ליהנות מחגיגה אביבית של מגוון יצירות ומתנות של אמנים ויוצרים מקומיים. יצירות בתחום העיצוב, ציור, פיסול באבן, צילום, תכשיטים בשילוב אבנים, קרמיקה, פסיפס, שטיחי קיר ופריטי קישוט, אביזרי אופנה וסטיילינג ועוד.
כל אומן ואמנית בדרך הייחודית מציעים חוויה למבקרים, לתושבי הישוב והסביבה ולקהל הרחב.

מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה מציין: "זה כבר הפך למסורת שבחג האביב מגיעים אלינו לקיסריה מבקרים רבים גם כדי ליהנות מחגיגת אומנות צבעונית ומיוחדת. הישוב שלנו משופע באומנים ויוצרים מקומיים השמחים לפתוח את דלתות בתיהם ולארח אומנים שונים עם מגוון יצירותיהם גם בחצרות. אשתקד אירחנו מאות מבקרים מכל קצוות הארץ, וגם השנה אנו שבים ומזמינים את הקהל הישראלי לבוא וליהנות מחוויות אמנויות ומיצירות של הפרויקט המיוחד".

הפתיחה החגיגית של הפנינג האמנות שתתקיים ביום ב' 6.4 בשעה 19:00 באולם האירועים במרכז קיסריה תארח את "צלילי האינקה" – פולקלור דרום אמריקאי.

בכניסה ליישוב תחולק מפה מפורטת של בתי וחצרות האמנים המציגים.

הכניסה ללא תשלום,
אין צורך בהרשמה מראש.



קניון עופר לב חדרה מציג:הגדה של אירועים


קניון עופר לב חדרה, מקבוצת קניוני עופר, יקיים במהלך חול המועד פסח, מגוון הצגות ומופעים לכל המשפחה. 
הכניסה לכל המופעים חינם!


רשימת ההצגות והמופעים:

יום א' ה 5.4.15 בשעה 17:30 "חייזרים בחלל" – הצגה מוזיקלית לילדים ולכל המשפחה.

יום ב' ה 6.4.15 בשעה 17:30 "חוות חברים" – סיפור מוסיקלי סוחף בשיתוף רקדנים, זמרים ושחקנים מבריקים.

יום ג' ה 7.4.15 בשעה 17:30 "חלומו של מר-בריא" – חלומו של מר-בריא להציל א כל חיות העולם, לגרום להם להיות שמחים ומאושרים וללמד אותם לאכול רק אוכל בריא!

יום ד' ה 8.4.15 בשעה 17:30 – הדואט המצחיק – מופע צבעוני וססגוני של שירה, מחול וצחוק בשיתוף הקהל.

לפרטים: קניון עופר לב חדרה – רוטשילד 40 חדרה
04-6322570 / www.lev-hadera.co.il



פסח בגן גורו

פסטיבל האבוריג'ינים האוסטרליים לכל המשפחה - מופע וסדנאות יצירה וקצב על טהרת התרבות האבוריג'ינית המופלאה


בחול המועד פסח 2015 התרבות האבוריג'ינית מאוסטרליה מתעוררת לחיים בפסטיבל צבעוני לכל המשפחה.

האירוע יתקיים בחול המועד פסח בימים א'-ד', 5-8/4/15 בין השעות 09:00-17:00.

בימי הפסטיבל יהפוך שטח הגן למתחם כפר אבוריג'יני בו יבלו המבקרים עם מגוון סדנאות יצירה וקצב שיתקיימו בימי הפסטיבל בין 10:00-16:00. בתוכנית: המבקרים יכירו את סמלי התרבות האבוריג'ינית ומנהגיה באמצעות איפור פנים שבטי, הכנת תליון לשרשרת מאבן רכה, נגינה על כלי נגינה שבטיים, צ'ורינגה ודיג'רידו, הכנת דגם של קנגורו והדגמה של זריקת בומרנג אבוריג'יני קסום. בכל יום בצהרים – המופע המרכזי – מופע מוזיקלי אבוריג'ני.

לסרטון להתרשמות מפסטיבל שנערך ב-2011 לחצו כאן.

גן גורו הוא פארק אוסטרלי ייחודי ובו בעלי חיים וצמחייה מאוסטרליה הרחוקה. בגן גורו קנגורו חופשיים מסוגים שונים אותם ניתן ללטף וגם להאכיל מכף היד, צפריית לורים בה ניתן להאכיל את התוכים בשיפודי פירות עסיסיים ובעלי חיים מעניינים נוספים – קואלות, קזואר, אמו, שועלים מעופפים, מיני זוחלים ועוד. במתחם המבוכים של הגן גורו מבוכי הגיון וצמחיה, פותרי כתב החידה במבוך הצמחייה יוכלו להשתתף בהגרלה פרסים חודשית.

מחיר הכניסה לגן גורו: 46 ש"ח לכרטיס למבוגר/ילד מגיל 2 ומעלה. חלק מהסדנאות בתשלום.
טלפון: 04-6488060/04-6488952.



ספורטיבל יוצא מגדר הרגיל בפארק הנופש חמת גדר
הפנינג אולימפי של ספורט, גוף ונפש לכל המשפחה בפסח 11/4-29/3: מפגשים עם ספורטאים, טורנירים, הרצאות, סדנאות ספורט, בריאות ורוחניות, מסיבות בריכה עם DJ ומזרקות מים. חדש בחמת גדר: מתחם אוהלים ענק


פארק הנופש חמת גדר חוגג פסח יוצא מגדר הרגיל בספורטיבל - פסטיבל ספורט, גוף ונפש בשבועיים של אירועים וחוויות אולימפיות לכל המשפחה שיתקיימו בין 29.3-11.4 ויהיו כלולים במחיר הכניסה למקום.
בתוכנית: שבוע ראשון (29/3-2/4) בימים א'-ו' המבקרים מוזמנים להתנסות במגוון ענפי ספורט במשך היום (ספינינג, זומבה, דראמס אלייב, פילאטיס), במשחקי כדור (רגל, סל, עף), להשתתף במפגשים עם ספורטאים ובערב ליהנות במסיבה סביב הבריכה עם המון הפתעות. בימים ד'-ה' המסיבה אל תוך הלילה. ביום שישי הפעילויות עד 17:00.

שבוע שני - 9/4-5 (א'-ה') שבוע אולימפי לכל המשפחה: קרב 10 עם מגוון תחנות ספורט היתולי, פעילויות ספורט (ספינינג, זומבה, דראמסאלייב, פילאטיס), משחקי כדור (רגל, סל, עף), סדנאות, ומפגשים עם ספורטאים אולימפיים. ימים ב'-ג' יוקדשו לטורנירים של מאמא-נט, כדורעף וכדורעף חופים. ביום ד' ייערכו טורניר קט רגל ומפגשים עם כדורגלנים. חמישי-שישי (חג שני) פעילויות גוף ונפש לכל המשפחה עם מתחם סדנאות תנועה וגוף נפש: יוגה ומדיטציה, טאי-צ'י ועוד לצד דוכנים מעולם המיסטיקה. בערבים מסיבות בריכה לכל המשפחה.

חדש בפארק הנופש חמת גדר: מתחם אוהלים ענק - החל מפסח, מגוון אפשרויות לינה למשפחות בכ-100 אוהלים, החל מ-500 ₪ לאיגלו קמפינג ל-4 ועד אוהל ממוזג (2 חדרים) ב-900 ₪. מחיר השהיה כולל את כל הפעילויות המתקיימות בפארק הנופש חמת גדר ללא תוספת מחיר.
מחיר לכרטיס: ילד עד גובה מטר נכנס חינם. 100 ₪ לאדם.
כל הפעילויות כלולות במחיר הכניסה.
המתחם פתוח בימים א' ושבת 08:30-17:00, ב'- שישי 08:30-22:00. לפרטים והזמנות: 6393* ,04-6659999.




הפסטיבל הבינלאומי לפיסול "אבן בגליל" חוגג 25 שנה
 חוויה ייחודית ואיכותית לכל המשפחה


ללא תשלום

השנה ייערך הפסטיבל בסימן פיסול עתידני עם מגוון פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה מתחמי ענק, סדנאות יצירה, ירידי אמנים ואמנות, הצגות ילדים, שאטלים לנחל כזיב ועוד
הפעילויות והאירועים ללא תשלום

מתחם אגם מונפורט חול המועד פסח בין התאריכים 5-7 לאפריל 2015
הפסטיבל הבינלאומי לפיסול באבן "אבן בגליל" מתקיים זו השנה ה-25 במעלות- תרשיחא, ומציע תערוכת פיסול של אמנים מהארץ ומחו"ל, הצגות לילדים, מתחמי פעילויות ילדים, מופעי לוליינות, סדנאות, ירידי אמנים ואמנות ועוד מגוון גדול של פעילויות לכל המשפחה ללא תשלום משעות הבוקר המאוחרות ועד הערב! הפסטיבל יתקיים בחול המועד פסח בין התאריכים 6-8 לאפריל במתחם אגם מונפורט.

השנה נושא הפסטיבל הנבחר הוא פיסול עתידני. בקרוב יחלו 14 פסלים נבחרים מאיטליה, גרמניה, בולגריה, גיאורגיה, טורקיה, בלרוס, יפן, צ'כיה, רומניה, ספרד וישראל לעבוד על יצירותיהם. 14האמנים נבחרו על ידי ועדה אמנותית שעומד בראשה הפסל משה פרלמן, הוגה הפסטיבל. הוועדה בחרה את האמנים, מבין עשרות אמנים מכל רחבי העולם שהגישו הצעות. במהלך הפסטיבל יוכל הקהל להתרשם מעבודת הפסלים שיפסלו בשטח. בתום הפסטיבל יוצבו הפסלים החדשים ברחבי מעלות תרשיחא. הפסלים האלה יצטרפו ל350 פסלים נוספים שפזורים ברחבי העיר והם פרי היצירה של הפסטיבלים הקודמים.
אל הפסלים הבינלאומיים יצטרפו השנה לראשונה אמנים ויוצרים נוספים: פסטיבל נוגעים בחומר- הפסטיבל המצליח מכפר הוורדים שמציג את פרי מלאכתם של אמני קרמיקה בדוכנים עשירים וצבעוניים; זאת בנוסף לאמני ניפוח בזכוכית שיציגו מיצגי זכוכית למבקרים.

מתחמי ענק לילדים ולכל המשפחה:

במסגרת חגיגות חצי היובל לפסטיבל, יוקמו במתחם האגם מתחמי ענק לילדים ולמבוגרים הכוללים סדנאות ויצירות משלל תחומים של מותגי הילדים המובילים: מתחם טבע – הכולל שלל פעילויות וסדנאות בנושא מיחזור וטבע, בריאות וכושר הכולל: הכנת בובות אצבע, סדנת יצירת קישוטים לגינה בעזרת חומרים ממוחזרים, סדנת בישול בריא הכוללת הכנת שיפודי בריאות וקאפקייקס ירקות, מתקני כושר לילדים, סדנת התנסות מדעית בקרח יבש, סדנת היכרות עם צמחי תבלין ומרפא הכוללת הכנת שמנים מיוחדים ומוצרי טיפוח מחומרים טבעיים, פיסול חיות מאצטרובלים, עיצוב צנצנות נוי ועוד.
מתחם כוכבי "הופ" - טבע תום והדבורה מאיה- הילדים יכינו יצירות על טהרת שמירת כדור הארץ ומגוון יצירות מיוחדות ברוח הדבורה מאיה.

מתחם קופיקו – משחקי קופסה, דוכני פעילות היתוליים נושאי פרסים (קליעה למטרה, השחלת כדורים, דוקים), מתחם משחקים (סולמות וחבלים, מתנפחים ומשחקי ילדות).

מתחם xbox – הכולל שלל משחקי XBOX במסכי פלזמה ענקיים כגון: פיפ"א, טניס, אגרוף, תחרות ריקודים, שיט אבובים, מרוץ מכוניות ועוד.

מופעי ילדים ונוער - בכל יום יתקיימו שני מופעי איכות לילדים ונוער.

במקביל תקיים קק"ל פעילויות וסדנאות פיסול בעץ לילדים ומבוגרים.

במקום קיימת פינת חי וליטוף חינם.

בנוסף, קיים במקום מתחם בתשלום הכולל מתנפחים, קרטינג, טיולי רייזרים (טרקטורנים מהירים), טיולי רכיבה על סוסים ומשחקיית (ג׳ימבורי) ענק.

פעילויות נוספות שקיימות במקום בתשלום ויהיו פתוחות במהלך הפסטיבל לרווחת האורחים הן שיט באגם והחלקה על הקרח.

אטרקציה מיוחדת לבאי הפסטיבל שאטלים אל נחל כזיב - ללא תשלום :
פעם בשנה (בחול המועד פסח) פותחת רשות הטבע והגנים את המעבר לנחל כזיב למשפחות מצד מעלות תרשיחא. במהלך ימי הפסטיבל יצאו שאטלים ללא תשלום לאורך כל היום אל נחל כזיב. בנחל, הנחשב לגדול ביותר בגליל במערבי, זורם מים לכל אורך השנה. בשמורת הטבע המאגדת את נכללים מבנים צלבניים, ביניהם גם מבצר המונפור המפורסם. השאטלים (שהינם במימון מיזם "אוצרות הגליל") יצאו מהיכל התרבות שבעיר ויורידו את המבקרים בסמוך לנקודות הרחצה בנחל. מתאים גם לתינוקות.


לפרטים נוספים על אירועי הפסטיבל: 9578871/68-04 אתר האינטרנט העירוני: http://www.maltar.org.il/
 סרטון מהפסטיבל בשנים הקודמים: https://www.youtube.com/watch?v=F31QqiATyGc
מומלץ להוריד את אפליקציית ״אוצרות הגליל״ שתסייע בקלילות לאתר מסעדות טובות, מקומות לינה, עוד אטרקציות וטיולים במרחב



פסח לכל המשפחה במרכז המבקרים נחלת בנימין ויקב פסגות 



האוטובוס התנכ"י, מייצגים ייחודיים, טעימות יין כשר, סדנאות לילדים ופיקניק אל מול נוף מדהים.


בואו להנות במהלך חוה"מ פסח, ראשון - רביעי, ט"ז – י"ט ניסן התשע"ה, 8.4.2015-5, מפעילות משפחתית מגוונת במרכז המבקרים נחלת בנימין שביקב פסגות.

מרכז המבקרים נחלת בנימין שביקב פסגות ממוקם בנוף בראשיתי מעורר התפעלות מוקף אתרים תנכיים קדומים, מזמין אתכם במהלך חוה"מ פסח ליהנות מחוויה ייחודית בה ניתן ללמוד את סיפור התנ"ך והיין מימי קדם ועד היום: מבית הבד הקדום אל היקב החדש, הסבר על תהליך ייצור היין החל משלב נטיעת הכרמים דרך הבציר ועד לשלב הייצור באמצעות מיצג חדשני, להנות מטעימות יין איכותי, סדנאות יצירה לילדים ואפשרות לערוך פיקניק משפחתי במדשאה של היקב.

האוטובוס התנכ"י
בכל יום (כל שעה עגולה בין השעות 016:0-10:00) במהלך החג ייצא סיור מודרך לכל המשפחה באוטובוס התנכ"י אל הכפר העברי הקדום שבאיזור פסגות - שרידים מימי התנ"ך מתקופת בית שני ומימי הביניים.
בעזרת שחקנים ניתן יהיה ללמוד על חיי האנשים במקום ולקבל הדרכה מרתקת על עולי הרגל לירושלים.

מחיר הסיור: 10 ₪ לילד, 15 ₪ למבוגר. הרשמה לסיורים בתיאום מראש בלבד: 9979333-02
מתאים לכל המשפחה


סיור ביקב פסגות והסבר מודרך על דרך ייצור היין כולל מייצג מיוחד המסביר על תהליך ייצור היין מהכרם ועד לבקבוק. - הסיור מתאים לכל המשפחה - מומלץ לתאם סיור מראש בטלפון 02-9979333 או במייל n@binyamin.co.il

בנוסף, יתקיימו במרכז סדנאות יצירה בעלות של 5 שקלים בלבד למשתתף, ורכיבה על גמל בעלות של 10 ₪ למשתתף.

כמו כן ניתן להזמין במקום טעימות יין של יקב הבוטיק פסגות מארבע יינות שונים בעלות של 12 ₪ לאדם ופלטת גבינות משובחות כשרות לפסח בעלות של 69 ₪ לזוג.

*רכישת כרטיסים גם באתר: http://www.n-binyamin.co.il/


שעות פתיחה: א'-ד': :0016-:0010 ימי ו' -ערב חג- :0013-09:00 שבתות וחגים- סגור.

האתר מונגש לבעלי מוגבלויות.

יקב פסגות משמש כנקודת יציאה לסיורים וטיולים באזור מוקף באתרים היסטוריים כמו: עין פרת (רשות הטבע והגנים) שילה הקדומה והמעיינות באזור.


פסח בעמק המעיינות 


פותחים את עונת האביב בסחנה, פותרים כתב חידה בגשר נהריים, מטיילים בין מעיינות, צופים בנדידת הציפורים, מסיירים בסיור חקלאות אורגנית ועוד הרבה הפתעות... עמק המעיינות פורס בפניכם שלל הצעות לבילוי בחג הפסח לילדים, מבוגרים ולכל המשפחה, כולל מסלול טיולים

גן השלושה-סחנה
פותחים את עונת האביב בגן הלאומי 'גן השלושה' (סחנה) בו זורם נחל האסי – עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות, בריכות טבעיות, מתקני משחקים, מגלשות מים והרבה דשא וצל, לצד הפתעות נוספות - מוזיאון הארכיאולוגיה 'עקבות בעמק', חוויה חינוכית ותרבותית מומלצת [וממוזגת..], הפעלות לילדים ברוח החלוצים באתר המשוחזר "חומה ומגדל" – כיבוס בגיגיות, צילום בבגדי חלוצים, מילוי סלים, בניית חומה, תצפית ממגדל השמירה ופעילויות רבות נוספות הכלולות במחיר הכניסה לגן השלושה (סחנה).

שעות פתיחת הגן – 08:00-17:00.
לפרטים נוספים: 04-6581017


חקלאות אורגנית בביו-תור
ב'ביו-תור' שבקיבוץ שדה-אליהו מציעים למשפחות ולקבוצות סיורים מודרכים בחוויה של חקלאות אורגנית והדברה ביולוגית ומזמינים אתכם לצאת אל הטבע ואל השדות האורגניים של הקיבוץ. בואו לפגוש את הפריחה של הרימון והסמדר, את ראשית האביב ושיר השירים, לשבת בין גן הירק וכרם הענבים ולגלות את החקלאות האורגנית, לבקר את תיבות הקינון של התנשמת והבז שפועלים 7\24 בהדברת מזיקים בשדות החיטה, להאכיל חמורים ולהבין איך הם קשורים להדברה ביולוגית, ללמוד שלא צריך לפחד מחרקים טורפים אלא דווקא לשמור עליהם וליהנות מעבודתה החרוצה של דבורת הבומבוס המאביקה.

סיורים למשפחות יתקיימו בחול המועד פסח, בשעות הבוקר והצהריים, משך הסיור כשעתיים.
הסיורים בתשלום וברישום מראש.
לפרטים נוספים והרשמה - 6096986-04, tour@sde.org.il-bio


פסח בפארק המעיינות
בשטח הפארק מוצעות למטיילים מגוון אפשרויות טיול ובילוי - המעיינות היפהפיים הנובעים כל ימות השנה, נחל הקבוצים, בריכות הדגים, אתרי מורשת, שטחים חקלאיים, הציפורים הנודדות, חגיגת נוף, טבע ומים. אפשר להביא אופניים מהבית לרכיבה בדרכים. בפארק וניתן לשכור בתשלום רכבים ידידותיים לסביבה או אופניים. מומלץ בחום במזג האוויר האביבי.

הכניסה והחנייה לפארק – חינם, לפרטים - 04-6881427.


פסח 'בשביל האופן'
פסח מגיע, שיא הפריחה, הירוק מכסה את השדות ואת הרי גלעד וניתן לראות את הירדן זורם מנקודות תצפית. הציפורים חורפות בבריכות הדגים – כדאי לא להחמיץ ולהגיע לטיול אופניים בעמק המעיינות. מרכז האופניים "בשביל האופן" בקיבוץ כפר רופין מציע טיולים לבודדים, משפחות וקבוצות בכל הגילאים (הרוכבים על אופניים כולל כסאות לילדים ותינוקות). מסלולי הטיול קלים עד בינוניים ומתאימים לקהל הרחב. ניתן לקבל הדרכה לקבוצות. אפשרות שינוע האופניים לקבוצות לאזור נחל חרוד וסביבתו.

לפרטים נוספים ולהזמנות - ניסים כהן 050-2022999


פסח במקור החסידה בכפר רופין
אביב הגיע, פסח בא ושמי עמק המעיינות מתמלאים בלהקות הנודדות של הציפורים, בקריאות החיזור ובשירת הציפורים. מרכז הצפרות "מקור החסידה" בכפר רופין מזמין את חובבי הטבע לבילוי מרתק בפסח עם סיורים מודרכים בימי החג וחוה"מ, בבוקר ובערב. נפגוש את הלהקות הנודדות בשמיים- החסידות, השקנאים והדיות. נאזין לקולות החיזור של התורים, הקוקייה, והשעיר המצפצף בלילות; נבקר את ראשוני המקננים – הסיקסק בשדות, השרקרקים במצוקים והתנשמות בלילות ונבקר במוצב צה"ל כולל תצפית אל גבול השלום בגאון הירדן.

סיורי בוקר – בימי חוה"מ: שני עד חמישי 9/4-6 ובחג השני 11/4. בשעה 10.00

סיורי ערב - בימי חוה"מ: שני עד חמישי 9/4-6. בשעה 17.30 המחיר – 45 ש"ח למבוגר 35 ש"ח לילד (2-13).

הסיורים בהרשמה מראש ובתשלום ומתאימים לכל גיל ולכל רכב.
לפרטים נוספים - דוד: 5395856-050. ובדוא"ל dglasner@krp.org.il


גשר מעל ומעבר – פסח ב"נהריים בגשר"
תחנת החשמל ההידרו אלקטרית בנהריים מזמינה את כל המשפחה לקחת חלק במשחק משימות משפחתי שימחיש בצורה קלילה איך אנשים "רגילים" לגמרי הצליחו לשנות את המציאות. כל משפחה תקבל מפה וכתב חידה ותצא לדרך, כל חידה שתפתרו תוביל אתכם לנקודה ברחבי האתר או מחוצה לו (לנקודות מחוץ לאתר תוכלו להגיע באמצעות הרכב המשפחתי). בכל נקודה תצטרכו לעמוד במשימה משפחתית. פרסים מובטחים למשתתפים! כמו כן, תמצאו באתר את מיצג "חווית נהריים"–סיפור אנושי על פנחס רוטנברג ומפעל החשמל ההידרואלקטרי שהקים.

הפעילות תתקיים בימי חול המועד [א'-ד'] 5-8.4. שעות הפעילות - בין 9:00-16:00.
כרטיס : 39 ש"ח מבוגר, 35 ש"ח ילד (גיל 5-13) וגמלאי.

לפרטים נוספים – 04-675268


חג קמפינג שמח בגני חוגה
בעמק המעיינות על גדות נחל חרוד שוכן פארק המים גני חוגה, שלוש אגמים קסומים המוקפים במדשאות מוצלות הופכים את המקום לגן עדן למשפחות המחפשות פארק קמפינג עם כל החוויות במקום אחד. במהלך ימי חג הפסח הפארק יהיה פתוח ברציפות עם שפע של חוויות: רחצה בבריכות הטבעיות, אגם ענק לילדים עם שעשועי מים, בריכת דייג מקצועית הפועלת גם בערב, פעילות לילה לאורחי הקמפינג ואפשרות להזמין ארוחות בוקר עד לפתח האוהל.

לפרטים נוספים - 6581111-04 www.huga.co.il


בית הכנסת העתיק – באלא
בימים אלו עובר בית הכנסת העתיק תהליך שימור ושיחזור מטעם ראשות העתיקות. למבקרים במקום תהייה הזדמנות לראות אתר בתהליך עבודות השימור המתבצעות בו. המדריך במקום, יפתח אופק, מתאר את הוויכוחים שהיו אז בנושא כיוון בניית בתי כנסת ומאושש את האמירה, העם היהודי ממציא את עצמו מחדש, מן היסוד, כל שלושה ארבעה דורות. על כך ועל כיצד זיהו את שם הכפר ככפר באלא ועוד, מוזמנים לשמוע בסיור במקום. ניתן להרחיב את הסיור להכרות עם ראשית ההתיישבות החלוצית בעמק בית שאן דרך הכרות וסיור בקיבוץ מעוז חיים, נופיו וענפיו.

לפרטים ולתיאום מראש - יפתח אופק – 050-7390514


פסח ב-'מקומי'
במעדניית "מקומי" בקיבוץ נווה איתן מזמינים אתכם לתפריט פסח בריא ומיוחד. מעדניית מקומי מציעה סעודה לימודית כמיטב המסורת. בתפריט: אוכל מקומי מצוין, יין משובח תוך כדי למידה על פסח לאורך ההיסטוריה המקומית ועל רפואת הרמב"ם.

הסעודה תתקיים ביום חמישי ה-9.4 בשעה 19:00. הרשמה מראש.

לפרטים נוספים – 6063699-04,  http://www.mazon-izun.com/?page_id=472


פסח בחוות עז עיז
האביב מגיע ואיתו הגדיים החמודים והפריחה המלבלבת בעמק. חוות עז עיז במנחמיה מזמינה אתכם לסיור מודרך בדיר, טעימת יוגורט והכנת מצה בטאבון עם לבנה /שוקולד.

הפעילות תתקיים לאורך החג בין התאריכים 3-11.4 בשעות 11:00 ו-13:00. יש לתאם הגעה מראש.
עלות למשתתף: 23 ש"ח

לפרטים והרשמה: 053-7292996


המרוץ למיליון בחוות עדן
חוות עדן, היא חווה חקלאית העורכת ניסויים חקלאיים ונותנת שירות ויעוץ לחקלאי העמק. בחול המועד פסח, יום ראשון ה-5.4, תפתח החווה את שעריה לפעילות חווייתית לכל המשפחה. במקום יתקיימו מספר פעילויות: "המרוץ למיליון" – משחק חוויתי לכל המשפחה להכרת החווה. "שביל הטעימות" – טעימות מהגידולים החקלאיים בחממת המבקרים. הכנת עציץ אישי.
הפעילות תתקיים בשעה: 10:30, בכניסה לחוות עדן,
 עלות למבקר (ילדים מגיל 3): 30 ש"ח.
משך הפעילות כשלוש שעות. הפעילות בהרשמה מראש.

לפרטים והרשמה- סופי עטרה שבח 050-7605623


ולסיום - מסלול טיול לתחילת האביב - מכוכב הירדן לאזור התעשייה רמת צבאים
השנה מזג האוויר מעט השתגע - האביב כבר הגיע כשלפתע חזר הגשם והקור לאזורנו וחוזר חלילה. מעניין מה חושבים הפרחים, החרקים ובעיקר הדבורים.
זו הזדמנות לטייל ברמות המזרחיות של הגליל התחתון ליהנות מהפריחה האביבית לצד הירוק המשכר של רמת יששכר ורמת כוכב ולנשום את נופי העמק היפים כל השנה.
תחילת הטיול סמוך למבצר הצלבני כוכב הירדן המכונה בערבית כוכאב אל הווה- כוכב הרוחות כל המטייל כאן בשעות אחר הצהריים יבין היטב מדוע מכונה המקום כוכב הרוחות. מומלץ להקדיש זמן ולסייר במבצר הצלבני שהוא אחד מהיפים והשמורים בארץ. הסיור בו והמבט לכיוון מזרח שווה בהחלט את הזמן . בסמוך לחומה המזרחית של המבצר נבנתה תצפית נהדרת לזכרו של הרמטכ"ל ה-13 רא"ל דן שומרון יליד קיבוץ אשדות יעקב הנצפה מהתצפית ממנה ניתן לראות פנורמת נוף מרהיבה של עמק הירדן, הרי הגלעד, הכנרת ורמת הגולן (וכמובן ביום טוב ניתן לראות מכאן את החרמון....)
לפני שנה נפטר ממש בסמוך לנקודת ההתחלה של טיולנו מאיר הר ציון שהקים במו ידיו את חוות שושנה הסמוכה .
הר ציון הלוחם האגדי של יחידה 101 ומאוחר יותר ממקימי חטיבת הצנחנים והסיירת החטיבתית .הוא הטמיעה את הביטוי-
"לא חוזרים אם לא מבצעים" ועליו אמר בזמנו שר הביטחון משה דיין שהיה הלוחם היהודי הגדול ביותר מאז בר כוכבא. עוד בחייו היה לאגדה כשסייר ברחבי הארץ ואף הרחיק עד לפטרה היא הסלע האדום עם רחל סבוראי שניהם מעין חרוד. קורותיו ומעלליו הונצחו בספר "פרקי יומן " ומומלץ לעיין בספר בזמן הטיול במקום. בניו משה וסלע ממשיכים את דרכו בחווה במרומי הרמה . מומלץ להקדיש כמה דקות לזכרו בתצפית נוספת מדרום למבצר לזכרו של דביר לניר בן מולדת שנפל באסון המסוקים.
סמוך לתצפית דביר דרך עפר תלולה היורדת במתלול המזרחי של הרמה לכיוון העמק. הליכה של 5 דקות במורד תוביל אותנו לאנדרטה לזכרו של לוחם ומפקד נוסף שקורותיו שזורים בתולדות הישוב, זו אמנם סטייה קטנה משביל עמק המעיינות אך היא תפגיש אתכם עם סיפורו של "הידיד" אורד ווינגייט הקצין הבריטי שהקים את פלוגות הלילה וקבע את מושבן בעין חרוד. תחילת פעילות הפלוגות כנגד הכפר כאוכב ששכן סמוך לאנדרטה לזכרו של הידיד במקום עומדנו. קו דק אך ברור מקשר בין דמותם של שני לוחמים אלו מאיר הר ציון ואורד ווינגייט.
נחזור חזרה לתצפית דביר ומשם לדרך העפר הנמצאת ממערב, אנא שימו לב לסימון שביל עמק המעיינות על גבי עץ אקליפטוס ענק הגדל בסמוך, מסלולנו נמשך מכאן דרומה להמשך רמת כוכב . ההליכה כאן נוחה ודרך העפר חוצה שטחי שדות חיטה ירוקים , ממש אחו נהדר כאשר מרחוק מדרום ניבט העמק .
בשולי הדרך ניתן להבחין בפריחה של חרציות בן שלח וטוריים אך הנוף בעיקרו הוא ירוק לרוחב מלוא העין.
מדי פעם נוכל לראות בשולי השדות ריכוזי סלעים כהים היוצרים מאין מגני פסלים מיוחדים .זהו סלע הבזלת ,גושי האבן מעידים על פעילות געשית שהתקיימה כאן לפני עשרות אלפי שנים, גם הקרקע נהנית כאן מהעושר המינרלי של הבזלת המתבלה ויוצרת קרקע פורייה לחקלאות ומרעה.
אנו ממשיכים עם שביל העפר הברור ומדי פעם נפגוש את הסימון הכתום של שביל עמק המעיינות, במקומות בהם כבר היה סימון של שביל בצבע אחר בחרנו לסמנו בנקודה כתומה על מנת לא להפר את הסביבה יתר על המידה.
אנו ממשיכים במגמת ירידה מתונה עד לנקודת הירידה לנחל יששכר (4 קילומטר לערך מהמבצר) מכאן השביל הופך תלול ומורגש היטב ברגליים, הירידה עצמה אינה ארוכה ובחלוף 15 דקות נמצא עצמנו בדרך העפר העוקבת אחר נחל יששכר. כאן משתנה הנוף והצמחייה היא צמחיית נחלים ומים זורמים כגון- דקלים, סמר, אשלים וצפצפות לעיתים נוכל לראות אפילו פלגי מים קטנים ומקומיים. ההליכה לאורך הנחל מזמנת הפתעות קטנות כגון צפרדעים ובעלי כנף הנהנים מבית גידול לח יותר ומצל ומים . גם הפריחה מתחזקת לאורך הנחל עצמו ונוכל להבחין בפרגים, כלניות, עכנאי יהודה ועוד הפתעות.
לאחר הליכה של שני קילומטר לאורך הנחל נגיע לדרך עפר העולה בתלילות דרומה (סימון שחור וכתום) נעפיל בדרך זו כ 600 מטר העלייה אינה קלה אך היא משולבת בתצפית ההולכת ונפתחת מצפון לנו. מומלץ לעצור מדי פעם לנשום אויר להסדיר הנשימה וליהנות מהנוף של נחל יששכר ורמת יששכר כמו כן נוכל לראות מהיכן יצאנו בבוקר – חוות שושנה ומבצר כוכב הירדן. לאורך העלייה לפארק התעשייה רמת צבאים נוכל להבחין (אם יתמזל מזלנו...) בצבי הארץ ישראלי-
הצבי הוא יונק השייך למשפחת הפריים שבסדרת מכפילי הפרסה. הוא נפוץ במערב אסיה ובארץ. ניתן למצאו בשטחים פתוחים, בחולות ובמדבר. הצבי אצילי במראהו והוא נזכר פעמים רבות במקרא . ריצתו מהירה, ויכולה להגיע עד ל 80 קמ"ש . הצבאים צמחונים מובהקים ופעילים בשעות הקרירות של היום ובלילות ירח, כאשר יש מספיק אור המאפשר את פעילותם . הצבאים נפוצים כמעט בכל חלקי הארץ: במרכז ובצפון - הצבי הארצישראלי, בנגב - צבי המדבר . חוש הריח של הצבאים מפותח ביותר והם גם מבחינים בתנועה ממרחק של קילומטר ויותר . הם בעלי חיים חברותיים. הם חיים בעדרים - של זכרים צעירים ובעדרים של נקבות עם עופרים צעירים עד גיל חצי שנה .
זהו אחד האזורים בהם נפוץ הצבי הארץ ישראלי אך בל נטעה זוהי חייה מוגנת המותרת בצייד רק ברישיון ואישור מיוחד. אין ספק שתצפית על בעל חיים אציל זה היא חוויה מיוחדת.
לאחר העלייה הנמרצת נגיע בסמוך למפעל של חברת גון דיר, בסוף העלייה נפנה ימינה (כלומר מערבה) ונעצור למנוחה בספסלי אבני הבזלת מצפון למפעל כאן ימתין לנו הרכב שיאסוף אותנו .
מעט פרטים טכניים- אורך המסלול- 7 קילומטר
התאמה- ילדים מכיתה ד' ומעלה. ניתן עם מנשאים לילדים קטנים, יש לשים לב לעליה התלולה בסיום.
מים- בעונה זו לפחות 3 ליטר לאדם, בנחל יששכר יכול להיות חם מאוד.


פעילות לפסח בגינת אוכל שבביתן אהרון 


בימי חול המועד 6-8 לאפריל יערך הפנינג פעילויות וסדנאות הקשורות לאביב, לטבע, לאדמה וכמובן לאוכל.. 

מוזמנים ליהנות מהמרחבים, להשתתף בפעילויות ולערוך פיקניקים בטבע.
 
לפרטים נוספים: 054-2000635
גינת אוכל מושב ביתן אהרון שבעמק חפר

https://www.facebook.com/FARM.TO.TABLE



הפנינג פסח "ארבע כוסיות" לכל המשפחה ב"יקב רימון" 


"יקב רימון" מזמין אתכם לחגוג את חול המועד פסח בהפנינג גדוש במתקנים ופינוקים לילדים, רימונים ושוקולדים במרכז המבקרים בגליל העליון
לרגל חג הפסח, מזמין יקב רימון את המשפחות המטיילות למרכז המבקרים ב א.ת דלתון בגליל העליון, להפנינג ברוח "ארבע כוסיות". במהלך ימי חול המועד, בין התאריכים ראשון 05/04 ועד חמישי 09/04 , בין השעות 09:00-17:00 ייערך במרכז המבקרים הפנינג מתקנים מתנפחים, הפעלות צבעוניות לילדים, דוכני פינוק וממתקים, טעימות יין רימונים חגיגי להורים, וסדנאות שוקולד לילדים.
בנוסף, יתבצע במקום שוק למכירה מיוחדת של מארזי השי לחג, הכוללים יין רימונים במנעד רחב של סוגים, בשילוב שוקולד משובח בטעמים מגוונים. כל מוצרי היקב כשרים לפסח. המבקרים יסיירו עם מדריך מקצועי ביקב וייחשפו להליך ייצור היינות, החל מסחיטת הפרי מזן מיוחד שרשום כפטנט, צפייה במכלי התסיסה, ומעבר בחדר חביות מעץ אלון צרפתי. בסוף הסיור יצפו בסרטון, יצפו בחדר מכונות הבקבוק ולשלב הטעימות על הבר (3 סוגי יינות רימונים ו-6 סוגי שוקולדים המיוצרים במקום).
הילדים יוכלו להשתתף בסדנא להכנת פרלינים משוקולד אמיתי, נטול חומרים משמרים. הסדנא מותאמת לכל הגילאים, ובסיומה זוכה כל ילד לקבל את יצירות השוקולד מעשה ידיו, באריזה מהודרת.
יקב רימון, שהוקם בשנת 2001 , מהווה כיום מרכז עולמי לייצור יינות על טהרת פרי הרימון. הכלאות של זני רימון אפשרו למשפחת נחמיאס השורשית לפתח זן רימונים מיוחד שניחן ברמת סוכר גבוהה הדומה לגפן במידה הנדרשת לייצור יין. זן הרימון הייחודי רשום כפטנט.

מחירים:
סיור + טעימות יינות רימונים - 15 ש"ח. סיור + טעימות יינות רימונים ושוקולדים - 20 ש"ח. סדנאות שוקולד לילדים - 36 ש"ח, מותנה במספר מינימום של משתתפים. היינות כשרים למהדרין בהשגחת הרב יוסף אלמשעלי, ממועצה איזורית מרום הגליל. מארזי החג כשרים לפסח.

ראשון –חמישי: 09:00-17:00 טלפון- 04-6822325 מרכז מבקרים א.ת דלתון.  



פעילויות מדע בכרמיאל

במהלך חוה"מ פסח, בימים ראשון, שלישי וחמישי (5,7,9 באפריל), יתקיימו פעילויות מדעיות לילדים ב"חווידע טבע" בת ים. כמו כן, יתקיימו פעילויות נוספות ב"חווידע כרמיאל" בימים שלישי ורביעי (7-8 באפריל). מצורפים פליירים של הפעילויות.
בין הפעילויות:
  • סדנת ניסויים בלשית
  • סדנת יצירה פרעונית
  • משחק משימות בתערוכה המרכזית
  • תחנת בועות סבון
  
ההשתתפות היא בהרשמה מראש בלבד. מחיר - 15 ₪ לילד, הורים – בחינם.

"חווידע טבע" הוא מרכז מדע אינטראקטיבי בו המבקרים מפעילים ומשחקים עם המיצגים וכך חוקרים באופן פעיל תופעות מדעיות. על ידי התנסות אישית פעילה, לומדים הילדים בצורה הטובה ביותר אודות המדע הסובב אותם
מטרת החווידע היא ליצור סביבת למידה בלתי פורמאלית, נעימה, משעשעת ומהנה כדי לקרב את הילדים אל עולם המדע.

הפעילויות בחווידע מותאמות לחשיפה ראשונית אל תופעות מדעיות המוכרות לילדים מחיי היומיום. המוצגים פשוטים לתפעול ומאפשרים לכל ילד חוויה חיובית ומהנה.

במרכזי "חווידע טבע" אנו מציעים למבקרים מגוון של הזדמנויות למידה:
משחק חופשי עם המוצגים, סיורים מודרכים, ניסויים במעבדה, סדנאות בהן הילד מכין תוצר אותו יקח הביתה, חוגי וקייטנות מדע.
הילדים מוזמנים לבקר בשעות הבוקר במסגרת כיתתית עם מוריהם, ובשעות אחה"צ עם בני משפחתם או חונכי פר"ח.

"חווידע בת ים" נמצא ברחוב העמדות 1-3, בת ים. טלפון: 03-5089588
"חווידע כרמיאל" נמצא ברחוב צה"ל 103, כרמיאל. טלפון: 04-9081240

לפרטים נוספים, אתר האינטרנט של החווידע:




דרום:




אירוח בדואי במדבר, קמפינג משפחתי וטיולי גמלים


חאן השיירות ממוקם על דרך הבשמים הנבטית ונקרא על שם שיירות הגמלים והסוחרים הנבטים שעברו לאורכה לפני אלפיים שנים. החאן ממוקם כ- 5 ק"מ דרומית לשדה בוקר, מוקף בנוף מדברי קסום ושופע פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה.

החאן הוקם בשנת 1999 במטרה לארח משפחות, קבוצות ומטיילים אשר רוצים ליהנות מחוויית אירוח אותנטי המשלבת טבע ומדבר.

לצד עדר גמלים מקומי, מציע החאן אפשרויות לינה מגוונות: אוהלים בדואים אותנטיים ומרווחים, צימרים נוחים ומרווחים ומתחם קמפינג בצל דקלים. באתר מבנה מושקע של מקלחות ושירותים, עם מים חמים 24 שעות.




טיול גמלים במדבר:

בחאן מוצע לאורחים טיול גמלים בנוף המדברי, במסלול מעגלי העובר על הנתיב הקדום של דרך הבשמים הנבטית, ולאורך שוליו העליונים של נחל חווארים משם ניתן לצפות על כל בקעת צין ושדה בוקר.

טיולי גמלים יצאו החל משעה 9:00 עד 13:00 , כל שעה עגולה . מסלול הרכיבה אורך כחצי שעה וכולל תצפית על נחל חווארים. הטיול מתאים לילדים בגלאים 3-12 .

עלות טיול גמלים: 49 ₪ למבוגר , 42 ₪.  



ארוחות מיוחדות בחאן במהלך פסח:

*הארוחות במהלך החג כשרות לפסח (לאוכלי קטניות)

ארוחת "בוקר במדבר"- כוללת: מצות, מגוון ירקות טריים, ביצים, גבינת שמנת עם זיתים, גבינת קוטג', גבינה צהובה, מעדני חלב, דגני בוקר, ריבה, ממרח שוקולד, זיתים, עוגיות כשרות לפסח , שתייה קלה: תפוזים, לימונדה ושתייה חמה: קפה שחור, נס קפה, שוקו ותה צמחים.

ארוחת ערב – כוללת: הארוחה מוגשת בישיבה אותנטית נמוכה על מזרונים, ללא שולחנות, מגשי האוכל מונחים על מעמדים. כל מגש מיועד ל- 5 משתתפים, כלי אוכל אישים חד פעמים. הארוחה מוגשת על גבי מגשים גדולים עליהם מונחת מקלובה - אורז מבושל עליו מונחים ירקות קלויים והוא מעוטר בפלחי תפוחי אדמה אפויים. על כל זה מונחת המדפונה (עוף ממולא) את הארוחה ילוו  מיץ תפוזים ולימונדה, קפה שחור אסלי, תה צמחים מתוק ועוגיות כשרות לפסח .



מחירים:

אוהל בדואי: עלות לינה כולל ארוחת בוקר :  130 ₪ למבוגר ,100 ₪ לילד גיל 3-12 .

עלות לינה באוהל בדואי כולל ארוחת בוקר וארוחת ערב : 210 ₪ למבוגר וילד 3-12 עלות 160 ₪ 

*מינימום להזמנה באוהלים (עבור 10 אנשים -לא כולל תינוקות) ולינה עם ארוחת בוקר

קמפינג: קיימת אפשרות לאירוח בקמפינג- יש להביא את האוהלים מהבית.

עלות בקמפינג לינה בלבד : 60 ₪ למבוגר , 40 ₪ לילד בגילאים 3-12.

עלות לינה בקמפינג כולל ארוחת בוקר :  105 ₪ למבוגר ,80 ₪ לילד גיל 3-12 .

עלות לינה בקמפינג כולל ארוחת בוקר וארוחת ערב : 185 ₪ למבוגר וילד 3-12 עלות 140 ₪ 

טלפון לבירורים:

08-6535777
 http://www.shayarot.co.il/




קניון עופר לב אשדוד מציע

מגוון הצגות, מופעים וסדנאות יצירה בחול המועד פסח


קניון עופר לב אשדוד מקבוצת קניוני עופר, מזמין את הקהל הרחב ליהנות מפעילויות מופעים, הצגות וסדנאות יצירה לילדים בסימן וברוח חג הפסח, במהלך כל ימי חול המועד פסח.

ביום א' – 5.4.15:
11:00-13:00 – סדנא: הכנת קערת סדר
17:30 – מופע- המסע אל מצריים העתיקה: מופע השולח את המשתתפים למסע תגליות מרתק אל ההיסטוריה, הפירמידות העתיקות ולארץ הקדומה מלפני יותר מ-3,000 שנה.

ביום ב' – 6.4.15:
17:30 – הצגה- מי מצא מצה? גילי אחראי על הכנת המצה, אך לפתע הוא מגלה שהמצה פשוט נעלמה. הוא יוצא לחפש את המצה עם חבריו הטובים, שלכל אחד מהם רעיון משלו לאן נעלמה המצה השובבה.

ביום ג' – 7.4.15:
11:00-13:00 – סדנא: הכנת זר אביבי מתוק
17:30 – מופע- מושיקו והקוף חוצים את ים סוף: מושיקו וחברו הקוף יוצאים להרפתקה ומנסים יחד לחצות את ים סוף. הצגה בשילוב בובות, מוסיקה ותכנים של משפחה, סביבה, ארצות וחיות.

ביום ד' – 8.4.15:
17:30 – הצגה- מלך ההגדה: סיפור על צעצועים שמחליטים לקרוא את ההגדה ולמצוא את המלך או המלכה שיעזרו להם להתגבר על פרעה הרשע. האם יזכה בכתר הצב החכם, השפן הרשע, הדובון התם או הליצן שאינו יודע לשאול אלא רק לצחוק?

ללא תשלום

לפרטים נוספים קניון עופר לב אשדוד - 8544051-08




דינוזאורים בנגב
מסע בזמן 240 מיליון שנה לאחור

תערוכת "עולם הדינוזאורים" מגיעה לגן החיות "נגב"ZOO



14.6.15 - 26.3.15
באר שבע
לאחר ההצלחה ברחבי העולם, תערוכת "עולם הדינוזאורים" מביאה לראשונה לדרום הארץ למעלה מ-30 מיני דינוזאורים בגודל אמיתי (עד לגובה של כ-13 מ'!)
התערוכה אשר תוצג ב נגב ZOO מאפשרת מפגש מסעיר ומרתק בין 031 מינים שונים של עופות, יונקים וזוחלים בני זמננו לבין אבותיהם הדינוזאורים מלפני מיליוני שנים.
הטיראנוזאורס רקס, מהטורפים היבשתיים הגדולים והמפחידים ביותר והאפטוזאורס שחי בתקופת היורה, מבעלי החיים הגדולים ביותר שהילכו אי-פעם על היבשה (אורך של כ-26 מ' ומשקל של כ-35 טון!), הם רק חלק מכ-30 הדינוזאורים השונים שניתן לפגוש בתערוכה המשתרעת על שטח של כ-5 דונם, מלווים בהסברים ומידע בעברית, אנגלית, ערבית ורוסית.
הדינוזאורים, המקסימים את כל הגילאים, זזים ומשמיעים קולות ויוצרים חוויה מדהימה המגבירה את העניין והסקרנות.
כחלק מהתערוכה יפעל אזור אינטראקטיבי מרתק הכולל מגוון רחב של פעילויות יצירה:
* "להיות פליאונתולוגים" - חיפוש מאובני טירנוזאורוס-רקס / רכיבה על דינוזאורים,
* הסבר על התפעול המכאני שמאחורי הדגמים בתערוכה על ידי רובוטי דינוזאורים אותם יוכלו הילדים להזיז ולהפעיל בלחיצה על כפתורים שונים המניעים את הדינוזאורים וגורמים להם להשמיע קולות.
* סרט אודות היווצרותם של הדינוזאורים לאחר המפץ הגדול.
* פינת צילום עם הדינוזאורים לילדים ולמשפחות.
הכרטיס לתערוכה כולל גם כניסה ל נגבZOO, גן החיות העירוני של באר-שבע, והגדול בנגב, המשמש גם כמרפאת חיות בר אזורית. שיטחו 50 דונם ונמצאים בו כ-130 מינים שונים של עופות, יונקים וזוחלים מהארץ מהעולם.
התערוכה הינה יוזמה משותפת של עיריית באר שבע וחברת כיוונים בשיתוף פיקט הפקות

שעות פתיחה:
התערוכה והגן יהיו פתוחים לקהל בימים 14.6.15-26.3.15
א'-ד' 14:00- 18:00, יום ה' - 10:00 -18:00, יום ו' – 09:00-15:00, ש' – 09:00-18:00
כניסה: בתשלום. מחירים מיוחדים לקבוצות, משפחות, חיילים וסטודנטים.
לשבתות וחגים מומלץ להזמין כרטיסים מראש

כתובת : קריית בץ 5, באר-שבע

לרכישת כרטיסים: איוונטים דרום , טל. 9066* או 03-5111777
לרכישת כרטיסים לקבוצות : 8918* , שלוחה 1 או במייל : picket.diana@gmail.com





מטמון של פסח בלונדע
מוזיאון הילדים החדש בבאר שבע יקיים במהלך חול המועד משחק "חפש את המטמון" נושא פרסי.



לונדע – מוזיאון הילדים של באר שבע ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל (הקרדיט המלא המבוקש) יקיים מידי יום במהלך חול המועד פסח משחק נושא פרסים בסגנון "חפש את המטמון", למשפחות המבקרות במוזיאון. המשחק יכלול כתב חידה חווייתי המשלב בין רעיונות חג הפסח לבין ערכי המוזיאון והמרחבים השונים בו. כתב החידה מותאם למשפחות עם ילדים בגילאים שונים, ומספק חוויה רב גילאית למבקרים. מבין הפותרים יוגרלו לפרסים מתנת המוזיאון. בנוסף, במהלך חול המועד ירחיב המוזיאון את שעות הפעילות שלו, והוא יהיה פתוח מידי יום בשעות 09:30-18:30. בערב החג השני (שישי, 10.4) המוזיאון יהיה פתוח בשעות 9:30-15:00. בערב החג הראשון המוזיאון יהיה סגור.
לונדע הינו מוזיאון חדשני בקונספט ייחודי, שמעודד למידה חווייתית באמצעות משחקים מקוריים ואינטראקטיביים, התנסות וחישה, ומבטיח שעות של בילוי משפחתי. על פני 3 קומות גדולות ושתי חצרות, בשטח כולל של 4,000 מ"ר, פזורים עשרה מרחבי ידע בהם למעלה מ-50 מייצגים ומתקנים שונים ומפתיעים, וכוללים משחקי חוץ ופנים. הצבעוניות של המקום מהממת ומסקרנת, שמחה ואנרגטית, והמבקרים בו נכנסים לעולם אחר, עולם הילדים, כאשר כל המתחמים הם רב-גילאיים ותוכננו במטרה לספק עניין משותף למשפחות שלמות יחד, על מנעד הגילאים הרחב של ילדיהן.

לונדע – מוזיאון הילדים של באר שבע ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל
רחוב דוד הראובני 25, באר שבע
מחיר כניסה: 55 ₪, 40 ₪ לתושב באר שבע, 35 ₪ לגמלאים, כרטיס משפחתי למשפחות מעל 4 נפשות: 45 ₪ לאדם, 35 ₪ לתושב באר שבע. התשלום מגיל שנה ומעלה
מומלץ להזמין מקומות מראש דרך אתר האינטרנט: www.lunada.co.il, 08-6226926
יש להצטייד בגרביים – הכניסה למקום ללא נעליים



חוגגים פסח בבאר שבע העתיקה החדשה 


באר שבע של סיורים פתוחים לקהל ברחבי העיר העתיקה, גלריות, מופעי פרינג', מוזיאונים, קטר ובאר אברהם עם היסטוריה של 5000 שנה ... מינימום
חוה"מ פסח - ימים א'- ה'- 5-9.4.15
פסח בעתיקה - סיורים ללא תשלום לקהל הרחב בעיר העתיקה:
סיורי "פסח בעתיקה" יתקיימו בימים ב'- ד' – 6-8.4.15, שני- רביעי, בין השעות 9:00-14:30 ללא תשלום
הסיורים רכובים (רכבים ממוזגים), בהדרכת מדריכים מקצועיים ללא עלות יוצאים ממרכז המבקרים הבינלאומי באר אברהם ועוברים דרך האתרים המרכזיים בעיר העתיקה, עד למתחם הקטר 70414 המחודש וחזרה לבאר אברהם.
בסיור נתרשם מתנופת הפיתוח האדירה בעיר העתיקה, מההיסטוריה המרשימה, מהרחובות הקסומים וממרכזי התרבות והאמנות שיקיימו בחוה"מ פעילויות שונות. כמו כן מוזמנים המבקרים להתרענן במסעדות בכל רחבי העיר העתיקה. הרישום לסיורים מראש בטלפון. 6464980-08 או בדוא"ל: officeatika@br7.org.il
*היציאה לסיורים מרחבת מרכז המבקרים הבינלאומי באר אברהם בהרשמה מראש.
בין האתרים המרכזיים בסיור:
מרכז מבקרים בינלאומי באר אברהם - מרכז מורשת חדשני המספר את סיפורו של אברהם אבינו ובאר המים המפורסמת. במרכז תכנים חוויתיים ומיצג תלת מימד היוצרים מפגש בין ערכים, אמונה והיסטוריה המשותפים לעולם כולו, דרך סיפורו של אברהם אבינו - המארח הידוע שבאוהלו מתארחים מלאכי האלוהים, משכין השלום הראשון בעולם, האב הרוחני של שלוש הדתות המונותאיסטיות. הכניסה בתשלום. טלפון: 08-6234613. www.abraham.org.il.

מתחם הקטר 70414 – מתחם תרבות, בילוי ופנאי הכולל מיני מוזיאון אינטראקטיבי של רכבת ישראל, גלריית אמנות לתערוכות מתחלפות, קרונות אותנטיים משוחזרים, סיורים מודרכים, סדנאות יצירה לילדים, מסעדת שף ועוד. חלק מהפעילויות בתשלום. טלפון: 08-6234613

מוזיאון הנגב לאמנות והמוזיאון לתרבות עמי המזרח – המוזיאון המרכזי לאמנות בדרום בו מוצגות תערוכות מתחלפות של אמנות מודרנית, ישראלית ובינלאומית. המוזיאון פועל באחד המבנים המיוחדים בארץ מתקופת האימפריה העות'מאנית ששימש בעבר כבית המושל ובית עיריית באר-שבע. במוזיאון מוצגת כעת תערוכת "חמור עכשיו". לצד מוזיאון הנגב לאמנות נפתח לאחרונה המוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח. במוזיאון מוצגת כעת תערוכת "קשרים". הכניסה בתשלום. טל. 6993535-08 http://www.negev-museum.org.il/


פארק קרסו למדע – 5-7.4.15 - הפנינג פסח למשפחות. פארק המדע הגדול בארץ, שילוב של מוזיאון אינטראקטיבי וגן מדעי, המציע פעילויות לכל גיל. בפארק תערוכות חדשניות ומרתקות כמו: הגרעין, מיקרו-אלקטרוניקה, גנטיקה וביולוגיה מולקולארית, מכאניקה ועוד. . כניסה בתשלום. טל.: 6252600-08 - http://www.sci-park.co.il/

לפרטים לקהל הרחב:
מינהלת העיר העתיקה באר שבע, טל. 6464900-08, אתר אינטרנט: http://www.oldcity7.co.il/
מומלץ להצטייד במפה במרכזי המידע התיירותי במתחם הקטר או בבאר אברהם



חדש באילת לקראת פסח והקיץ: בואו להכיר את הכרישים 


נפתח מרכז המבקרים האינטראקטיבי של עולם הכרישים בפארק המצפה התת ימי באילת; איך זה מרגיש לפגוש כריש ולהכיר אותו
לאחרונה נפתח במצפה התת ימי באילת מרכז המבקרים האינטראקטיבי הראשון מסוגו בישראל, המציג ומנגיש בצורה חווייתית את כל האמת על עולמם של הכרישים. מדובר במרכז "עולם הכרישים", מתחם עצום המשתרע על שטח של 1,000 מ"ר, ובו מיצגים אינטראקטיביים לכל המשפחה, "אולם קולנוע", משחקים, מסכי מגע, בריכת "בייבי-שארק" בה גדלים במרחק נגיעה כרישים צעירים, סרט מרהיב ביופיו בנושא האכלת כרישים, מידע ונתונים מפתיעים על הכרישים, ודגמים בגודל אמיתי של המינים המצויים בים סוף ובבריכה עצמה.
המרכז האינטראקטיבי מחולק לנושאים שונים, ביניהם הכרת הכרישים ומאפייניהם הייחודיים, האבולוציה של החיה הכי ותיקה בטבע, איך הם הגיעו למפרץ אילת ועוד. המידע על הכרישים ואורח חייהם מועבר בצורה קלילה, הומוריסטית ואינטראקטיבית, המותאמת לכל הגילאים. "מטרת מרכז המבקרים היא לנפץ את הסטיגמה השלילית שיצאה לחיה המופלאה הזאת", מספר יוסי אני, מנכ"ל פארק המצפה התת ימי באילת. "המידע אינפורמטיבי ומקיף, ומועבר בצורה מהנה – ויזואלית, גרפית ודרך משחקים אינטראקטיביים חדשניים בארץ, שפותחו עבורנו במיוחד, והמפגש פנים מול פנים עם הכרישים בבריכה החדשה, פתאום נראה באור אחר".
במקום ניתן לצאת למסע בין מיני הכרישים באמצעות מסכי מגע משוכללים המציגים מידע מפתיע.

המבקרים במתחם זוכים לחוויה מעשירה, מפתיעה ומרתקת, המגלה את עולמם האמיתי של הכרישים, ויוצאים עם רושם אדיר שמשאיר הביקור בביתם הטבעי של הכרישים.
הכניסה למרכז המבקרים החדש ולבריכת הכרישים כלולה במחיר הכניסה לפארק המצפה התת ימי, ללא תשלום נוסף. תוקף הכניסה לשלושה ימים רצופים.
מחיר כניסה מבוגר: 99 ₪. ילד: 79 ₪. הפארק פתוח מידי יום בין השעות 08:00-16:00



אביב הגיע נגב בא – פסח 2015


פסטיבלים, טיולים, מופעים, אטרקציות מיוחדות ושלל פעילויות. חול המועד פסח הוא ללא ספק הזדמנות מצוינת לצאת ולטייל קצת בין נופי הנגב הקסומים. לפניכם לקט מאירועי פסח בנגב. למידע המלא על שלל הפעילויות והאטרקציות היכנסו לאתר http://www.gonegev.co.il/


חצבה:
ללטף תנין ב'קרוקולוקו'
תאריכים – כל ימי החג, החל מהשעה 09:00, סיורי ערב בתיאום מראש
ברוח השיר הידוע "1,000 תנינים לא יצליחו לנשנש אותי" החליטו ב"קרוקולוקו" להזמין את אורחי הערבה ללטף תנין. בחווה הגדולה בארץ לגידול תניני יאור ובה כ-2,000 תנינים, הבוגרים שבהם מגיעים לאורך של 5 מטרים! סיור מודרך המתאים לכל גיל מאפשר להכיר את התנינים: בריכת הבוגרים, בה אפשר לצפות ב'אמא תנינה' וכיצד היא שומרת על הביצים שהטילה בגומחה באדמה. בבריכת התנינים הקטנים ניתן לצפות בביצת תנין ובעזרת המדריך גם ללטף 'תנין-תינוק'. הסיור כולל סיפורים אודות התנינים ואורח חייהם.
משך הסיור - כ-45 דקות.
בתשלום
לפרטים והזמנות– 052-8991088



פסטיבל הטרקטור הראשון של קק"ל
מוזיאון המים בניר עם, הכניסה חופשית חול המועד פסח 8.4.15-7 בין השעות 16:00-10:00,
תצוגת כ- 50 טרקטורים וכלים חקלאיים עתיקים שנאספו בארץ, שוקמו ושפוצו ויוצגו לקהל הרחב, לצד כלים חקלאים של ימינו. סיורים מודרכים במוזיאון וסיורים רגליים לסביבה הקרובה, פעילות חווייתית לכל המשפחה ושוק איכרים.
לפרטים: 1-800-350-550

שיחזור יציאת מצרים- פסח בקיבוץ יד מרדכי
בחג הפסח, 5-11.4.15 חוה''מ פסח , תתקיים בקיבוץ יד מרדכי פעילות מיוחדת לפסח, עבור הורים וילדים. בשמורת נחל שקמה בנוף קדומים של ארץ גושן , ישחזרו המשתתפים את האירועים שחוו בני ישראל במסלול יציאת מצריים. הם יתלבשו כבני ישראל ויצאו אחרי משה רבנו למסע במדבר במהלכו יחצו את ים סוף ויאכלו מן מהשמיים. המבקרים מוזמנים ליהנות מפעילויות נוספות: ב"בית הדבש", המרכז המוזיאלי של "דבש יד מרדכי"- המכוורת הגדולה בארץ, הילדים יצפו בעבודת הדבוראי, יציצו אל תוך נבכי הכוורת, ילמדו על אורח חיי הדבורים, יערכו היכרות מעמיקה עם המלכה והפועלות, ילקקו דבש טהור, מתוק ובריא ויכינו נרות עשויים דונג אותנטי. בהמשך יצאו לסיור על טרקטור רתום לעגלה במרחבים הפורחים של קיבוץ יד מרדכי, יבקרו באתר שחזור קרב תש"ח ויוכלו לטפס על הטנקים, וכן ישתתפו בצפייה בחליבה ברפת. לסיום מוצע ביקור בבית "קיבוץ של פעם" בו תתקיים פעילות חווייתית, "ארצישראלית" ונוסטלגית על ראשית חיי הקיבוץ.
מידע נוסף: חוויה מתוקה הכוללת את בית הדבש, נסיעה בטרקטור, קיבוץ של פעם, אתר השחזור צפייה בחליבה ופעילות יציאת מצריים – 55 ש''ח לאדם. פעילות שיחזור יציאת מצריים בלבד – 28 ש''ח לאדם. משך הפעילות - 2.5 – 3 שעות.מ-10.00 עד 16.00 [בכל שעה עגולה מתחילה פעילות].הפעילות מתקיימת בכל מזג אויר. לפרטים נוספים:
052-39231040,
6720559-08
http://www.ym-tayarut.co.il/


צוציק מוטור- במושב קלחים
כל יום 10:00-16:00 אטרקציית שטח חדשה. מסלול רכיבה מקצועי המותאם לילדים (4-15) על טרקטורונים מקצועיים מבית "TomRide". הילדים נוהגים בעצמם על טרקטורונים במסלול תחום. חויית שטח סוחפת לילדים. מקום ממתקנים מתנפחים ומזנון קל. למשכירים טרקטורון השימוש במתנפחים בחינם. 
כניסה רק למתנפחים-10ש"ח לילד. 050-6660616


פסח של מדע בפארק קרסו
הפנינג פסח בפארק, 5-7/4 בין השעות 09:00-17:00
בחג הפסח, פארק קרסו למדע מציע למבקרים מגוון פעילויות מדע באווירת החג. המבקרים יהנו מפעילות לכל המשפחה במהלכה יחקרו על המדע ביבשות מסביב לעולם. בכל מוקד תהיה פעילות מדעית המתקשרת ליבשת אחרת בעולם. בנוסף ייהנו המבקרים ממתקני הפארק ומעשרות תחנות ומגוון של פעילויות ומעבדות חווייתיות בתחום המדע והטכנולוגיה לכל המשפחה.
לפרטים:


פסטיבל המשפחות הגדול בנגב
פארק נחל באר-שבע
6.4.15 יום ב'
כמיטב המסורת גם השנה יתקיים פסטיבל המשפחות הגדול והמרהיב ביופיו המשתרע על פני מאות דונמים. הפסטיבל הייחודי, ביום אחד משעות הבוקר ועד אחר הצהריים ובמתחם מרוכז אחד, ניתן לפגוש בכל כוכבי הילדים הכי חמים בארץ: יובל המבולבל, אורנה דץ, כוכבת הילדים מיקי ,נוי והדר, רוי בוי , עומר ואסף , רוני וקשיו ושלל כוכבים נוספים שהתארחו על בימות הפארק : חיפזון וזהירון , צ'יקו וטישו, ג'יני, ליטלי ולוטן הליצנית על במת הילדים. במתחם יופעלו סימולטורים.
לפרטים: 6290080-08


פסח בעתיקה
העיר העתיקה באר-שבע 8.4.15-6 ימים ב'-ד'
העיר העתיקה פותחת את שעריה למבקרים מב"ש, הסביבה, הארץ והעולם. מתקיימים סיורים מודרכים לכל המשפחה בעיר העתיקה ומגוון פעילויות מיוחדות במוקדי התיירות, התרבות והאמנות בעיר העתיקה. במתחם הקטר- מתקיימים סיורים וסדנאות יצירה לילדים, בבאר אברהם- סיורים מודרכים בכל שעה עגולה, הצגות ילדים בתיאטרון הפרינג' והפנינג פסח בפארק קרסו למדע.
לפרטים: 08-6464978


מוזאון הנגב לאמנות והמוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח
מוזאון הנגב לאמנות 5.4-11.4 ימים א'-ש'
ביקור בשני המוזאונים וסדנת אמנות לילדים: "החמור שלי"
בשעות: א' – ה' 11:00-14:00 ו'-ש' 11:00,12:00
לפרטים: 08-6993535/5

הפנינג מסורתי של המחלקה לתרבות תורנית
הגן הזאולוגי 8.4.15 יום ד'
הפנינג היתולי והפעלות למשפחות מסורתיות בגן הזיאולוגי
לפרטים: 08-6290034



ערד:


פסח בכפר הנוקדים
כל ימי החג
כפר הנוקדים מציע לאורחיו שלל פעילויות לכבוד חג הפסח ביניהן: סדנא אקולוגית, שירה בציבור סביב מדורה בליווי נגן גיטרה מקצועי, טיולי אופניים, סדנת גששים, טיולי גמלים ועוד.
לפרטים נוספים: טל': 052-8822202


פסח ברובע האמנים בערד
בתאריכים 09/04/15-05 בין השעות 14:00-10:00
מגוון רחב של מוזיאונים ,גלריות וסדנאות אמנים, תוכלו לשוטט בנחת בין גלריות אמנים רבות ומגוונות. בנוסף על ההשקעה האמנותית, קיימת נגישות לנכים, פינות ישיבה ומנוחה וכן יחס חם והכנסת אורחים, כיאה למסורת בני המדבר. רובע הינו מקום המאפשר טיול, סדנאות (בתיאום מראש), היכרות אישית עם האמנים ויצירותיהם וחנויות מרהיבות עין המציגות יצירות מקוריות בלבד.
לפרטים: http://www.arad.muni.il/5.html


בשור שקמה:

פסטיבל הטרקטור הראשון של קק"ל
מוזיאון המים בניר עם, הכניסה חופשית חול המועד פסח 8.4.15-7 בין השעות 16:00-10:00,
תצוגת כ- 50 טרקטורים וכלים חקלאיים עתיקים שנאספו בארץ, שוקמו ושפוצו ויוצגו לקהל הרחב, לצד כלים חקלאים של ימינו.סיורים מודרכים במוזיאון וסיורים רגליים לסביבה הקרובה, פעילות חווייתית לכל המשפחה ושוק איכרים.
לפרטים: 1-800-350-550


שביל הסלט "הכרפס והירק"
מושב תלמי יוסף, חול המועד
שביל הסלט" מזמין אתכם לחוויה חקלאית בלתי נשכחת בין יבולי חבל הבשור- כשעה ורבע מת"א. במהלך הסיור נלמד נטעם ונקטוף הישר מהשתיל לפה. הסיור יודרך בצורה חווייתית ע"י צוות שביל הסלט בהנחיית האגרונום אורי אלון ונבקר במגוון שדות וחממות.
לפרטים: 08-9982225

מבוך מרים-בשביל התבלינים והבשמים
מושב ניר משה, חול המועד
פעילות מלאה ריחות, טעמים וצבעים -מבוך של תבלינים ובשמים באורך 1600 מטר המשתרע על פני 4 דונם, המאפשר ליהנות ממגוון הריחות ושלל הצבעים של צמחי התבלין והבושם. נזהה ונכיר צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם, נכין שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים,נלמד שימוש משכיל בצמחי התבלין והבושם לתועלת האדם, נבין את הקשר בין הסביבה, הצומח, בעלי החיים, והאדם.
לפרטים: 050-4272004 050-6246427


יתיר:

פסטיבל אתגרים בטבע לכל המשפחה
יער יתיר בחוות תחיה
7-8.4 ימים ג'-ד' בין השעות 10:-17:00
טיולי ג'יפים ליער עם תצפית למדבר יהודה וסיור בחלקות החקלאיות,טיולי אופנים ביער יתיר עם אופנים ריקשות וטריילרים, רכיבה על סוסי פוני לילדים וטיולי סוסים,פינות ליטוף חווייתיות, פעילויות יצירה לילדים בחוות תחיה בבית יתיר, קיר טיפוס אתגרי *אומגה לילדים *גשר חבלים, דוכני מזון ואומנות מקומית ועוד.
פרטים נוספים: מוקד תיירות חבל יתיר 1599-507-517
www.goyatir.co.il


חגיגה מדברית במושב כרמל
מושב כרמל, חול המועד ימים ראשון-רביעי בין השעות 14:00-9:00
טיולי ספארי למדבר, שוק אמנים, ביקור ברפת ובלולים, מתנפחים לילדים, דוכני מזון, סיורים מדבריים בעקבות נדודי דוד המלך!עלות טיול ספארי: 35 ₪ לאדם. שאר הפעילות ללא עלות.
 חוויה מן הטבע בספר המדבר- עשבי קדם מושב כרמל!סיור במפעל הכולל היכרות עם הצמחים הייחודיים למדבר יהודה, עם תהליך הפקת השמנים וייצור מוצרי המרפא והטיפוח מצמחים. הרצאה בנושא טיפול
בגוף בעזרת צמחים.פעילות לילדים - סדנאות הכנת בשמים משמנים מצמחים.שי למבקר בעשבי קדם בחוה"מ פסח! הכניסה והביקור במפעל ללא תשלום.
לפרטים 052-4767300 , 052-4443110 072-2405840


הפנינג פסח בעתניאל
עתניאל, 6.4 בין השעות 17:00-11:00
בנג'י, טרמפולינה, מכוניות מתנגשות, רכבת ילדים, מתנפחים, ג'ימבורי, דוכני יצירה לילדים, פינת חי, פעילות בחווה של שחף*טיול לעין אבידן, מופע שקיעה מרהיב של זמר השנה ישי ריבו!
פתיחת דלתות:17:30 תחילת המופע: 18:00, מבוגר (18+), 45 ₪, זוגי 75 ₪, נוער (10-18) 25 ₪.
הקונים כרטיס זוגי מראש להופעה בטלפון:02-9963640 יקבלו כרטיס כניסה למבוגר לסוסיא!
לפרטים נוספים: 6364099-02 www.goyatir.co.il


תמר ים המלח:

פעילות בים המלח
מפעלי ים המלח 9.4-5 ימים א'-ה'
מפעלי ים המלח-סיורים מודרכים למפעלים ולמושבים נאות הכיכר ועין תמר שבכיכר סדום.
הסיור נמשך כשלוש שעות ומיועד למשפחות עם ילדים מגיל 10 ,עד גיל 17 חייב ליווי מבוגר לכל ילד.הסיורים יצאו באוטובוס ממגרש החנייה שליד החוף הציבורי באזור מלונות עין בוקק.
עדיפות לאלה שנרשמו מראש.
פרטים נוספים והרשמה במרכז המידע שבעין בוקק 08-9975010


סיורים בגן הבוטני בעין גדי
הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי 10.4-5 ימים א'-ה' בשעה 13:00
יתקיימו סיורים מודרכים ,אין צורך בהרשמה רק להגיע למשרדי הגן ב-13:00 ,משך הסיור כשעה והוא מיועד לכולם. בגן שפע של צמחים ייחודיים וגלריה "תוצרת בית" של אמני הקיבוץ. בגלריה מתקיימות סדנאות יצירה בחומרים ממוחזרים,בתיאום מראש.
לפרטים: 052-2930842


ערבה:

שוק איכרים ואמנים
מרכז מבקרים ויידור-חצבה, 10.4-5 ימים א'-ו'
יריד איכרים ויוצרים מהערבה ברחבת מרכז המבקרים ויידור
לפרטים: 077-5681608


מרכז מבקרים ויידור
חצבה, כל ימי החג
ביקור מודרך כל שעה עגולה במרכז המתאר את ההתיישבות, החקלאות והתיירות באמצעות סרט תלת-מימד, ביקור בחלל אינטראקטיבי ויציאה לחממות התצוגה להיכרות עם הפרחים, הפירות והירקות החדשים
לפרטים: 077-5681608


פותחים את האביב בחגיגות טיולים
בית ספר שדה חצבה, כל ימי החג
חגיגת טיולים לכל המשפחה עם מדריכי החברה להגנת הטבע, סיורי יום, טיולים למיטיבי לכת, טיולי שקיעה, טיולים לאור ירח ופעילויות ערב
08-6581546/76



אביב חגיגי בערבה התיכונה
כל ימי החג
ללטף תנין בחוות הקרוקולוקו, סיור ספארי בחוות האנטילופות, סדנאות ליצירת סבונים, קטיף עצמי במלא הטנא, חוויית נהיגה עצמית בתומקאר, האכלת טלאים והכנת גבינות במשק צאן, חוויה אורגנית בגן ירק, ומשחק משימות מחפשים את המטמון בצוקים
לפרטים: 1-800-225-007


זורבה הבודהה
אשרם במדבר-שיטים, 11.4-7 ימים ג'-ש'
חמישה ימים וארבעה לילות של הילולת החיים הגדולה. 14 מתחמי סדנאות, הופעות חיות ומסיבות מדבר שמחות.
לפרטים: 052-5443349


תמנע אקשן
פארק תמנע 9.4-6 ימים ב'-ה'
שלושה ימים של פעילות אתגר מדבריות במתחם אקשן פרעוני, סדנאות יצירה לקטנטנים ברוח החג, סיורים מודרכים ביום ובשקיעה, רכיבה באופני הרים ולינת קמפינג
לפרטים: 08-6316756


חוגגים אביב באליפז
אליפז חופש וחוויה בערבה, כל ימי החג
חגיגת פעילויות וטיולים לכל המשפחה. בעקבות נדידת הציפורים, אל קניון שחורת, פיתה על הסאג' כמו בני ישראל, הפרחת עפיפונים בדיונת סמר ועוד
לפרטים: 08-6356230


אביב בערבה הדרומית
יישובי הערבה הדרומית, כל ימי החג
האכלת טורפים וסיור ספארי בחי-בר יטבתה, סיורים אל ממלכת השוקו בקיבוץ יטבתה, חגיגה של גלידה בפונדק יטבתה, חקלאות של שלום בקיבוץ יהל, חגיגה אקולוגית בקיבוץ לוטן, שנורקלים וסרטי ים בשמורת האלמוגים ופעילויות רבות נוספות
לפרטים: 1-800-225-007


מצפה רמון:

חגיגית אירועים וטיולים בהר הנגב
מניצנה עד מצפה רמון, 4-4.11 כל ימי החג
טיולים רגליים, טיולי ג'יפים, טיולי גמלים, טיולי תוכן, טיולי לילה ופעילות לילה, אסטרונומיה חוות פתוחות, חגיגת טעימות, תחנות מידע במצפה רמון ורמת נגב .
לפרטים: 050-6679908

עזוז פותחת את הלב
פיתחת ניצנה ועזוז 1114-4, כל ימי החג
גלישת חולות, טיולי ג'יפים, טיולי אופניים, סדנאות טיולי גמלים, בית הדבש, חוות תבלינים, איך גדלות עגבניות במדבר ועוד.
לפרטים: 050-6679908


דרך האוהלים
כביש 40 בין צומת טללים למצפה רמון, 11.4-4, כל ימי החג
הכנסת אורחים בדואית ארוחות מלאות וארוחות נישנושים, סדנאות נול, סדנאות קמח, יציאה למרעה, כרכרות ועוד.
לפרטים: 050-6679908




"אחרוני מצדה" – לגלות את מצדה מחדש
גן לאומי מצדה 9.4-5 ימים א'-ו' בשעות 10:30,13:30
הצגה מקורית ומפתיעה המציגה אמת היסטורית עם וירטואוזיות קרקסית, בביצוע שחקני תאטרון "אספלט", מלווה בהדרכה ייחודית בתום ההצגה.ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.מומלץ לשלב עם לינה בחניון לילה "מחנה מצדה".
לפרטים: 08-6280404 שלוחה 1


יום הנשר
גן לאומי עבדת , 8.4 יום ד'
צפייה מודרכת בטלסקופים אל תחנת האכלה (בתקווה לבוא הנשרים), צפייה בטלסקופים אל קן פעיל, סדנאות בנושא הנשרים, הדרכות בסמטאות העיר הקדומה, טקסי השבעה ל"פקח צעיר", כל מה שרציתם לשאול... פגישה עם צפרים, סרטי טבע

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.
לפרטים: 08-6551511


ירוחם:

השקת פארק ויטמין שיא – הפארק האתגרי החינוכי הראשון בנגב
פארק אגם ירוחם יום א' 5.4
אירוע השקה לפארק האתגרי חינוכי החדש של ויטמין שיא, החל מהשעה 11:00 בבוקר, יכלול מתקנים אתגריים, אופניים, מתנפחים ופעילויות לכל המשפחה.


מימונה
יום שבת 11/4 החל מהשעה 21:00
מימונה חגיגית בשכונת בר כוכבא וברחוב יצחק שדה. בתוכנית: ברכות, תוכנית אומנותית, כיבוד עשיר ושמחה גדולה.




פעילויות פסח ברשות הטבע והגנים:

חג הפסח קרב ובא ואיתו חופשת החג הארוכה
רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור הרחב למגוון פעילויות מהנות
בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים ברחבי הארץ


בית גוברין מתחדשת באביב
האביב מתעורר - התזמורת הקאמרית הישראלית לכל המשפחה: התזמורת הקאמרית הישראלית במופע חגיגי לכל המשפחה עם מגוון קטעים כמו: גריג - בוקר מתוך סויטת "פר גינט", רוסיני - הפתיחה ל"העורב הלקחן", ויולדי – "אביב" מתוך "ארבע העונות", שומן - סקרצו מתוך סימפוניה מספר 1 "האביב", מנדלסון - הפתיחה ל"מערת פינגל", צ'יקובסקי – סוויטה "אגם הברבורים" - ריקוד הברבורים, ריקוד ספרדי, ריקוד נפוליטני, מזורקה , יוהאן שטראוס- ולס "קולות האביב".
היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: רביעי 8.4 בשעה 12:30

מבוכים ודרקונים בעיר בני החורין - משחק הרפתקאות ומשימות בין הכוכים והקמרונות, מבני הענק והחדרים החשוכים.
חידות ומשימות יובילו את האמיצות והאמיצים, החכמים והחכמות ואת אלו שהסקרנות היא נשמת אפם. המשימה: לגלות היכן נמצאת התיבה שהוטמנה על ידי הגלדיאטור.
היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: ראשון 5.4, שבת 11.4 בשעות 11:00–15:00

הפנינג חקלאות ואמנות מערות במערות מרשה - בואו לפגוש את אנשי המערות של בית גוברין - מגדל היונים, שואבת המים ושומר הקברים - שיגלו לכם איך נוצרו המערות ומה הקשר בין היונה לזית? שוק ססגוני עם תוצרת של חקלאי השפלה אשר יציגו את יבוליהם הטריים, סדנאות יצירה ברוח התקופה ועוד. במערות הפעמון תיפגשו את בני הזוג "גוברין-מרשה" שעומדים להתחתן בשנת 120 לפנה"ס ומחפשים דיור בשפלת יהודה. מהן האפשרויות העומדות בפניהם ואיך זה קשור לעבודתו של סולימן החוצב?
היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: שלישי 7.4 בשעות 15:00-11:00

באתר יתקיימו גם סיורים מיוחדים:
עששונית במערות הפעמון - סיור "עששונית" (עששית לקטנטנים מעל גיל 4) למעוניינים לחוות את חיי היום יום בעיר ההלניסטית העתיקה. לקינוח נסיים בסדנה ליצירת פעמון ובשתיית תה מצמחי הגן.
היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: שני 6.4
* 3639בהרשמה מראש ותשלום בטלפון


עששיות במערות -סיור קסום לאור העששית בעולם התחתון של מערת המבוך. במהלך הסיור נעבור בקולומבריום, בבית הבד ובעוד כוכים רבים שמהם מורכבת המערה. לסיום ומעלה נשתה תה מצמחי הגן.
היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: ראשון 5.4, שלישי 7.4
*3639בהרשמה מראש ותשלום בטלפון


"השוק הנבטי" - חוויה בת 2000 שנה!
רחוב השוק המקורי מתעורר לחיים, חוזרים אל הבזאר ברחוב השוק הקדום לאירוע בן 16 שנה, להתחבר אל ניחוחות העבר, להתרגש מחוויה "היסטורית" צבעונית וקסומה של מראות, ריחות וטעמים. סוחרים אותנטיים פורשים את מרכולתם: שלל שטיחים, "ענתיקות", כלים, דברי נחושת, תבלינים, מור ולבונה... לצד דוכני אומנים ובעלי מלאכה. כל זאת בליווי מוזיקה, ריקוד ואווירה ציורית שקשה להסביר במילים... מפגש עם בעלי מלאכה "מסורתיים": מנפח הזכוכית, הקדר, הנגר, נגנים ורקדנית, שפע סדנאות ייחודיות לילדים, מתחם משחקי חשיבה עתיקים (חינם), קדרות באבניים, בנייה בלבני בוץ (חינם), טיפול הוליסטי ופינוק לגדולים, נגינה אתנית מרגשת של להקת ממשית וריקוד "בלאדי" בבית האורוות הקדום (חינם), אוהל מספר סיפורים (חינם) והדרכות בסמטאות העיר כל שעה עגולה החל מהשעה 11:00 (חינם).
היכן: גן לאומי ממשית, אתר מורשת עולמית
מתי: ראשון עד שישי 5-10.4 בשעות 22:00-10:00.

עוד באתר: "שוק לילי"- אווירה קסומה ומסתורית בלב העיר הנבטית, מופע מוזיקה סיפור וריקוד בשעה 20:00 לאור עששיות, אינספור כוכבים ולהטוטי אש מלהיבים.
מתי: שלישי 7.4 בשעות 22:00-10:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.


פסטיבל העת העתיקה בקיסריה
מסע מרתק לתקופת העת העתיקה בקיסריה. מופע תיאטרון הומוריסטי, חווייתי מהווי החיים של קיסריה הקדומה.
שוק רומי תוסס, הנמל וחיי המסחר, סיפורי מלוכה מוזיקה , שירה ומחול. נפגוש את אנשי העיר בבר היין המקומי ולקינוח -מופעי ראווה המשלבים אש, קרבות גלדיאטורים, מוסיקה חיה ועוד. בואו להשתתף בחגיגות חנוכת העיר קיסריה בנוכחות המלך והמלכה.
היכן: גן לאומי קיסריה
מתי: ראשון עד רביעי 5-8.4 בשעות: 16:00-10:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.


תחרות פיסול בחול בנושא "סיפורי ילדים על טבע והיסטוריה"
התחרות המשפחתית, שמתקיימת זו השנה ה-19 בחוף בית ינאי, מחפשת כישרונות צעירים וותיקים לחגיגה שמחה. נוסף על כך יהיו הדרכות חוף, פעילות נופש פעיל, סדנאות עפיפונים ומוסיקה. הכרזת הזוכים וחלוקת פרסים בשעה 14:00.שירותי הרחצה פועלים.
היכן: גן לאומי נחל אלכסנדר (חוף בית ינאי)
מתי: שבת 11.4 בשעות 10:00-14:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר.


תחרות פיסול בחול בנושא "סיפורי ילדים על טבע והיסטוריה"
תחרות משפחתית, שמתקיימת בפעם הרביעית בחוף פלמחים, מחפשת כישרונות צעירים וותיקים לחגיגה שמחה. נוסף על כך יהיו הדרכות חוף, פעילות נופש פעיל, סדנאות עפיפונים ומוסיקה. הכרזת הזוכים וחלוקת פרסים בשעה 14:00. שירות ההצלה פעילים.
היכן: גן לאומי חוף פלמחים
מתי: שישי 10.4 בשעות 10:00-14:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר.


חיים שכאלה למלך הורדוס
אל מול הנוף הקסום של מדבר יהודה ניצב אחד הארמונות המרשימים של העת העתיקה - ארמונו של המלך הורדוס! מי היה הורדוס? גאון או משוגע? מלך היהודים או עבד הרומאים? סיפורו המרתק של "המלך הבנאי" ב"חיים שכאלה" למלך הורדוס - תאטרון "מקום" יפגיש אתכם עם המלך ודמויות מעברו במסע ססגוני ומצחיק אל העבר. נפתח לראשונה את בית המרחץ הגדול ונערוך בו סיור ביחד עם מכלול הבריכה וה"אי" שבמרכזה (בהרודיון תחתון). סיורים בהורדיון וסיורים בבית המרחץ הגדול ייתקימו כל שעה עגולה בין השעות 15:00-10:00.
היכן: גן לאומי הרודיון
מתי: ראשון עד רביעי 5-8.4, הצגות יתקיימו בשעות 10:30, 12:30, 14:30. ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.



חגיגה רומית -האימפריה חוזרת
אנטונינוס קיסר מזמין אתכם לחגיגה רומית בלתי נשכחת. נפגוש את הרוכלים הרומיים כשהם מקימים את הקרדו לתחייה, נשמע סיפורים מרתקים על אלים עתיקים, נצפה בקרב הגלדיאטורים הגדול, נתנסה במלאכות קדומות, נתפלסף כסנאטורים, נתגנדר כגברות רומיות ונחגוג בטקס היין החגיגי עם הקיסר פאיוס. בנוסף יהיו במקום סדנאות יצירה לילדים (בתשלום סמלי), מופע מוזיקלי והפעלות תיאטרליות.
היכן: גן לאומי בית שאן
מתי: חול המועד פסח, שני ושלישי 7.4-6 בשעות 11:00-15:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.


חגיגות היובל לגן לאומי אשקלון – התזמורת הקאמרית הישראלית לכל המשפחה
התזמורת הקאמרית הישראלית במופע חגיגי לכל המשפחה. לכבוד שנת היובל לגן לאומי אשקלון אתם מוזמנים לחגיגה של מוסיקה, סיורים מודרכים ותערוכת תמונות בטבע. המופע יכלול מגוון קטעי יוצרים: מוצרט - הפתיחה ל"חטיפה מההרמון", בטהובן - פרק ראשון מתוך הסימפוניה החמישית, מנדלסון - סקרצו ומארש החתונה מתוך "חלום ליל קיץ", באך - אריה על מיתר סול, מוצרט - הפתיחה ל"נישואי פיגרו", יוהן שטראוס - ולס הקיסר, רוסיני - הפתיחה ל"הספר מסביליה", יוהן שטראוס - ולס "הדנובה הכחולה", ביזה - הפתיחה לאופרה "כרמן", יוהאן שטראוס - פולקה טריש-טראש.
היכן: גן לאומי אשקלון
מתי: שבת 11.4 בשעה 12:30
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.


יום פקחים צעירים בשמורת חוף הבונים
בואו להיות פקח ליום אחד. נלמד לזהות ציפורים, נכיר את הציד ופגיעתו, נלמד על פעולות כיבוי שריפות יער ועל הצלת צבי הים, איך משיבים בעלי חיים לטבע ומתי נסגרות מערות העטלפים, איזה צמחים מותר לקטוף לסלט ועוד.
בסוף היום תיערך תחרות רב פקח – הילד/ה שהצליחו לענוד הכי הרבה תגים יזכו במדליה ובפרס! יש להגיע עם התגים שאספתם לאירוע.
היכן: שמורת טבע חוף דור הבונים
מתי: רביעי 8.4 בשעות 15:00-10:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.


יום הנשר - דורס בסכנת הכחדה
רשות הטבע והגנים וכיל מזמינים את הקהל ליום מרתק ומהנה שכולו בסימן הנשר.
בתכנית: סדנאות בנושא הנשרים, ציור ענק בהשתתפות הקהל, צפייה מודרכת בטלסקופים אל קן פעיל ואל תחנת האכלה (בתקווה לבוא הנשרים), הדרכות בסמטאות העיר הקדומה, טקסי השבעה ל"פקח צעיר", כל מה שרציתם לשאול – פגישה עם הפקח והקרנת סרטי טבע.
היכן: גן לאומי עבדת
מתי: רביעי 8.4 בשעות פעילות האתר
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.


שחקנים ועפיפונים בהר גריזים
עליה לרגל להר גריזים בחברה טובה ושלל דמויות מקראיות, עם שחקני תיאטרון "מקום".
בין ברכה לקללה, שכבות הזמן ונופי בראשית - נפגוש כהן שומרוני ששכח את שאבד לו. יוֹתָם מחבק העצים ממשיל המשלים וסנבלט שחולם לבנות לו בית מקדש .
במהלך כל היום תתקיים סדנא להכנת עפיפונים בתשלום סמלי של 10 ₪ .
היכן: הר גריזים
מתי: ראשון עד רביעי 5-8.4 בשעות 11:00, 13:30, סיורים מודרכים יצאו בשעות 10:00, 12:00, 14:00 ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

פארק אקטיבי
לקפוץ, לטייל, לנווט ולנפוש. טרמפולינת ענק ומתקני שעשועים (בתשלום), הדרכה במסלול דיסק גולף החדש (בימים רביעי וחמישי 6-7.4 10:00-14:00), מסלולי אופניים משולטים, ערכת ניווט אישי/משפחתי בפארק (בתשלום), מעיינות ציוריים, בריכות שכשוך, מתקני פיקניק, כרי דשא ופינות חמד לרוב.
היכן: גן לאומי פארק הבשור (אשכול)
מתי: שבת עד שבת 4-11.4
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.


לילות במערות בית שערים
לחוות את בית שערים בלילה זו חוויה מרתקת וקסומה: נבקר במערות התת-קרקעיות החשוכות והמסתוריות אשר פותחות בפנינו צוהר לעולם המשנה והתלמוד. נסייר במערות ונפגוש דמויות מהעבר הרחוק והקדום. את פנינו יקבל אומן הקלרינט חנן בר סלע.
היכן: גן לאומי בית שערים
מתי: שלישי 7.4 בשעות 18:00, 20:00.
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.


מצדה ביום ובלילה
"אחרוני המצדה" - לגלות את מצדה מחדש - הצגה מקורית ומפתיעה המציגה אמת היסטורית עם וירטואוזיות קרקסית, בביצוע שחקני תאטרון "אספלט", מלווה בהדרכה ייחודית בתום ההצגה.
היכן: גן לאומי מצדה, אתר מורשת עולמית
מתי: ראשון עד חמישי 5-9.4 בשעות 10:30, 13:30.
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.


אל מול מצדה - חזיון אור קולי מרשים ומרגש מציג את סיפורה המרתק של מצדה, בתיאטרון פתוח תחת כפת השמים, למרגלות מצדה מערב.
היכן: גן לאומי מצדה מערב (הגישה מערד בלבד בכביש 3199)
מתי: ראשון עד רביעי 5-8.4 בשעה 20:30.
תשלום בקופת האתר (קבוצות בתאום מראש).
מחיר: 45 ₪ למבוגר, 35 ₪ לילד, למנויים: 34 ₪ למבוגר, 27 ₪ לילד.


"מחנה מצדה" - לינה בראש אחר
לינה בחניון לילה מוסדר למרגלות צידה המערבי של מצדה – חוויה ייחודית לכל המשפחה!
היכן: חניון לילה מצדה מערב (גישה מערד בלבד, כביש 3199)
מתי: כל ימות החג
למידע נוסף והרשמה: מרכז הזמנות לחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים בדרום בטלפון 08-6280404 שלוחה 1.


מוזיאון מצדה - מוזיאון יחיד במינו, המציג את הממצאים שנתגלו על ההר, על רקע תפאורה המקרבת את העבר להווה. התשלום מקנה קבלת הדרכה קולית גם על ההר.
היכן: גן לאומי מצדה
מתי: מדי יום החל מהשעה 8:30
דמי כניסה: 20 ₪


סרטי טבע והדרכות שנירקול בשמורת האלמוגים
פעילות למשפחות. בואו לקחת אוויר ולגלות עולם טרופי עשיר במגוון רחב של דגים ואלמוגים בשמורה הצפונית ביותר בים האדום. הדרכות שנרקול בים, הרצאות והקרנת סרטי טבע בנושא ים.
היכן: שמורת טבע חוף האלמוגים באילת
מתי: פסח, ראשון עד חמישי 5-9.4 בין השעות 18:00-9:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.


בעקבות הפיראט אדום השיער
בעיר הנטושה ארסוף, עיר האבירים, השמועה מספרת על פיראט נורא עם שיער אדום. כל האמיצים מוזמנים לחפש את אדום השיער בין הריסות העיר ולגלות האם הוא כל-כך איום, איך הכיר את המלך ומהו שמו. משחק הרפתקאות ומשימות עם שחקנים ומדריכים.
היכן: גן לאומי אפולוניה
מתי: חמישי עד שבת 9-11.4 בשעות 15:00-11:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים



טיולים וחופשות משפחתיות בפסח- החברה להגנת הטבע


4.4.15, שבת, פסח
הולך בתל (על תוואי שביל ישראל)
מסלול מיוחד ופחות מוכר על תוואי שביל ישראל, נטייל בתל רכש הגדול בתילי הגליל התחתון המזרחי.  בתחתיתו נובע מעיין , קרקע פוריה , דרכי גישה ואפיק נחל תבור המסבירים את מיקום העיר הכנענית העתיקה. נטייל בתל ונגיע לחרבת טחבית. בהדרכת בי"ס שדה גליל.
בתשלום. לפרטים נוספים . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il

5.4.15, ראשון, חוה"מ
בלשים בחולות
קוד: 30504153 (מישור החוף הדרומי)
בואו לחפש אחר אוצרות הטבע של מישור החוף. נצא לטייל, לחקור ולהתגלגל בדיונות של ניצנים ונחפש אחר בע"ח גדולים, קטנים ומיוחדים. אולי נפגוש בדרך להקות צבאים ועקבות של ירבוע מצוי, גרביל החולות, זוחלים למיניהם וציפורי שיר מזמרות. בהדרכת בועז שחם, מומחה לזוחלים- בי"ס שדה שקמים.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


אי שם בבקעה (מתאים למש' חובבות לכת ואתגר עם בני נוער)
קוד: 80504158
בצפון בקעת הירדן מסתתר מעוק שבאביב מתקשט בפריחה צבעונית. נטפס בוואדי בתלכיד האתגרי נגיע לאוכף בין הוואדיות ממנו נצפה להרי גלעד ונרד בוואדי פיראן.  בהדרכת בי"ס שדה עפרה.
כולל אבטחה. בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il

מדוושים בשבילים (על תוואי שביל ישראל)
קוד: 30504159 (מישור החוף)
טיול רכיבה על אופניים בתוואי שביל ישראל שבמקורות הירקון. נרכב לאורך מקורות הירקון בחלק פחות מוכר של הנחל בין צמחיית נחלים, מים זורמים וציפורים מצייצות בדרך נפגוש בתחנות קמח מהתקופות הקדומות ששימשו את תושבי הסביבה. בהדרכת בי"ב שדה שקמים.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


לחם, יצהר ותירוש (קטנטנים, על תוואי שביל ישראל)
קוד: 11050415 (רמת הנדיב)
נטייל בחורבת עקב שעל תוואי שביל ישראל ונגלה שרידים של התיישבות קדומה: גורן, גת ובית בד. נהנה מפריחת אביב בשלל צבעים ומתצפית מקסימה אל עבר עתלית, למישור החוף ולים התיכון. הדרכת יניב אלון- בי"ס שדה חוף כרמל.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


ג'יפים בהר כרכום (טיול בנהיגה עצמית לבעלי רכב 4*4)
5-6.4.15, ראשון- שני, חוה"מ
קוד: 50504155 (הר הנגב)
מסע ג'יפים בן יומיים אל נופי בראשית אליהם לא ניתן להגיע ברוב ימות השנה. נצא ממצפה רמון למסע בלתי נשכח אל הר כרכום. נעלה אל פסגת ההר, אשר עפ"י חלק מהחוקרים הוא הר סיני ונשמע על המחקר הארכיאולוגי.  נטייל במסלולים יפים במיוחד ונבלה את הלילה בלינת שטח תחת שמיים זרועי כוכבים.  בהדרכת בי"ס שדה הר הנגב.
בתשלום.כולל לינת שטח, ליווי בנשק וכלכלה. לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



6.4.15, שני, חוה"מ

משקיפים על הכרמל (חובבי לכת על תוואי שביל ישראל)
קוד: 70604157
בחלקו הגבוה של הכרמל מציע שביל ישראל מסלול יפהפה למי שלא נרתע מקצת מאמץ בעליות וקטעי אתגר. מחורבת רקית נעלה בשביל לתצפית מראש הר שוקף ונרד בשביל מעט תלול אל בקעת אלון היפה. מכאן נעלה לאט בערוצו המוצל והיפה של נחל חיק בין עצים גבוהים ומדרגות סלע ונסיים בכפר עוספיה. בהדרכה נשלב נושא מפתיע ולא מוכר ונלמד כיצד הטכנולוגיה מנסה לחקות את הטבע. בהדרכת חוה שרגא. בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


אל ההרודיון ומערות חריטון
קוד: 80604158
טיול מיוחד ובלתי נשכח אל מבנה הארמון, המבצר והקבר של הורדוס, גדול הבנאים שהטביע את חותמו ברחבי הארץ. נמשיך אל מערת הקארסט הגדולה ביותר בארץ, מערת חריטון, תוך קטעי זחילה והליכה בין חללי המערה. בהדרכת בי"ס שדה עפרה.
כולל אבטחה וכניסה לאתר. בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


קסם על ים כנרת
קוד: 10604151
אחד המקומות שיותר מסמלים את ראשית ההתיישבות הוא החוף הדרום מערבי של הכנרת, נבקר בבית הקברות ונשמע על רחל המשוררת, נעמי שמר ועל עוד אנשים שהטביעו חותם בחיינו. נבקר בחורשת האקליפטוס שהיוותה מקור השראה לשיר וגם בקבר בובה- קברה של סוסה שמהווה מוקד עליה לרגל. בהדרכת בי"ס שדה גולן.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



טיבוע ציפורים במעגן מיכאל
קוד: 11060415 (צפרות)
חוויה מקסימה בחופשת הפסח! בשעות הבוקר השלוות של מעגן מיכאל נצא לסיור בין בריכות הדגים המושכות אליהן שלל ציפורים מקומיות ונודדות. נבוא איתן במגע קרוב וניקח חלק פעיל בטיבוע וסימון, נגיע עד לחוף הים ונהנה מהטבע במיטבו. הדרכת בי"ס שדה חוף כרמל.
כולל טיבוע ציפורים! בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il

מה מסתתר מתחת לאבן? (קטנטנים)
קוד: 30604156 (שפלת יהודה)
על פני גבעות עטורות ביערות נטועים ובחורשות טבעיים נטייל לנו בפארק בריטניה. נספק את הסקרנות נלמד על הצומח המקומי ונתור אחר בעלי חיים קטנים ועדינים שמסתתרים להם מתחת לאבן. בהדרכת יניב אלון- בי"ס שדה שקמים.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



7.4.15, שלישי, חוה"מ

אל לב הזמר
קוד: 70704157 (תל- אביב)
מסע ספרותי-מוסיקלי מרתק ברחובותיה של תל אביב, בעקבות המשורר נתן אלתרמן ובתו המשוררת תרצה אתר. הסיפור יישזר ביפים בשירים: פגישה לאין קץ, אליפלט, בגלל הלילה, בלדה לאישה ועוד. נתחיל מבית המשפחה הישן, בקרבת כיכר דיזנגוף ונסיים בבית המשפחה המאוחר, במפגש הרחובות דיזנגוף ונורדאו. בהדרכת מימי חסקין
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


למה האלון בודד?
קוד: 80704158 (גוש עציון)
נתחיל את היום מתחת לאלון הבודד ונשאל: "למה הוא בודד?", נכיר את סיפור ההתיישבות בגוש עציון, נמשיך בהליכה לאורך דרך האבות הקדומה עד לאמת הביאר אשר הובילה מים לירושלים. שם נחליף נעליים, נדליק פנסים ונלך במים מתחת לאדמה כ-60 מטרים! לאחר שנתייבש מעט נעלה לרכבים ונסע למעיין חמוד לסיום רטוב של היום. בהדרכת בי"ס שדה עפרה.
כולל אבטחה וכניסה לאמת הביאר. בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



על אם הדרך (על תוואי שביל ישראל)
קוד: 20704152 (אצבע הגליל)
נצפין אל אצבע הגליל ונתחבר לתוואי שביל ישראל. נפתח בצוק מנרה לאורך המצוק דרך שמורת מורדות הרי נפתלי. נעבור מעל לקניון היפה והעמוק של שמורת נחל קדש ונטייל בין מפלי הנחל הקטנים תוך כדי היעזרות ביתדות הברזל. לבסוף נגיע אל מצודת כח, אתר ההנצחה המרגש של לוחמי הפלמ"ח, שם יתגלה לעינינו  הנוף המרהיב של עמק החולה. בהדרכת בי"ס שדה גליל. בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


לך לך אל המדבר (מתאים למשפחות חובבות לכת עם בני נוער, על תוואי שביל ישראל)
קוד: 50704155
למדבר יש קסם מיוחד, אופי ששייך אך ורק לו, רוגע ושקט לצד עוצמה מהפנטת. נטייל בתוך ארץ המכתשים לצד עצי שיטה אפריקנים, גבעות ססגוניות ותופעות גיאולוגיות ייחודיות. נפתח בפרסת נקרות אל נחל ארדון ונקנח בגבעת חרוט שגובהה מאפשר צורת התבוננות ייחודית על מכתש-רמון 'מבפנים' ולא מהצד, מכאן נבחין בצורת ה'לב' של המכתש. בהדרכת בי"ס שדה הר הנגב.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



8.4.15, רביעי, חוה"מ
מכסחי המיתוסים: בעקבות העטלפים. (מסדרת העולם המופלא שבחזית המדע)
קוד: 30804153 (שפלת יהודה)
התבוננות בהתנהגות העטלפים הובילה למחקרים מרתקים ולפיתוחים משמעותיים עבור העיוורים. נבדוק את הגבול בין מציאות ודמיון באמצעות הפיתוחים הטכנולוגים המתקדמים. נטייל בנחל המערה ונבקר במערת התאומים המכילה עטלפים. טיול חושים מיוחד בו נפעיל את חוש השמיעה וחוש המישוש. נחקור את רזי הניווט בעקבות הנווטים המעופפים. בהדרכת חווה שרגא- בי"ס שדה שקמים.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



קמפינג ואור ירח (לינת שטח)
קוד: 11080415 (כרמל)
טיול בטבע פותח הזדמנות לחיבור ולחוויה משפחתית וכשהטיול כולל לינה בשטח ההזדמנות אפילו הולכת וגדלה.
יום ראשון: נפתח בתצפית מרהיבה מהר שוקף על בקעת מהר"ל מדרום ועד ארובות חדרה, ממערב- הכרמל וחופו, בצפון - העיר חיפה ושאר פסגות הכרמל, ומדרום מזרח - דאליית-אל כרמל. נרד דרך חרבת רקית עם מערת קבורה חצובה בסלע. נמשיך בירידה בנחל רקית ונגיע לאגם מלאכותי וסביבו בוסתן הכולל עצי זית, חרוב, תאנה ואגוזים. נלון בחניון שצמוד לאגם.
בבוקר היום השני נטייל בנחל אלון ונפגוש שרידי ישוב עתיק ומעיין קטן הנובע כל השנה. מעין אלון נמשיך לשרידי טחנת הקמח (היחידה בכרמל).
כולל ארוחות: ערב, בוקר וצהריים. בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


ביקור בממלכה העתיקה  - מיוחד! (משפחות מטיבות קשב ועניין)
קוד: 80804158 (שומרון)
הזדמנות ייחודית ונדירה לסיור מרתק בבירת ממלכת השומרון העתיקה- סבסטיה. נראה ממצאים רבים ומרשימים מהעיר הקדומה שנבנתה לראשונה ע"י עמרי מלך ישראל, תוך סיור מרתק בין פסוקי התנ"ך. אז נפנה לחרבת סמרה הסמוכה ונזכה לראות את שרידי בית הכנסת השומרוני העתיק במקום. בהדרכת אריאל פילבר- בי"ס שדה עפרה.
כולל אבטחה. בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


על דרך הקיסר (על תוואי שביל ישראל)
קוד: 30804154 (שפלת יהודה)
נפתח את יום הטיול בחירבת חנות -חאן עתיק עם ריצפת פסיפס  מרהיבה ובה ציורים המאפיינים את התקופה, נבקר בבית הבד ונתחבר לשביל רומי עתיק, הידוע בשם דרך הקיסר המסומן באבני מייל (אבני דרך) נעבור דרך מתקנים חקלאיים וחורשת אורנים ופריחה עונתית.  לקינוח: נזחל עם פנסים בחרבת מדרס. הדרכת בי"ס שדה שקמים.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



שביל ישראל בנוסח קטנטנים
קוד: 30804155 (הרי יהודה)
שביל ישראל אינו בלעדי רק למיטיבי לכת מבוגרים, יש בו מקטעים קצרים וקלילים שבהחלט מתאים לילדים רכים, כזהו שביל הסטף שבהרי יהודה. נתחיל בתצפית יפיפייה אל עבר ירושלים והרי יהודה הסובבים, נרד אל המסלול המוצף בבוסתנים עמוסי עצי פרי ונשכשך רגלינו בנקבה קרירה ורטובה. בהדרכת יניב אלון- בי"ס שדה שקמים.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



9.4.15, חמישי, חוה"מ

"ואולי לא היו"
קוד: 70904159 (תל-אביב)
סיור בתל-אביב בעקבות ספרה החדש של שולמית לפיד. דרך סיפור חיי גיבורי הספר ניפגש עם דמויות, תפישות עולם, ואירועים שאפיינו את חיי העולים החדשים של תל אביב בשנות השלושים והארבעים. נפתח צוהר לימים של תל אביב הגדלה ומתפתחת על שלל מרכיביה ובניהם תרבות בתי הקפה, חיסרון הכיס, עברי דבר עברית, מלחמות מבית ומבחוץ, ובעיקר הרוח המיוחדת של תושבי העיר הקטנה. בהדרכת יפעת אביצדק
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il
 

בדרך למקום הנמוך בעולם (משפחות חובבות לכת)
קוד: 40904154 (מדבר יהודה)
כל המרכיבים לטיול כיפי מצויים במסלול של נחל אוג: טיול מעגלי, קצר, קרוב למרכז הארץ, מאתגר הכולל יתדות וסולמות ועם קצת מזל אנחנו עשויים לטבול גם בגבים מלאים. בהדרכת בי"ס שדה עין גדי.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


בני חורין – זמן משפחתי בנגב
9-11.4.15, חמישי חוה"מ- שישי- שביעי של פסח, שבת.
קוד: 50904159 (הר הנגב)
בואו להירגע משגרת היום- יום ולחוות את השלווה והשקט המדברי. ביום הראשון ניפגש ונטייל בבור חמת, מסלול יפיפה עם פריחה אביבית משגעת, כולל תצפית על מכתש רמון וערוץ יפה של אלות אטלנטיות. ביום השני ניסע למכתש רמון לפרסת נקרות ובחזור ניסע דרך "ציר צבעי הרמון". ביום השלישי נטייל בעין עבדת בין מים זורמים ויעלים משוטטים. לאחר מכן  נספוג קצת מקסמו של ראש הממשלה הראשון, נבקר בצריף של דוד בן גוריון ובקברו המיוחד הצופה על נחל צין.
כולל כניסה לאתרים, ארוחות ולינה בבי"ס שדה  הר הנגב.  תשלום למינימום זוג מבוגרים.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


מקבלים את האביב בירושלים (צפרות)
קוד: 90904159
סיור צפרות סביב התחנה לחקר ציפורי ירושלים הכולל טיבוע ציפורים ופעילויות לילדים. בהדרכת מרכז הצפרות הישראלי.
כולל טיבוע ציפורים!
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


מצוקי הרים ומי מעיין (על תוואי שביל ישראל)
קוד: 20904152 (גליל עליון)
נטייל בחלקו הדרומי של נחל עמוד במקטע שבין חר' שונה למערת הגולגולת, בין מצוקים אדירים לצד הליכה מוצלת ונעימה על גדת נחל עמוד. בתוך קיר הסלעים שבדרך זורמים להם מי השתייה שלנו (בסיפון המוביל הארצי) בכוח הכבידה ולפי חוק כלים שלובים מצד אחד לצד השני של הנחל. במסלול עשרות מערות קטנות , שפני סלע וקינון נשרים. נגיע ל"עמוד"  שלמרגלותיו זרימת מי עין-עמוד הנסתרים בתוך ההרדופים.  נבקר גם במערת עמוד בה נמצא שלד של האדם הקדמון. בהדרכת בי"ס שדה גליל.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


בעקבות סוד הקהילה (קטנטנים)
קוד: 40904155 (מדבר יהודה)
הסיור מתחיל בבי"ס שדה עין גדי – עם תצפית מרהיבה על נאת עין גדי ובקעת ים המלח. לאחר מכן נבקר בבית הכנסת העתיק בעין גדי בעקבות הקהילה המפוארת שחייתה כאן וננסה לגלות ביחד את הסוד עתיק היומין שמספרת כתובת הפסיפס. נשלב בביקור פעילויות יצירה – פסיפס וצביעה על כדים עתיקים. בהדרכת בי"ס שדה עין-גדי
כולל כניסה לאתר. בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



10.4.15, שישי, שביעי של פסח
איך חיו לפני אלפי שנים? (על תוואי שביל ישראל)
קוד: 31004153 (הרי יהודה)
תל חדיד הוא חלק מיער בן שמן, וממנו תצפית על כל גוש דן.  התל צופה גם לעבר מודיעין ההיסטורית, שם התחיל מרד החשמונאים.  כשנטייל בשטח התל ובסביבתו נמצא בורות מים רבים, מתקנים חקלאיים, מערות וגת גדולה עם משטח דריכה ובור איגום עגול ומטויח. נבחין גם בקברים מסתוריים ממגוון סגנונות ותקופות. בהדרכת בי"ס שדה שקמים.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



אצבע על ההר (על תוואי שביל ישראל)
קוד: 11170315 (כרמל)
על רכס הכרמל ישנה מערה מיוחדת הצופה אל ים והר. נטפס אליה דרך חורש אורנים וניכנס אל שלושת האולמות שבה. נשמע על האדם הקדמון ונבין את מקור שמה- מערת אצבע. בהדרכת בי"ס שדה חוף כרמל.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



חבלים שחבל על הזמן במדבר – סדנת סנפלינג ואתגר.
10-11.4.15, שישי- שבת, חג שני.
קוד: 71004157
סוף שבוע חוויתי בצפון הערבה ומדבר יהודה המשלב נופי בראשית פראיים, מסלול קניוני מאתגר, לימוד והתנסות בגלישת צוקים (סנפלינג). בשישי נטייל מעט בנחל צין, נלמד את עיקרי תורת הגלישה ונתאמן במצוק בגובה 15 מ'. בשבת נצא לטיול במסלול מקסים ולא מוכר בנחל חלמיש, כולל 3 גלישות ששיאן בגלישה במפל היבש מגובה כ-45 מ'.
כולל כלכלת שטח מלאה מהערב ומדריכי גלישה מוסמכים. ארוחת הערב כוללת ארוחת פויקה עשירה!
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



11.4.15, שבת

מים בששון (פנויים פנויות על תוואי שביל ישראל)
קוד: 71104155 (גליל עליון)
נוף ירוק ובריכות מים צלולות מחכים לנו באחד מהיפים בנחלי הארץ- נחל עמוד. נרד בשביל נופי מקסים בנחל שכוי המסתיים בפינת החמד בריכת שכוי. נתרענן במים קרירים ונמשיך במעלה נחל עמוד לאורך זרימת המים על עין יקים ומשם בנחל מירון. לסיום נהנה מתה צמחים ונלמד קצת לנצל את צמחי הבר במטבח הביתי . בהדרכת מוריאל ששון
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


טבע ומדע נפגשים ביער... (על תוואי שביל ישראל)
קוד: 71104157 (גליל עליון)
מה יכולים הטכנולוגיה והמדע ללמוד מהאיצטרובלים, עצי החורש והחרקים? מה זה בכלל "ביומימיקרי"? האם יש בישראל יער אמיתי ולמה דווקא כאן צמחו עצי האלון לגובה רב? על שאלות אלו ואחרות נדון בטיול מהנה על שביל ישראל בנחל צבעון ובין עצי האלון הגבוהים בארץ-ביער ברעם. בהדרכת חוה שרגא
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


הגדה על אדמונית החורש
קוד: 21104152 (גליל עליון)
רק באפריל, רק שבועיים ורק בהר הילל אפשר לחזות בפרח הנדיר של אדמונית החורש. בואו איתנו לטיול אחר הפריחה הוורודה העזה, נתחיל ללכת ונראה איך אט, אט מבצבצות להן האדמוניות בשביל. בהדרכת בי"ס שדה גליל.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


ציפורים בבריכות הדגים (צפרות)
קוד: 11110415 (מעגן מיכאל)
בשעות הבוקר השלוות של שבת, נצא לסיור בין בריכות הדגים של מעגן מיכאל. הבריכות מושכות אליהן שלל ציפורים מקומיות ונודדות. נגיע  עד לקו חוף הים ונהנה מהטבע האביבי במיטבו. בהדרכת בי"ס שדה חוף כרמל.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


איפה הנמרים? (מתאים למשפחות חובבות לכת ואתגר עם בני נוער)
קוד: 41104154 (מדבר יהודה)
טיול מרהיב בנחל קינה- המסלול המעגלי. נעבור דרך גבים, מפלים יבשים, בורות מים ועץ שיזף נדיר ביופיו. נתרשם מנופי בראשית ונשמע סיפורים על נמרי מדבר יהודה שנכחדו זה מכבר. בהדרכת בי"ס שדה עין גדי.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il



ארכיאולוגיה לפצפונים (קטנטנים)
קוד: 31104151 (שפלת יהודה)
נעורר סקרנות אצל הילדים ונפגיש אותם עם שרידי התיישבות פנים אל פנים.  נטייל בחורבות הישוב העתיק בורגין  שבפארק עדולם,  נערוך תצפית יפה על האזור ונגלה על פני האדמה חרסים, נשאל למי הם שייכים ועל מה הם מעידים. בהדרכת יניב אלון- בי"ס שדה שקמים
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il


12.4.15, ראשון- אסרו חג
מערות ויערות ( על תוואי שביל ישראל, למשפחות חובבות לכת)
קוד: 11120415 (כרמל)
מערת ישח הינה מערה קרסטית בגובה 4 מ' ובעומק של 12 מ' באזור יפיפה, סמוך לבית אורן על מסלול שביל ישראל. נטייל לרגלי המערה על צוק באורך 350 מטר המעוטר בצנירים ומערות, ממול יתגלה הנוף של מבצר עתלית והים התיכון. לאורך המסלול עצי אורן לרוב ובמדרונות חורש ים תיכוני האופייני לאזור. נסיים בפתחת נחל אורן.  בהדרכת בי"ס שדה חוף כרמל.
בתשלום. . לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, www.teva.org.il





פעילויות אביבית בחוה"מ פסח במשקים התיירותיים ברחבי הארץ

מועצת החלב מזמינה את הציבור לפעילויות חג אביביות בחול המועד פסח במשקים התיירותיים ברחבי הארץ ולהתנסות בפעילויות חווייתיות,להתנסות בתהליך החליבה, להשתתף בהאכלת בעלי החיים, לטעום מהמוצרים הטריים ועוד .

משק טבע עז, מושב בן עמי
משק 'טבע עז' במושב בן עמי, מזמינים את הציבור לחגוג את חג הפסח בסיור בדיר העיזים, להכיר את העזים וחיות המשק, להאכיל את הגדיים בבקבוק ואת העזים מכף היד, להתנסות בחליבה ידנית ולהשתתף בסדנה להכנת גבינה. במקום ניתן לרכוש גבינות, וליהנות מפיקניק חוויתי במדשאה הגדולה ומאהל האירוח.


ימי ושעות פעילות: בתיאום מראש, לקבוצות של 10 אנשים ומעלה.

מחיר:  ש"ח 30 לאדם (מגיל שנתיים)


פרטים ליצירת קשר: 050-6366766/ 050-6887242

אתר אינטרנט: http://www.facebook.com/tevaezturs


איך מגיעים: מושב בן עמי , מול בית חולים נהריה (שילוט בתוך המושב ובאזור)


"שביל פרות החלב" - מושב בית לחם הגלילית
לכבוד החג תיערך פעילות מיוחדת למבקרים במשק. הפעילות במשק משלבת עבודה ברפת עם הסברים על חיי הפרה, מההמלטה ועד היותה פרה בוגרת. הפעילות מתחילה בהסבר על משפחת היונקים, על הריון והמלטה, למה הפרה נותנת חלב ולמי? ועל הכשרת הרפת לחג הפסח. הילדים יקבלו כלי עבודה ויאכילו את העגלים הגדולים. במכון החליבה ילמדו לחלוב בידיים ויכירו את רובוט החליבה שחולב באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. ימזגו חלב לבקבוקים ויאכילו את העגלים הקטנים בחלב. הסיור יסתיים "במשתה" של שוקו וחמאה ומוצרי חלב שיכינו הילדים בעצמם. לכבוד החג את החמאה נמרח על מצה ונהפוך את המצה למעדן.


ימי ושעות הפעילות: 29/3-12/4 10:00-16:00 (המקום כשר לפסח)

מחיר: 40 ש"ח למבקר החל מגיל שנתיים וחצי.


פרטים ליצירת קשר: 04-9832437 052-3275682

אתר אינטרנט: www.shvilparot.co.il


איך מגיעים: מצומת אלונים שבכביש 75 פונים צפונה, ממשיכים 6 ק"מ עד סוף הכביש למושב בית לחם
 הגלילית. נכנסים לתוך המושב 1 ק"מ נוסעים ישר בהתאם לשילוט



מי ומו משק קרמר, יבניאל
מי ומו משק קרמר מזמינים את הציבור לפעילות אביבית במהלכה יחוו המשתתפים את עבודת המשק בעונת האביב: האכלת הפרות בחציר טרי, השקיית עגלים קטנים בחלב וסיור באזור החליבה הרובוטי. מהחלב הטרי נכין גבינה טעימה ושוקו מתוק. בנוסף עומדת לרשות המבקרים פינת חי וליטוף.

ימי ושעות הפעילות: 5-9/4 10:00-13:00 (המשק פתוח למבקרים עד השעה 15:00)
מחיר: 30 ש"ח למשתתף מגיל שנתיים ומעלה

פרטים ליצירת קשר: 04-6708141

איך מגיעים: המושבה יבנאל סמוך לאזור התעשייה. הגעה בכביש 767 מכפר תבור לכנרת. אפשר למצוא בוויז.


משק ברגר, כפר הס
משק ברגר מזמין אתכם לבקר ברפת וליהנות מאטרקציות המתאימות לכל המשפחה. במשק תוכלו לבקר במכון חליבה, דיר כבשים , בריכת ברווזים, סוסים ומשפחת חמורים, ובפינת חי וליטוף עם מגוון רחב של בעלי חיים. בנוסף, תוכלו להתנסות בהגמעת עגלים יונקים בבקבוקים .הילדים והצעירים בנפשם יוכלו ליהנות בנוסף מיתר האטרקציות גם מפינת היצירה ופינת המשחקים.

ימי ושעות הפעילות: 4-9/4 10:00-16:00 12/4 10:00-16:00
מחיר: 35 ש"ח לאדם (מגיל שנתיים)

פרטים ליצירת קשר: 0504621483 גלית
אתר אינטרנט - www.meshekberger.co.il
איך מגיעים - מושב כפר הס ומשם שילוט מסודר עד לחניה



"אצל גילה בטל טלה", כפר הנוער עיינות
"אצל גילה בטל טלה" מזמינים את כל המשפחה לפעילות מיוחדת הכוללת היכרות עם משפחת הצאן, סדנה להכנת גבינה, האכלת גדיים בבקבוק, עבודת יצירה בצמר טבעי, טיול בטרקטור בשטחי הכפר וביקור בפינת חי.

ימי ושעות פעילות : בתיאום מראש 9/4-7 בין השעות 13:00-10:00
מחיר: 45 ש"ח לילד החל מגיל שנה, 15 ש"ח למבוגר .

פרטים ליצירת קשר:0544920186.
איך מגיעים:בכניסה לכפר הנוער עיינות, צמוד לצומת בית עובד (כביש 42), בין רחובות לנס ציונה.


הפנינג ב'חווה של חוה' בקיבוץ חפץ חיים
בחווה של חוה מזמינים את כל המשפחה לבלות בחוות חיות ענקית וליהנות משפע של פעילויות: הכנת מצות, חליבת עזים וגיבון גבינה, רכיבה על חמור, חצר ליטוף, רכבת לרפת, הפרחת יונת דואר, כרכרה בחווה, מתנפחים, ג'ימבורי ועוד המון הפתעות.

ימי ושעות פעילות:
5-8/4 9:30-18:00
9/4 9:00-14:00
10-11/4 החווה סגורה
12/4 9:30-16:00
המקום כשר למהדרין וסגור בשבתות.
מחיר: 47 ש"ח לילד מגיל שנתיים. 25 ש"ח למבוגר מגיל 15. המחיר כולל את כל הפעילויות בחווה ללא הגבלה. הנחות : חבר , בהצדעה , מועדון טוב , מגה לאן , קרנות השוטרים , הסתדרות המורים ועוד

פרטים ליצירת קשר: 08-8593876 054-2471227

איך מגיעים- למגיעים מהמרכז - כביש ת"א אשדוד (4) - לפנות במחלף אשדוד לכיוון כביש 40 (השלט לכיוון ירושלים) , בצומת כנות לפנות ימינה הפניה הראשונה אח"כ שמאלה .
מירושלים - דרך כביש לטרון - מסמיה (כביש 3 ) פניה חמישית ימינה אחרי צומת נחשון .
מכביש 6 - לרדת במחלף שורק ולעלות על כביש 3 - פניה שלישית ימינה .
למגיעים מדרום ( כביש 4 ) - פניה שלישית ימינה אחרי צומת ראם ( מסמיה ).

אתר אינטרנט- www.havafarm.co.il



מוזמנים לספר לי על התוכניות שלכם ואיפה נהנתם במהלך החושפה.


  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

תגובה 1:

  1. וואן איזה אוסף המלצות מרשים.

    בהחלט נבקר במשק ברגר - נשמע טוב!

    דרך אגב אם אתם מחפשים טיפים לעיצוב השולחן בליל הסדר אתם מוזמנים להיכנס לכאן - מתנות לחג פסח

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...