יום שלישי, 22 באוקטובר 2013

סיור קולינרי בשוק הכרמל - מאסטרשוק

 

מאסטרשוק  Master Market - 
סיורים קולינרים בשוק הכרמל
 וכרם התימנים 







את הסיור ערכה נורית גורן, אשר גרה כבר שנים האזור השוק, וכל הפרוייקט\מיזם הזה הוקם בשיתוף עם יוסי בן אודיס, הסומלייה, והבעלים של "הטרקלין" (בתמונה למעלה)



פעם ראשונה שהשתתפתי בסיור קולינרי, ואת שוק הכרמל אני כמובן מכירה. הייתה תקופה בזמן שהייתי סטודנטית שעבדתי במוקד טלפוני מאוד קרוב לשם, והיתי חוצה את השוק כל היום מתחנת האוטובוס עד לעבודה. היה כיף, התחלתי להכיר את הדוכנים והייתה בסטה אחת שאהבתי במיוחד, בה אפשר היה למצוא מציאות כמו: חולצות יפות וזולות, שאפילו היה ניתן להחליף בלי בעיה אם מתחרטים אחרי זה בבית.
בנתיים, כבר המון זמן שלא יצא לי לבקר בשוק, והסיור בשוק היה עבורי, לא רק הזדמנות לשוב לשם, אלא גם סיקרן אותי לחוות ולהכיר את השוק יותר.




במקום המפגש תחכה לכם מדריכת הסיור ולצידה עגלות המאסטרשוק, בתוכם בקבוקי מים וכוס יין ראשונה... איזה פתיחה נעימה. ביום בו אני סיירתי, היתה קבוצה של נשים נחמדות ממשפחה אחת, בעיקר אמהות ובנותיהן וגם תיירת מאוסטרליה. לחיים! ויוצאים לדרך.


הסיור מתחיל בסמטאות השוק ולכרם התימנים.
מי הבחין למשל בשער הזה וידע שזאת היתה פעם הכניסה הראשית של השוק?

התחנה הראשונה הינה בבית קפה מיוחד, עם לגימות קפה כמובן, מלווה בסיפור ושירה של בעל המקום, פנסיונר שהגשים את חלומו לשיר שירי ארץ ישראל, וזאת בבית הקפה של סבא שלו.

התחנה השנייה היא החנות תבלינים הצבעונית, מלאה בכל טוב, של זוג אחים תימנים ואוהדי דרום אמריקה. יש שם המון דברים מעבר לתבלינים ואנחנו טעמנו טחינה מיוחדת המיוצרת בהר גריזים.

ממשיכים ל-"טבע בכרמל", מתרעננים בחליטת תה קר, סוג אחד מבין הרבה חליטות שתמצאו בחנות, לצד מלחים שונים ותבלינים. אני יצאתי משם עם פפריקה בניחוח מעושן שממלאה לי בריח שלה, את הארון בו איחסנתי אותה .

משם נכנסים לכרם התימנים, עם משקה של גת וערק והצצה למלון בוטיק:

לפני תום הסיור נכנסים חזרה לשוק וטועמים ב-Olia שמני זית ישראלים וחמוצים לצד חרדל ישראלי מיוחד, ולקינוח דוגמים כמה סוגי חלוות יוצאות דופן.


הסיור מסתיים במסעדת הטרקלין הסמוכה ובה נהנים מארוחה בת 10 מנות מהמרכיבים עליהם סיפרה נורית במהלך הסיור בשוק. את כל הסיור והארוחה מתבל הסומלייה ביינות מסוגים שונים.

תראו את עגבניות השרי בשוק הכרמל, ומנה שטעמתי הפעם בין היתר במסעדה שמורכבת מסוגים שונים של עגבניות שרי, מאוד טעימה:
 

זאת היתה חוויה מסוג אחר, מלאה בצבעים, ריחות וטעמים ואנשים מעניינים ונחמדים.

הסיורים יערכו -
מידי יום ו´ - החל מזוג ועד ל 8 אנשים 
מידי יום לקבוצות של 10 ומעלה 
12.00-16.00בין השעות
לפרטים ושאלות שלחו מייל ל- yossibo1@gmail.com או בטל: 054-4552748




http://www.master-market.co.il/
בפייסבוק




  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...