יום שישי, 20 במרץ 2015

נביעות - מה צריך עוד


הוזמנתי לאירוע של נביעות... חשבתי לעצמי, אירוע על מים.. מה כבר יכולים לחדש לי? עם הרצאה על מים, מה כבר יכול לעניין...? אבל, ואולי גם אתם תופתעו כמוני, אני שמחה שנוכחתי והיתה הרצאה מאוד מעניינת שגם חידשה לי כמה דברים, למרות שאנחנו מקפידים על שתיית מים ויש לי קצת מודעות בנושא.
מאז ההריון הראשון שלי הרגלתי את עצמי, לקחת תמיד בקבוק מים איתי, וכך אני נוהגת לעשות גם לילדי.


שרון דבוש–חלילי, דיאטנית קלינית , יועצת מדעית לחברת נביעות העמיקה לנו את הנושא. 


היא התחילה עם חשיבות המים בגוף האדם, ועברה על איברי הגוף מלמעלה עד למטה, למשל כמה חשוב לקוגניציה (תפקוד המוח), וגם לשיניים, לאחר מכן לעור הפנים, לכל אזור הבטן והכליות וכו'. גם למי שרוצה לשמור על משקל גוף תקין, שתיית מים מספקת, מקטינה סיכון להשמנה ומחלות הנלוות לה.
אז המסקנה הראשונה היא - לשתות מים, מים ושוב פעם מים. יש כאלה שלא כל כך אוהבים, אני ממליצה מאוד להתחיל, הכל עניין של הרגל.

אבל כמה באמת מומלץ לשתות?

בשנת 2004 פורסמו ההמלצות החדשות לשתיה עבור כלל האוכלוסייה הבריאה של האקדמיה הלאומית האמריקנית למדעים בשיתוף משרד הבריאות הקנדי.

לראשונה, כוללות ההמלצות פירוט של כמות המים הכללית המומלצת מנוזלים וממזון גם יחד כמו גם את כמות המים המומלצת משתיית נוזלים בלבד.

המלצות אלו מכוונות לתנאים של אקלים נוח ופעילות גופנית יומיומית רגילה ללא מאמץ וכן למצב של בריאות תקינה.

 בתנאים של אקלים חם, בעת פעילות גופנית מעבר לפעילות הנהוגה בחיי היומיום ובעת מחלה, מומלצת הגברה של השתייה בהתאם לצורך.




ההבדלים השקופים
אומנם כל סוגי המים נראים אותו הדבר, אך מסתבר שינם הבדלים גדולים:

היתרון של מים מינרליים טבעיים* נובעים ממקור תת קרקעי וראויים לשתייה כבר בנביעתם, ללא צורך בטיפול. הטבע מייצר אותם בתהליך איטי האורך שנים מספר ותחילתו בטיפות הגשם המחלחלות בשכבות קרקע נקיות. לפיכך, היתרון הבולט של המים המינרליים הטבעיים הוא בניקיונם ובטיחותם.

בנוסף, הרכבם קבוע ואינו משתנה לאורך שנים והוא מפורט על גבי כל כד ובקבוק לידיעת הצרכנים.
*ע"פ הגדרת  תקנות בריאות העם ( מים מינרליים ומי מעיין ), התשמ"ז- 1986

המסקנה השניה ע"פ העובדות הנ"ל היא, שבחירה במים מינרליים עדיפה על פני מי ברז, וגם מים מסוננים לא תמיד מסננים את כל הרכיבים הלא-רצויים.

המים של נביעות
הטבע מייצר אותם בתהליך איטי האורך שנים מספר ומהלכו מחלחלים המים בשכבות קרקע וסלע שאינן חשופות לזיהום וממיסים לתוכם מינרלים חיוניים. המים המינרליים של נביעות מגיעים מאקוות ההר בגליל העליון והחלחול דרך סלעי הגיר והדולומיט מקנה למים הרכב האיכותי בעל יתרונות בריאותיים. המים של נביעות ידועים בכך שהם דלים בנתרן (מלח) ומכילים כמויות משמעותיות של סידן, מגנזיום ופלואוריד.
לכן, המים של נביעות
נקיים במקור - חברת נביעות משתמשת בטכנולוגיות המתקדמות ביותר על מנת להגיע אל המים בעודם בבטן האדמה ולהבטיח את ניקיונם ואיכותם המקורית.
נמצאים תחת פיקוח ובקרה צמודה (במפעל למעלה מ–150 בדיקות ביום) - המים עומדים בתקני משרד הבריאות ותקני איכות בינלאומיים קפדניים
חזקים בסידן, חזקים במגנזיום , מכילים פלואוריד, שמקורם בסלעי הגיר
ודלים בנתרן (והם המים המינרליים הישראליים היחידים אשר עומדים בתקן דל נתרן האמריקני (FDA ), האירופי (EEC) והישראלי (ת"י 1501) ).

מסקנה שלישית מהעובדות המוצגות כאן, המים המינרליים של נביעות, הם מים איכותיים, נקיים ובטוחים לשתייה עבור כל המשפחה.


 


ועל ילדים בפרט
תינוקות וילדים להבדיל ממבוגרים נמצאים בתהליכי גדילה, בנייה והתפתחות מואצים. המשמעות היא שגופם פגיע יותר לחומרים מזהמים המצויים בסביבה, במזון ובשתייה.

מסקנה רביעית, חשוב מאוד להרגיל ולעודד ילדים לשתות מים (לא ממותק ולא שוקו - מים)!!
הבכור שלי אמנם בררן בענייני אוכל אבל מבחינת שתיית מים בדרך כלל אין לי מה לדאוג, אבל הקטנה לא מתלהבת והרבה פעמים שותה רק מעט מים.


שמחתי לקבל משרון כמה עצמות שאני רוצה לחלוק איתכם:
כיצד מעודדים ילדים לשתות מים ?

מדברים על זה – מסבירים לילד בשפה פשוטה וחיובית מדוע שתיית מים חשובה עבורו (אפילו מלך החיות שותה מים!)
מנגישים את זה – המים צריכים להיות זמינים ונגישים תמיד. וודאו שיש בקבוק מים בתיק לפני כל יציאה, הגישו מים לשולחן האוכל, הכניסו בר מים מינרליים לאזור הפעילות המרכזי בבית :חדר המשחקים, הכניסה לחדרי השינה, בפינת הטלוויזיה או בעמדת המחשב. עודדו אותם למזוג לעצמם. גם אם נשפך קצת – לא נורא.
שואלים על זה – כשהילדים חוזרים מפעילות שאלו אותם גם על שתיית מים. בדקו יחד את הבקבוק והשלימו חוסרים. 
מתרגלים יחד – במהלך היום יחדו זמן להפסקות שתייה יזומות ושתו יחד עם הילדים
משמשים מודל לחיקוי – תנו לילדים שלהם לראות שגם אתם נהנים משתיית מים!


לרוויה!





  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:
(נכתב ב-22.12.2013)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...