יום שני, 8 באפריל 2013

דרגוני-אתר משחקים לפיתוח החשיבה והמוטוריקה לילדים


 

היום כבר מגיל צעיר, לקטנים יש חוש טכנולוגי מפותח, לומדים במהירות ומסתגלים בקלות למכשירי המאה ה- 21. הרבה ילדים בגילי 3 ומעלה יודעים לתפעל את המשחקים האהובים עליהם באייפון, באייפד, בדי וי די וכמעט כל ילד יודע גם לדרוש אותם...
להורים זאת לפעמים דילמה - האם לאפשר לילדים שלנו לגעת במכשירי האלקטרוניקה האלו? האם לחשוף אותם לסביבה הלא בטוחה שטומן בחובו המחשב? או למנוע מהם מגע עם כלים אלו במחיר של "עיכוב ההתפתחות" בהשוואה לסביבה?

בדיוק בכדי לענות לשאלות אלו ולספק את הצורך ההתפתחותי טכנולוגי, חווייתי, עם טיפוח הילדותיות והדמיון בצורה בטוחה, פיתחה חברת אדיופאן את אתר דרגוני.

אתר דרגוני, הוא עולם תוכן חוויתי, מעשיר, מפתח ובעיקר בטוח לילדים בגילי 3-6.
לדרגוני יותר מ-70 משחקים ופעילויות, כאשר הפיתוח הייחודי לו, הוא ביצירת עולמות משחקים לילדים המחולקים לשני עולמות על פי קבוצות גיל: גילאי 3-4 וגילאי 5-6

המשחקים השונים שמים דגש על פיתוח יכולות החשיבה של הילדים ופיתוח המוטוריקה.
הערך המוסף של אתר דרגוני, הוא ביכולתם של הורים לעקוב אחרי התקדמות ילדם בעולמות ובמשחקים השונים ולקבל דו"חות מעקב והתקדמות. ההורים יכולים לשלוט בעולמות אליהם הילדים נכנסים, במשחקים בהם ישחקו וכך "להעלים" או להחזיר משחקים שמוצו, בכדי להמשיך ולקדם את התפתחות ילדם, בעזרת דרגוני.
האתר בטוח לחלוטין, אין בו אפשרויות צ`אט והוא מעניק להורים את האפשרות לתת לילדם את האפשרות לשחק במחשב עם מצפון שקט.
האתר מלווה על ידי דוקטור אלי שגיא, פסיכותרפיסט ילדים ומאפשר הפניית שאלות אל דר` שגיא.
אתר דרגוני פותח ע"י חברת "אדיופאן", המקדמת למידה חווייתית בארץ ובעולם.


האתר, כאמור, מחולק שתי קבוצות גיל. אני התנסתי בו עם הבן שלי בן ה-3.5.
כל קבוצת גיל, מחולקת שוב לפי קטגוריות של משחקים ופעילויות, "נושאי לימוד":
* חשבון
* עברית
* מוסיקה
* אנגלית
* פיתוח חשיבה
* צבעים
* קריאה
* העשרת ידע
* בעלי חיים
 
ללא מנוי עומדים לרשות המשתמש משחק אחד בכל קטגוריה ו-2 משחקים בקטגוריה אחת, כלומר 10 משחקים.
לדוגמה: מתוך קבוצת גיל 3-4, תחת נושא המוסיקה "מסך הצלילים", בו שומעים כלי נגינה ולאחר מכן רואים צלליות של שלושה כלי נגינה, מתוכם הילד מתאים את הכלי לצליל ששמע (זיהוי צלילים).
מתוך קבוצת גיל 5-6, תחת נושא החשבון "תולעת מספרים", עם גוף של מספרים מ-1 עד 10, מתוכם חסרים 2. בשורה מתחת מוצגים כל המספרים מ-1 עד 10 ומתוכם הילד בוחר את הספרות החסרות לתולעת (בכרת המספרים וסדרם).

יש הסברים מתחת לכל שם של משחק, ויש הסברים מדובבים גם בתוך המשחק עבור הילדים. האתר מאוד צבעוני ומושך את עיני הילד, לרוב קל לתפעול עבור הילדים. בהתחלה ישבתי והסברתי לבן שלי פעם אחת, ואחרי זה הוא מיד הבין ושיחק לבדו. גם בעולם המותאם לגילו, יש משחקים שקלים לו יותר (לדוגמה משחקים על בעלי חיים) ויש כאלה שקשים לו יותר בשלב זה (לדוגמה פעילויות עם אותיות).
האמת שמיצינו קצת מהר את המשחקים הפתוחים לאורחים אך קיבלנו מנוי להתנסות וכאן האפשרויות הרבה יותר גדולות. יותר מ-40 משחקים לגילאי 3-4 וצריך לקחת בחשבון שגילאי 5-6 עוד יוכלו לשחק עדיין בחלקם, במשחקים מקבוצת גיל הצעירה יותר, ויש בודדים מקבוצת הגיל הגבוהה יותר, שגם קטנים יותר יוכלו להשתמש בהם.
אנחנו עדיין לא הספקנו להתנסות בכל המשחקים, בעוד שבני רוצה לשחק שוב ושוב במשהו שמוצא חן בעיניו.
האתר נותן מלבד המשחקים, גם הרבה הסברים ותמיכה, בנוסף להסברים על המשחקים עצמם. יש הסבר על מטרת כל נושא לימוד, ותוכלו למצוא גם מאמרים בפינת היעוץ, דפי פעילות להדפסה, ומאוד אהבתי את האפשרות לראות דו"ח פעילות עם תוצאות כך שלהורים יהיה להיות איזשהו מדד על ההישגים של הילד. בנוסף תמצאו דרכים שונות ליצירת קשר ותמיכה, כך שבאמת רואים שמאחורי האתר עומדים אנשים רציניים והושקעה מחשבה רבה. 
יש גם אפשרות לגננות לשימוש בדרגוני לכל ילדי הגן כולל דו"חות מפורטים.
ולסיכום, אני בכל אופן מאמינה שהבן שלי יכול רק להרוויח מזה, והוא מצידו נהנה.
 
תודה על ההתנסות, אנחנו ממשיכים לגלות וללמוד.

 
דרגוני - להתפתח בקליק http://www.dragoni.co.il

(נכתב ב-8.4.2013)




\
  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק: 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...