יום ראשון, 3 בנובמבר 2013

על מוצרי Nuk לתינוקות והרבה מידע סביב המוצץ

 

תקציר ממני על המוצצים שבשימוש אצלנו, קצת על נוק והפטמות של המוצרים שלהם, ועוד מידע וטיפים סביב המוצץ והפה





היחס שלי למוצצים הוא קצת מעורב, ז"א, עם הילד הראשון שלי לא כל כך הייתי בעד. לא אוהבת את התלות הזאת, במיוחד בגילאים גדולים יותר שילדים מסתובבים עם מוצץ בפה. לא אהבתי את הגישה שרובם בעד מוצץ כדי ל"סתום פיות". אני לא אשכח לדוגמה, שהיתי עם הבן שלי בחנות כשהיה תינוק, הוא היה עלי במנשא וידעתי שהוא עייף ועומד להירדם אז הוא בכה קצת, יש המוכרת אמרה לי "אין לו מוצץ??". אבל תינוק לא יכול להביע את עצמו אחרת אז גם קצת בכי זה לגיטימי לדעתי. אבל, מצד שני, לא היה לי ניסיון ורק לאחר מכן השכלתי לקרוא שלתינוקות יש רפלקס מציצה ושזה משהו שמאוד מרגיע אותם, אבל בשלב הזה אני בעצמי כבר הפכתי להיות ה"מוצץ" בעקבות ההנקה. אז הייתה תקופה קצרה בה ניסיתי להרגיל את הקטן למוצץ, כדי להקל על שנינו אבל זה הצליח ממש לזמן קצר בלבד.


כשנולדה ביתי הקטנה, מאוד רציתי לא לחזור על טעויות שעשיתי עם הבכור, במיוחד בתחום השינה וההירדמות. למזלי, הבת שלי התרגלה לקחת מוצץ והרגיע אותי גם לדעת שמוצץ הוא גורם שעוזר להפחית מוות בעריסה, לא עלינו, אבל זה מן פחד כזה שקיים כנראה בכל הורה. עדיין, אני לא רוצה לראות את הבת שלי ממשיכה עוד הרבה עם המוצץ ובמיוחד לא בשעות היום, אבל זו רק דעתי...


לפני מספר חודשים הצטרף אלינו עוד תינוק, ובינתיים הוא לא מתמיד עם המוצץ... הוא לוקח מידי פעם, בעיקר בזמן לפני שנרדם, אבל אני לא רואה שמחזיק את המוצץ בפה מעבר לזמן קצר,  ולעתים גם מסרב למשל כשבוכה מאי-נוחות.


חשבתי להחליף לו את סוג המוצץ, ושמעתי לא מעט על מוצצי נוק לאחרונה, וקניתי לו מוצץ אחד כדי לנסות. גם חברה טובה שלי , הכינה לתינוקת שלה מוצצים עוד לפני שנולדה, והחליטה להחליף את סוג המוצצים שהיו לבכור שלה, למוצצים של נוק.

נוק זאת לא חברה חדשה, אך חזרה לתודעה בזמן האחרון, ואכן נוק משיקה עכשיו את המוצרים שלה מחדש. לכן שמחתי שהזמינו אותי להכיר יותר את נוק ולשמוע קצת יותר על כל הנושא.




קודם כל קצת רקע על נוק:

Nuk הנו מותג של מוצרי התינוקות מהמובילים בעולם, הנמכר והמופץ בישראל על ידי קבוצת ניאופרם (בלאנאום, אתם בטוח מכירים) ועוסק כבר מעל 60 שנה במציאת פתרונות שיקלו על חייהם של ההורים ויתרמו להתפתחותם הבריאה של ילדיהם, מהלידה ועד גן הילדים. מוצרי NUK  הינם חלק מחיי היומיום של תינוקות במעל ל- 110 מדינות ברחבי העולם. לאורך הדרך, החברה נעזרת במומחים מתחומים שונים: מיילדות, רופאים, תזונאים והורים, כדי לפתח את מוצריה.
פטמת המוצצים והבקבוקים הייחודית של NUK  לדוגמה, עוצבה באופן א-סימטרי, בדומה לפטמת האם בזמן ההנקה, כדי להשיג התאמה אופטימלית לפיו של התינוק. מאז היווסדו של המותג, בחנו מדענים את מוצריו והשפעותיהם על התפתחותם של תינוקות. תוצאות מחקריהם מסייעות למותג לשפר את מוצרי החברה ולפתח מוצרים חדשים, תוך שימוש בממצאים המדעיים והעדכניים ביותר, בעיקר מתחומי הרפואה והפסיכולוגיה ההתפתחותית.

אתר הייצור של כל המוצצים, הפטמות ובקבוקי ההזנה של NUK מצוי בגרמניה ועומד בדרישות איכות גבוהות ביותר.



המוצצים ובקבוקי ההזנה של NUK בטוחים לשימוש ואינם מכילים ביספנול A.



פיטמות נוק:

עיצוב אורתודונטי בהשראת הטבע

המודל המדעי של פטמת NUK, פותח לראשונה על ידי רופאי השיניים פרופ' באלטרס וד"ר מולר, על פי מודל הטבע המושלם: צורת פטמת האם בזמן ההנקה. הם הבחינו כי פטמת האם משנה את צורתה בזמן ההנקה ורק אז מושג תיאום אופטימאלי בינה לבין חלקי הפה. פטמות המוצצים והבקבוקים של NUK  מאפשרות אימון של שרירי הפה, מפחיתות כאבי בטן הנגרמים מגזים ומאפשרות עיכול טוב יותר של המזון.





מוצצי נוק, האימון המושלם לשרירי הפה - מותאמים בצורה הטובה ביותר לחלל הפה של התינוק ומסייעים להתפתחותו הבריאה:



תינוקות חשים דחף טבעי ליניקה, דחף המסופק באופן טבעי בזמן ההנקה. המוצץ של NUK עונה על צורך זה, לא רק בזמן ההנקה. צורת המוצץ של NUK מבוססת על צורת פטמת האם במהלך ההנקה ומותאמת באופן ארגונומי ללסת של התינוק. פטמת המוצץ נשארת רכה וגמישה וזאת הודות למערכת NUK Air System המאפשרת שחרור אוויר ומותירה מספיק מקום ללשון, מבלי להפעיל לחץ מיותר על הלסת והשיניים. המוצצים בעלי מגן פה אנטומי דק במיוחד, המתאים באופן מושלם לפני התינוק ומאפשר נשימה חופשית מהאף. תעלות אוורור מיוחדות מונעות את הצטברות הרוק מתחת למגן הפה. עיצוב זה של מוצצי NUK  מאפשר להרגיע את התינוק ומסייע גם להתפתחות הבריאה של הפה ושמירה על בריאותו. בזמן שהתינוק משתמש במוצץ, הוא מאמן את שרירי הפה ומשכלל את הקואורדינציה בין הלסת, החך, הלשון והשפתיים, הממלאים תפקיד חשוב באכילה ובהתפתחות הדיבור.


המוצצים האורתודונטים של NUK בעלי פטמות מסילקון ומלטקס במגוון רחב של צבעים, עיצובים ועיטורים מעולמו של התינוק מותאמים לגילאי 0-6 חודשים ו- 6-18 חודשים ואינם מכילים ביספנול A.



מחיר מומלץ לצרכן: : 39.99 ש"ח (לאריזה של זוג מוצצים)

ניתן להשיג: ברשת סופר פארם, רשתות מזון נבחרות ובחנויות המתמחות בתינוקות.



בקבוק ההזנה NUK FIRST CHOICE בעל הפטמה הייחודית משלב את כל היתרונות האורתודונטים עם תחושת ההנקה הטבעית:



גם הפטמה של בקבוק NUK מדמה את צורת פטמת האם במהלך ההנקה וזאת הודות לעיצוב הייחודי שלה: קצה פטמה שטוח וזוויתי מאפשר תנועת יניקה חופשית ללשון וללסת התחתונה, החור המרוחק מעט מקצה הפטמה (לא במרכז הפטמה), מגביר הפרשת רוק, המסייעת לעיכול טוב יותר של המזון, מערכת NUK Air System מפחיתה בליעת אוויר בזמן האכלה ומפחיתה כאבי בטן הנגרמים מגזים. צורת הבקבוק הארגונומית מאפשרת אחיזה נוחה ובטוחה וצוואר רחב במיוחד ונוח למילוי ולניקוי.
פטמות בקבוקי ההזנה עשויות סיליקון ומותאמות לגילאי 0-6 ולגילאי 6-18 חודשים. קיימים שלושה גדלי חורים: S – חור קטן המתאים לחלב אם, תה ומים, M- חור בינוני המתאים לתחליף חלב, L – חור גדול למזון סמיך יותר. ניתן לרכוש פטמות בגדלים שונים בנפרד. הבקבוקים עשויים פוליפרופילן, אינם מכילים ביספנול A, נטולי חומרים מזיקים, קלים במיוחד ומתאימים לאחסון חלב גם בהקפאה. הבקבוקים זמינים בנפח של 300 מ"ל ו- 150 מ"ל וכוללים דיסק איטום למניעת נזילות.



מחיר מומלץ לצרכן: 39.99 ש"ח

ניתן להשיג במגוון צבעים ועיטורים ובאריזה חדשה: ברשת סופר פארם, רשתות מזון נבחרות ובחנויות המתמחות בתינוקות.



אתר אינטרנט: http://www.nukisrael.co.il





קצת מידע וטיפים מועילים להורים המתלבטים כמוני:
באדיבות ד"ר רומנו - מומחה ליישור שינים ולסתות, יו"ר לשעבר של האגודה האורתודונטית בישראל

הורים טריים רבים ואף הורים מנוסים מוטרדים רבות בשאלות הקשורות למוצצים: מהו המוצץ המומלץ? עד כמה חשובה צורת הפטמה? מהו הגיל בו מומלץ להיגמל מהמוצץ? ועוד... ד"ר רפי רומנו, מומחה ליישור שינים ולסתות, יו"ר לשעבר של האגודה האורתודונטית בישראל מפריך מיתוסים ונותן מספר טיפים מועילים להורים המתלבטים:

מהו הגיל בו מומלץ לנטוש את המוצץ?
בניגוד להמלצה הרווחת כי חייבים להיגמל מהמוצץ בגיל מוקדם יחסית (גיל שנה עד שנתיים), מבחינה בריאותית ניתן להמשיך עם המוצץ עד גילאים מאוחרים יותר, אפילו עד גיל 6 כל עוד ההרגל נפסק לפני בקיעת השיניים הקבועות. מחקרים רבים מראים כי למוצץ יש השפעות חיוביות ולא רק שליליות על התפתחות מערכת הפה והלסתות של התינוקרוב "הנזקים" שנוצרים בעקבות גמילה מאוחרת ממוצץ עוברים תיקון ספונטני לאחר הפסקת ההרגל.

מציצת אצבע לעומת מוצץ - מה עדיף?
מחקרים מוכיחים כי תינוקות שמתרגלים למציצת המוצץ ולפתע מפסיקים להשתמש בו (לרוב בגלל לחץ סביבתי מבית ומבחוץ) , מאמצים בדרך כלל את מציצת האצבע כחלופה. למציצת אצבע השפעות רעות לעין שיעור על תהליך צמיחת השיניים והתפתחות הלסתות. כאשר התינוק מוצץ את המוצץ, הוא מפעיל את שרירי הלשון, הלחי והשפתיים בצורה שדומה לבליעת רוק או אוכל בעוד שבעת מציצת האצבע, נוסף כוח אקטיבי המופעל על ידי האצבע עצמה ובכיוונים שאינם טבעים לפה כמו תקרת החיך וקדמת הפה. האצבע מתפקדת כמכשיר אורתודנטי לכל דבר שדוחף את השיניים קדימה ופנימה והדבר פוגם בתהליך הטבעי של הגדילה.

הגמילה ממוצץ היא בהחלט חשובה כמו גמילה מכל הרגל אולם יש לעשות זאת בהדרגה ובהתאמה למצבו הנפשי של הילד. יש לזכור כי התועלת רבה בהרבה על הנזק

כל כמה זמן יש להחליף מוצץ?
מומלץ להחליף את המוצץ לעיתים תכופות אחת לשלושה חודשים אולם לעיתים אף יותר מזה. התינוק נוהג לעיתים רבות למולל את המוצץ בידיו, לנשוך אותו ולגרום להתפוררותו ולכן יש להקפיד ולהחליפו כאשר הוא בלוי. . הקפדה על החלפת המוצץ ושימוש במספר מוצצים המוחלפים באופן תדיר תפחית את התלות שלו במוצץ מסוים.

החומרים מהם עשוי המוצץ - למה כדאי לשים לב?
חשוב לשים לב לתו תקן של המוצץ. חומרים מהם עשוי המוצץ. התקנים של ה-FDA מחמירים הן לגבי החלק החיצוני והן החלק הפנימי של המוצץ וחשוב לבחור חברה לא רק לפי מחיר המוצצים אלא בהתאם להקפדה על הרכב החומרים מהם עשוי המוצץ.

הקשר בין אף-אוזן-לשון
לתינוק יש נטיה "לדחוף" את הלשון קדימה במהלך בליעת מזון. הרגל זה אמור להתחלף בבליעה "בוגרת" שבה הפה סגור והלשון נשענת על גבי השיניים הקדמיות. במקרים בהם יש הרגל נשימת פה המלווה בדחיפת לשון, יש לרוב שרירי פנים רפויים מאד העוזרים להשאיר את הפה פתוח. למציצה יש יתרון בחיזוק שרירי הפנים והלשון וכן ביצירת אטימת פה קדמית ונשימת אף ולכן היא מועילה להתפתחות התקינה של מערכת הלעיסה והשרירים.
למציצה יש גם השפעה שלילית ב"דחיפת" נוזלי פה לכיוון האוזן ולעיתים יצירה של דלקת אזניים תיכונה.

הקשר בין סוג המוצץ לנזקים העלולים להתפתח כתוצאה ממציצתו

ישנם סוגים רבים של מוצצים המנסים לקלוע "לטעמו" של התינוק.  ככלל, התינוק יעדיף מוצץ גדול ככל האפשר על מנת להגדיל את ההנאה במציצתו. הוא יתרגל לכל צורה שבה נבחר כיוון שאין לו כלים להשוות לסוג מוצץ אחר. חשוב לבחור מוצץ שיהיה מותאם לצורה של חלל הפה (שטוח באזור הלשון ומעוגל באזור החיך וכן לנסות ולהרגילו למוצץ קטן ככל הניתן (ולא בהכרח לעבור למוצצים גדולים יותר כאשר הוא גדל..) על מנת שהמוצץ יתפוס נפח קטן ככל האפשר מחלל הפה ויגרום נזק מזערי בלבד מעצם נוכחותו בפה.

התינוק שלי התחבר מיד



  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...