יום רביעי, 3 ביוני 2015

לפעמים נועם - ספר ילדים על רגשות ועזרה בהתמודדות איתם





לכולם יש רגשות, לכן חשוב לתת להם לגיטמציה, אבל לא תמיד יודעים כיצד להתמודד עם הרגשות, גם לא כמבוגרים ובמיוחד לא הילדים. כדאי מאוד להתחיל בגילאים צעירים לדבר עם הילדים על רגשות, להסביר על רגשות שונים ולנסות למצוא פתרונות כיצד להתמודד עם הרגשות.

ספר יכול להיות כלי עזר נהדר גם לנושא הזה.

הספר "לפעמים נועם"  הוא כזה.


 

נועם היא ילדה, שמרגישה כל מיני דברים, לפעמים היא כועסת, לפעמים היא עצובה, לפעמים פוחדת ולפעמים גם שמחה.
במצבים שונים היא מרגישה כיצד הרגש משתלט לה על הגוף ואז היא קוראת לזהרורים, סוג של חברים דמיוניים, וביחד הם נושפים את הרגש החוצה.



זאת הדרך של נועם לחזור ממצב של חוסר-אונים לשליטה. 

הסיפור ממחיש את הרגשות שמציפים את הגוף, ונותן פתרון להקלה. הספר עושה שימוש במושגים כמו "לאוורר, לשחרר, להזרים". 

ומה קורה כשנועם מאוד שמחה? היא כמובן נושפת פנימה וגם שומרת חפץ מתקופה מאוד שמחה.



כך תמצאו בספר לכל רגש דוגמה לסיטואציה שהובילה את נועם לרגש מסויים ולדרך בה נועם מתמודדת.



בספר יש פניות ישירות אל הילדים המקשיבים לסיפור (כשהן מודפסות בפונט שונה) ובסוף הספר יש פניה גם אל המבוגרים הקוראים באוזניהם את הסיפור. 





עוד על הסופרת:
מירה דרור שמי (59), עו"ד ונוטריון, עוסקת בתחומי המקרקעין, צוואות וירושות, הסכמים משפחתיים ומסחריים וכן גישור - "תחום בו אני גאה במיוחד שכן הוא משלב בין הפן המקצועי לבין המיומנויות הנוספות שלי".

מירה דרור שמי מספרת: "במשך שנים רבות למדתי וחוויתי תחומים שונים של מודעות: רוחניות של המזרח הרחוק, דמיון מודרך, מדיטציות, קבלה ועוד. תחום שאני מחוברת אליו במיוחד הוא כל מה שקשור ל-גוף/נפש/רוח. בתחום זה למדתי התמקדות (FOCUSING) - טכניקה המאפשרת "להרגיש רגש בגוף" באמצעות דמיון מודרך ולקבל תובנות ייחודיות. כולם יודעים היום כי קיים קשר אמיץ ומשפיע בין הגוף והנפש, אבל מסתבר שגם לרוח יש מקום נכבד בשלישיה הזאת. תחום נוסף שאותו למדתי הוא – אימון, ואני מוצאת שכלי האימון שימושיים לי הן בפן המקצועי והן בתחומים משיקים".

"את ההשראה לספר "לפעמים נועם" שאבתי בעיקר מתחומי המודעות והרוחניות שלמדתי. שמתי לב שקיימים אינספור ספרים, קורסים וסדנאות לבוגרים (ובעיקר לבוגרות...) שבהם מלמדים בין היתר מדיטציות ודמיון מודרך המרגיעים את הנפש והגוף, אבל אין כמעט כאלה ל... ילדים! הילדים בעולם המודרני נתונים בלחצים וב'סטרס' יותר מאשר אי פעם, אבל למזלם עומדים לרשותם דמיון מפותח, תום לב ונפש חפצה להרחיב אופקים. אם נשכיל להעניק להם כלים להתמודדות, לפריקת מתח ולאיזון נפשי, הם יוכלו ליהנות מהם לאורך כל חייהם!"
"ראיתי לעצמי אתגר ללקט מתוך החומרים שלמדתי טכניקה פשוטה של איזון רגשות באמצעות דמיון מודרך, שילדים יוכלו להתחבר אליה בקלות
.

"אני ממליצה למבוגר הקורא לילד את הספר לשוחח על רגש "טרי", לשאול את הילד אם הוא חש את הרגש בגוף, לאפשר לו לדמיין ולשחרר את מה שמיותר. דרך אגב, זה עובד גם אצל מבוגרים, באחריות!" (מתוך העמוד האחרון בספר).

 מירה דרור שמי מגלה שבימים אלה כבר כותבת סיפור נוסף לילדים עם הדמות של נועם ויוצרת קלפי מודעות לילדים בשם
נולדה..."הזהרורים לוחשים...".



"לפעמים נועם" מאת מירה דרור שמי. איורים: טניה אמבר חינקיס, 
הוצאת הספרים "אוריון", 24 עמודים. מנוקד.
מחיר לצרכן 48 ש"ח
 לגילאי 4-8. 
להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה:
 www.orionbooks.co.il




  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...