יום שלישי, 16 ביוני 2015

חיתולי פמפרס - מבט מקרוב על תהליך הפיתוח במרכז פיתוח Pampers בגרמניה!

ביקור במרכז הפיתוח של פמפרס (פרוקטר אנד גמבל) בגרמניה

האם תהיתם אי פעם, כיצד חיתולי פמפרס, הדקים והגמישים הללו, סופגים את כל השתן של התינוק במהלך הלילה, הרי אם ניקח פיסת בד ונחתל בה את תינוקינו הרי שהיא תהיה ספוגה וכבדה ואף השתן יזלוג החוצה. כיצד מהנדסים חיתול פלא שכזה, שמונע תפרחת חיתולים וגם נוח לתזוזה. איך מגיעים לתוצאות מדהימות כאלו בחיתול? ומדוע צריך כל פעם לפתח ולשפר אותו? לפניכם חלק מהתשובות לכך.

הפעם, הוזמנתי לנסיעה עם מספר בלוגריות ועיתונאיות נוספות, לביקור במרכז הפיתוח של פמפרס בעיירה קרובה לפרנקפורט שבגרמניה.




מאז לידת בני הבכור, אני נאמנה למותג פמפרס, מכירה אותו עוד מהילדות שלי שגדלתי בגרמניה (על הזכרון הראשון שלי עם פמפרס תוכלו לקראו כאן) וגם כאן בארץ, אחרי נסיון עם שלושה ילדים קטנים, שוב ושוב התוודאתי שאין על האיכות של פמפרס. הביקור במרכז הפיתוח בגרמניה, רק חידד וחיזק לי את ההרגשה הזאת והוסיף לי ידע ותובנות שאני רוצה לחלוק איתכם כאן.


לא פעם אני קוראת בפייסבוק שאלות של אמהות צעירות שתוהות, איזה חיתול הוא הטוב ביותר או למה יש דליפות וכיצד להתמודד עם תפרחת חיתולים. אז יש לי פתרונות, וזו סיבה נוספת בעיני, לחלוק את מה שאני למדתי מהנסיון שלי כאמא.



מרכז הפיתוח (שימו לב, לא מדובר במפעל), שוכן בעיירה בשם שוואלבאך (Schwalbach), קרובה מאוד לעיר פרנקפורט בגרמניה. הגענו באווירה חורפית-סתווית עם שלכת ציורית. 


באמצע כל השקט הזה, עומד לו מרכז ענק, על שטח של 22,000 מ"ר, שהוקם בשנת 2000, בהשקעה של 40 מיליון דולר! במרכז מועסקים כ-350 עובדים, מתוכם כ-250 במחקר ופיתוח של פרוקטר אנד גמבל. העובדים במרכז הנם מ-20 לאומים שונים, מ-20 תחומים מדעיים, מתוכם 25% בעלי דוקטורט ו-50% מכלל העובדים הן נשים.

בילינו כמה שעות טובות ומעניינות במרכז הפיתוח.
קיבלנו הסברים, עשינו סיור בחלקים שונים במרכז והיה לנו כמה זמן שצריך כדי לשאול שאלות ולקבל מענה.

בהתחלה שאלתי את עצמי, אם מוצר הוא כבר טוב, אם לא להגיד מצויין, ומצליח, למה צריך להשקיע בפיתוח ושינויים?
אז הסיבות הבאות הן חלק מהאתגר לפתח ולשפר מוצר כמו חיתולי פמפרס לתינוקות:
ראשית, כדי לשפר את המוצר צריך לשמוע חוות דעת של המשתמשים האמיתיים, הקושי הוא, שמי שבאמת משתמש במוצר (התינוקות כמובן), לא יכול לדבר ולתת חוות דעת.
יש לקחת בחשבון הן את צרכי התינוק והן את צורכי ההורה.
בשנות החיים הראשונות של התינוק, יש כל כך הרבה שינויים, איתם צריך להתמודד ולקחת בחשבון.
מדי שנה שליש מהצרכנים הם צרכנים חדשים.

רק בדיקות שנעשות עם תינוקות ועם הורים יכולות להניב הבנה מציאותית של הביצועים הכוללים של המוצר. וזה בדיוק מה שפמפרס עושים, הם מזמינים הורה ותינוק לניסיונות עם פמפרס, מודדים ערכים ומקשיבים לקול ההורה.
במרכז עצמו יש משחקיה וחדר אליהם מגיעים תינוק והורה במשך תקופה, רצוי אחרי הלילה עם החיתול, מודדים לו ערכים, מתצפתים על התינוק בתנועה וכו'.

הפשוש הזה הגיע בזמן הביקור שלנו ונוכחנו לתהליך בדיקת הממצאים. כמובן שהכל נעשה באווירה נינוחה ושום דבר אינו מכאיב!



ההתחשבות בכל הצרכים שציינתי לעיל, הופכים את חיתולי פמפרס לכל כך טובים.

נתבונן קצת על מבנה החיתול כדי להבין את היתרונות של חיתולי פמפרס:


יובש
במרכז חיתול Pampers Active Baby-Dry  נמצאת הליבה שלנו המכילה חומר ג'ל סופג (AGM)  הלוכד ונועל את הנוזלים ומחזיק אותם במקומם. קודם למגע הראשון עם רטיבות, AGM הינו חומר המורכב מחלקיקים יבשים אשר במגע עם השתן, הופכים לג'ל .

במרכז החיתול שני חלקים עיקריים:
ליבה -
אחראית בעיקר ל-הכלה / אחסון
התשתית -
אחראית בעיקר ל-שמירת הליבה במקומה
התאמת החיתול לתינוק / נוחות לבישה

בנוסף תחליב תינוקות ואווריריות
בחיתולי Pampers Active Baby-Dry יש תחליב המסייע בהגנת עור התינוק בשכבת הגנה.

עטיפה "נושמת" מכל צידי החיתול מאפשרת לאוויר צח להגיע לעור.

דפנות נמתחות
פמפרס יודעים שבטנו של התינוק, הנמצא בתנועה,  יכולה להמתח בעד 8 ס"מ. לכן, חיתול המתמתח בעדינות עם התינוק מאפשר לו לנוע בחופשיות מבלי לפגום בהגנה המעולה מפני נזילות, הינו הכרחי בכדי להבטיח נוחות.
חיתולי Pampers Active Baby-Dry  מעוצבים עם דפנות נמתחות  בנוסף למדבקות הצמדה המבטיחות התאמה נוחה ומדויקת.


נוכחנו במספר הדגמות, המראים כיצד החיתול סופג כמות של נוזלים, והשוואנו גם לחיתול אחר (שהגיע מהארץ).
חלק מהניסיונות אפשר לשחזר בבית, לדעתי באמת שווה לראות ולהרגיש את זה בעצמנו. אני בטוחה שלאחר מכן לא יהיה יותר ספק עם איזה חיתול כדאי להשתמש. גם אני אחרי שחזרתי הסתכלתי אחרת על חיתולים עם יותר מודעות ותובנות.
אפשר גם פשוט לעבור עם האצבע, או לחלופין עם דף נייר, על החיתול המלא בפיפי של הבייבי שלכם, או לשפוך כמות של מים ולהמתין כמה רגעים ותראו את התוצאה. היתי אומרת אפילו להשוות עם חיתול אחר. אני קיבלתי חיתולים בתערוכת בייבילנד האחרונה ולאחר הנסיעה והביקור במרכז הפיתוח באמת שבאתי עם תודעה אחרת וזה עניין אותי נורא, אם פעם היתי חושבת שמספיק ששום דבר לא ידלוף החוצה, כיום אני יודעת שחשוב אפילו יותר שעור התינוק ישאר יבש עד כמה שאפשר.
בעיה נוספת כתוצאה מלחות בתוך החיתול, שחלקם אולי לא מודעים אליה, היא תפרחת חיתולים שנוצרת בעצמה מחוסר האיוורור והלחות ביחד. אם העור רטוב, גם החיכוך גבוהה יותר. לא נעים בכלל, נכון? עוד סיבה להקפיד על חיתול שסופג היטב ולא להתפשר על איכות!

פשוט העברתי אצבע על חיתול אחר שלא היה הרבה זמן עם הבייבי שלי (ממש לא בלילה, רק כמה שעות במהלך היום) והאצבע שלי היתה רטובה ממש!! והחיתול עצמו היה גם נפוח... יש גרועים יותר ויש פחות, והכוונה שלי היא לא להשמיץ אף מותג אחר, אלא באמת להביא למודעות, שלא כדאי להתפשר על איכות כאשר מדובר בעור העדין ותחושת הנוחות של התינוקות הרכים שלנו.
עוד עובדה שאני יכולה להוסיף, השתמשתי בחיתולי פמפרס עם שלושת ילדיי, ואף אחד מהם לא סבל מתפרחת חיתולים חמורה ולא יצא לי לסיים אפילו שפופרת אחת של קרם החתלה. לצערי אני שומעת המון אמהות שהן חסרות-אונים מול תפרחות חיתולים קשות או חוזרות ומחפשות את הפתרון במשחה, למרות שהכל היה יכול להמנע עוד בבחירת החיתול.





בניסוי הזה לוקחים שמפו, המדמה את מרקם הצואה. מעבירים אותו, בכוס בצד ימין מעל הרשת של חיתול פמפרס, ולהשוואה בצד שמאל בכוס על שכבה של חיתול אחרת.
ניתן לראות שתוך כמה שניות, הנוזל עובר את הרשת של חיתול פמפרס. ובחיתול עצמו המשמעות היא, שהוא עובר את ליבת החיתול לתשתית. שם הוא נלכד כדי לא להיות במגע ישיר עם העור.

כאן מדגימים על פמפרס אקטיב בייבי, שופכים נוזל על ליבת החיתול, וניתן לראות בבירור, כיצד נספג בתוך החיתול ומשאיר את השכבה העליונה יבשה.



כאן הדגמה של החלקיקים שנמצאים בתוך ליבת החיתול. במגע עם נוזל הם הופכים לחומר מוצק יותר, כמו ג'ל.



עבורי הביקור במפעל הפיתוח בגרמניה, היה הזדמנות נדירה לקבל מבט לעומק, לפריט שהוא בשימוש יומיומי אצלנו, הורים לתינוקות ופעוטות. ההדגמות שערכו לנו במעבדה, גרמו לי להבין כמה שלא מובן מאליו, מה שאמור להיות מובן מאליו - חיתול סופג שמשאיר את עור התינוק גם יבש וגם נעים ונוח לתינוק. לצערי זה לא מובן מאליו, ולא כל חיתול בשוק מציע את התכונות הכה חשובות לעור התינוק. נוכחתי לדעת שבכדי שחיתול פמפרס ייצא לשוק החופשי, הוא עובר הרבה מאוד ניסיונות ומחקרים מעבדתיים ואף אקטיביים ממש על גוף התינוק. זה עורר בי התפעלות לראות כמה השקעה ומחשבה עומדים מאחורי פיתוח חיתולי פמפרס, כל העובדות והחוויות הנ"ל, מוסיפות לשקט הנפשי שלי כשאני מחתלת את התינוק שלי בחיתולי פמפרס.



עוד קצת למי שאוהב עובודת ומחקרים:
החדשנות בחיתולים מסייעת בהפחתת שכיחות התפרחת.
פאנל בנושא בריאות העור שנערך ב-2008 עם רופאי עור ורופאי ילדים מובילים מאיטליה, בריטניה, גרמניה ושוודיה אישר: "השימוש הנרחב בחיתולי תינוקות חד-פעמיים מוביל להפחתה דרמטית בדלקת עור חמורה הנובעת מהחתלה."

מחקרים קליניים
תאימות טובה לעור של שכבת החיתול העליונה המכילה תחליב, אושרה בבדיקות מבחני טלאי (patch tests) על מבוגרים.
התאימות נבדקה במבחני גירוי מצטברים של 21 יום ובשני מבחני טלאי (אוכלוסייה רגילה ואוכלוסייה בעלת עור רגיש על סמך הערכה עצמית).
התחליב המאושר לא גירה את העור ולא גרם לרגישות באוכלוסייה המייצגת ובאוכלוסייה המוגדרת כבעלת עור רגיש.
מחקרים קליניים נוספים על שימוש ממושך בתינוקות (באוכלוסייה נורמלית ובאוכלוסייה המועדת לתפרחת חיתולים) נערכו לאחר הסיום המוצלח של מחקר העור במבוגרים.
חיתולים עם תחליב שיפרו את מצב העור והובילו להפחתת החומרה והתדירות של תפרחת חיתולים




בנוסף, קיים שתוף פעולה של פמפרס עם מומחים מובילים, כמו האגודה האירופית לרפואת עור בילדים.
פמפרס משתף פעולה עם האגודה האירופית לרפואת עור בילדים (ESPD), אנשי מקצוע מובילים ועתירי מוניטין.
ה-ESPD תומכת ומאשרת את המדע, הבטיחות והחדשנות בחיתולי פמפרס.



גילוי נאות: אינני עובדת בפמפרס או מקבלת תשלום על פרסום. אני כותבת מהמקום הזה של נסיון ואמון אמיתי בחיתולי פמפרס, איתם אני משתמשת לאורך שנים ויכולה להמליץ עליהם באמונה שלמה שהם החיתולים הטובים ביותר שקיימים היום בשוק הישראלי.

 
  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:
 
(נכתב ב-12.1.2015)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...