יום חמישי, 27 באוגוסט 2015

מתכון ללביבות קוסקוס עם בולגרית


לביבות קוסקוס עם גבינה בולגרית וירקות לבחירכתם - 
הפעם עם קוסקוס מסדרת מאסטרשף ובולגרית של גד מקופסת פח יפה ממהדורה מוגבלת


מה הדבר הכי יצירתי שחשבתם להכין עם קוסקוס? כשאני חושבת על קוסקוס, זה כמובן קוסקוס בליווי מרק, והכי יצירתי שלי, בעיקר כשאני ממהרת בהכנת ארוחה ורוצה מעט לגוון, זה קוסקוס עם רוטב בולונז, שילוב מאוד טעים אגב.

אז הגיע לידי "ספר הקוסקוס הגדול" (מאת חנה סרור, הוצאת כנרת), מלא ברעיונות, אפשרויות וכמובן מתכונים. החל מתבשילים, תוספות, אפילו סושי-קוסקוס, עד לקינוחים עם קוסקוס.


מתכון שסיקרן אותי ומיד התחשק לי להכין, הוא
 מתכון של לביבות קוסקוס וירקות, בגרסה החלבית עם גבינת פטה או בולגרית.



מצרכים:


1 כוס קוסקוס מוכן

3\1 כוס בצל ירוק קצוץ דק, או בצל יבש

1 כוס ירק מגורד או קצוץ, לפי בחירתכם (לדוגמה פטריות, גזר, תירס. אם בוחרים קישוא, ברוקולי או כרובית, יש להרתיח מראש 5 דקות במי מלח)

2 שיני שום כתושות

50 גר' גבינת פטה או בולגרית מפוררת

2 ביצים

מלח ופלפל לפי הטעם
 
1/2 כפית אגוז מוסקט - אני הכנתי בלי כי לא היה לי ובמקום זה אני שמה

רבע כפית חוואיג' (אם אין לכם אז שימו מעט כמון, רק כדי להדגיש את הצבע הצהוב)

אני ממליצה להוסיף כפית ממרח עגבניות מיובשות




אופן הכנה:

1. הכנת הקוסקוס: בעיקרון מכינים לפי ההוראות על השקית, בדרך שאתם מעדיפים.
אני שמתי על כוס קוסקוס כוס מים רותחים בתוך קערה (המים קצת מעל הקוסקוס), מכסים את הקערה וממתינים 5-8 דקות.
לאחר מכן פותחים את המכסה ומפוררים עם מזלג.
משאירים לא מכוסה.


2. לאחר מכן מערבבים את כל החומרים יחד עם הקוסקוס.

אני בחרתי הפעם רק בגזר מגורד.

אפשר להניח לזה רבע שעה לספיגת הטעמים.


3. ניתן לטגן או להכין במולטייקייק:

- מכינים לביבות בגודל בינוני, בעזרת הידיים, מטגנים בשמן עד להשחמה.

- מחממים פלטת קייקפופס במולטיקייק ומניחים מהבלילה בשקעים.

4. מומלץ לאכול לצד מטבל שמנת, שום שמיר.



הערות נוספות:

לגבי הקוסקוס
השתמשתי בקוסקוס מהסדרה החדשה "מאסטרשף" אשר מחדשים עם קוסקוס מחיטת דורום, בדיוק כמו במרוקו.
נדרשים בערך 6 דקות והקוסקוס מוכן לאכילה!


בסדרת הקוסקוס החדשה של מאסטר שף  3 סוגי קוסקוס, כולם בגודל בינוני:
·         קוסקוס מחיטת סולת
·         קוסקוס מחיטה מלאה
·         ולראשונה בארץ- קוסקוס אסלי מחיטת דורום, כמיטב המסורת המרוקאית


סדרת הקוסקוס אינה מכילה חומרים משמרים או צבעי מאכל.


אריזת 350 גרם.
מחיר מומלץ לצרכן: 7.50 ש"ח

כשרות: כשר פרווה בהשגחת הרבנות קריית אתא


מתכון נוסף עם קוסקס שעלה בבלוג - סלט קוסקוס עם טונה ולימון כבוש - אפשר לקרוא כאן שוב.


לגבי הבולגרית
אין אחד שלא מכיר את גד! עכשיו מחלבות גד חוגג יום הולדת 100 לבולגרית, כזה אירוע ראי להערכה חייבים לחגוג, ולכן גד משיקה בימים אלו את הגבינות הבולגריות במהדורה מיוחדת ומוגבלת באריזות נוסלטגיה.

האריזות מפח, בגווני המותג כחול ולבן, מעוצבת בעיתורים וכמובן רב-שימושית! 


כך שהיתי אומרת, שקיבלנו מתנה לכבוד החגיגה


במהדורה המיוחדת ניתן למצוא שלושה סוגי בולגרית: 5%, 16% ו-25% שומן.



גבינה בולגרית של מחלבות גד מופקות בשיטת ייצור מסורתית, הכוללת עבודה ידנית ושימוש בבדים המשמשים לאיסוף הגבן וסינון הנוזלים,
ולאחר מכן השריית הגבינה בתערובת מדויקת של מי מלח למשך חודש שלם. במהלך חודש זה הגבינה מבחילה (מתפתחת):
המליחות חודרת פנימה, ואט אט נבנים בה המרקמים המיוחדים והטעמים העדינים שיש רק בגבינות מסורתיות.
אופן הייצור הייחודי מאפשר מרקם וטעם חזקים ועשירים יותר מהגבינות אשר מופקות בתהליך תעשייתי.


אני מאוד אוהבת שיש לי בולגרית במקרר, כיוון שהיא משתלבת מצויין במגוון ארוחות ומשדרגת את טעמן (שימו לב, להפחית בתוספת מלח כשאתם מוסיפים גבינה בולגרית), החל מתוספת לסלט, לחביתה, לפסטות וכמובן למאפים.

המהדורה המיוחדת תשווק ברשתות השיווק ברחבי הארץ החל מה-23 באוגוסט ועד גמר המלאי.







  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:




תגובה 1:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...