יום ראשון, 6 בדצמבר 2015

לחמניות ביס-בריאות

לחמניות ביס-בריאות עם קמח מלא ושיבולת שועל

לחמניות בצורת מאפינס עם קמח מלא ושיבולת שועל (טעמה של שיבולת השועל אינו מורגש), שהופכת את הלחמניה הזאת לבריאה יותר, היא יוצאת רכה ומתאים מאוד לחצות אותה ולמרוח עליה את מה שאתם אוהבים.


רכיבים:

3/4 כוס קמח מלא

1/3 כוס שיבולת שועל

1 כפית אבקת אפיה

3 כפות שמן

1 ביצה

חצי כוס מים

מלח לפי הטעם.

הוספתי גם אבקת שום וממרחים שיש לי בבית: כף ממרח פסטו, כף ממרח עגבניות, כף ממרח זיתים.

ניתן להוסיף גם גבינה מגורדת וכל ירק שתרצו, כמו בצל, זיתים, תירס ועגבניות.


אופן ההכנה:

לערבב הכל בקערה.
להעביר לתבנית שקעים משומנת מעט.

אני הכנתי במכשיר המולטיקייק (בתבנית המאפינס). מהכמות המצויינת, יוצאות בערך 2 נגלות.




מה שחשוב שהן רכות, אני מחשיבה אותן כלחמניות, כי זה לא מאפה שטעים לאכול בפני עצמו, אלא מומלץ למרוח עליה משהו, אני חציתי אותן ומרחתי לי גבינה רכה למשל.
כדאי לדעת ששיבולת שועל הנה "דגן על", עתיר ברכיבים תזונתיים, עשיר בחלבון מן הצומח, בסיבים תזונתיים ומינרלים, כמו ברזל, סיגן ומגנזיום. 
מבחינתי, הלחמניות האלה, הן אלטרנטיבה טובה ובריאה יותר, כשמתחשק לי משהו נחמד לארוחת בוקר או ערב, ולא רוצה לאכול לחם לבן, מצד שני, מצאתי את עצמי, אוכלת עוד אחת ועוד אחת, כיוון שהן קטנות יחסית. :-)


ספרו לי איך יצא ואם אהבתם.



  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...