יום שני, 29 באוגוסט 2016

המדעטק בחיפה ותערוכת החלל חדשה - למידה והנאה לכל המשפחה

לנו ההורים, אין יותר טוב מהנה ומספק מבילוי עם הילדים. אם לצד ההנאה והזמן המשותף, הילדים גם רוכשים ידע, ואם גם אנחנו בעצמנו מרחיבים אופקים, אז מה טוב. 


ביקרנו בעיר חיפה ושילבנו בילוי במדעטק - המוזיאון הלאומי למדע. במדעטק חוגגים את קיץ  2016 עם שפע תערוכות, מוצגים, פעילויות וחוויות, ועם פסטיבל החלל "מדריך לגלקסיה", תערוכה חדשה סביב נושא החלל.
בביקור קצר במדעטק, ניתן לרכוש ידע מתחום המדע, תובנות על תופעות פיזיקליות שאנו חווים מדי פעם ומדי יום ולדעת מה ההסבר המדעי שלהן. 
המיצגים מוצגים בחדרים ובאולמות במבנים השונים וכן בחצר הפארק, בכל חדר שנכנסנו, סקרנות הילדים מיד פעלה והם ניסו להפעיל את המוצגים השונים ולהבין כיצד הם למעשה פועלים, ואיזה סוד פיזיקלי או מדעי הם למעשה ממחישים.

ישנו גם את מרכז הגיל הרך - מרכז ייעודי לילדים בגילאי 2-7. המרכז מציע לקטנים התנסויות שונות שמשלבת חוויית משחק עם הבנה מדעית.
ארבעה מתחמי פעילות במרכז:
מבוך תחושות אריזות בגופים הנדסיים, מתחם מים ומתחם בניה.



שימו לב שבמתחם המים יש סינרים שאפשר להלביש לילדים, שלא כמו אצלנו, הילדים בהתחלה רצו למתקים ונרטבו.

במתחם ישנו גם מופע - המציג את הסיפור הידוע "מעשה בחמישה בלונים", ובמופע מציגים חמש שיטות פיזיקליות שונות לניפוח בלונים, מופע מבדר ומעשיר ומרתק את הקטנטנים.

בכל חצר בפארק, מוצבת תערוכה המוקדשת למדענים בעלי חשיבות היסטורית כארכימדס, ניוטון, ליאונרדו דה וינצ'י, ברנולי ופיתגורס. 
 
המחשה למפשט פיתגורס



המתקנים היותר פופולריים בחצר הם המסוק ונדנדת הבויו - יו יו אנושי. זוהי נדנדה אנכית המדגימה העברה של אנרגיה פוטנציאלית (תלויה בגובה) לאנרגיה קינטית (תלויה במהירות).


האדם והחלל - תערוכה בינלאומית, מבט אל השמים - תערוכת אסטרונומיה, שלוש-שתיים-אחת חלל! מופע הדגמות חללי מקורי, פלנטריום דיגיטלי, מופעים שונים באמפי, פאב-לאב חללי במדעטק - קיץ 2016.



פסטיבל החלל "המדריך לגלקסיה" מציע מוצגים מרתקים מהחלל ושלל פעילויות מיוחדות ברחבי המדעטק: מסע וירטואלי בחלל בעזרת משקפיים חכמים, הדגמות מומחזות בנושאי חלל, תצפיות אל החלל בעזרת טלסקופ, הדפסה תלת ממדית של דגמים מעולם החלל במעבדה לייצור דיגיטלי, כמו גם הפלנטריום הדיגיטאלי, הקולנוע הרב- חושי "סינמטריקס" שיקרין סרטי חלל (שניהם בתשלום נוסף), חליפת חלל בחסות חיל האוויר הישראלי שניתן להצטלם בה, כניסה לתוך הקפסולה של תא הפיקוד הרוסי ועוד.


נכנסנו למופע שיגור חללית, שממחיש כיצד משגרים את החללית, מהו כח המשיכה וכיצד החללית שומרת על מסלולה סביב כדור הארץ, כיצד מתקשרים עם החללית בחלל, ולבסוף כיצד מנחיתים את החללית, יצאנו מן המופע עם המון תובנות חדשות.

לאחר בילוי מהנה של מספר שעות, אך לא ממצה, כי לא הספקנו לחוות הכל, ולאחר שילדיי חוו פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, רפואה ואסטרונומיה, והפעילו את החושים, קינחנו במופע קסמים מהנה בחצר האמפי.

אין תחושת סיפוק גדולה יותר להורה, לשמוע את הילדים משחזרים את התובנות החדשות שנרכשו והישנות שלמדו בבית הספר, אך חוו במדעטק בצורה מוחשית יותר. בילוי משפחתי מומלץ בהחלט!


 
בנוסף, מדעטק מציע שפע פעילויות להורים וילדים במהלך כל חופשת הקיץ. לדוגמה: 
מופעים של גילי ומיכל, כוכבי הילדים גילי בא לבקר ומיכל ינאי במופע משותף, יתקיימו בפארק המדע כל יום שלישי של חודש אוגוסט בשעה 18:00, בכל יום רביעי יוצגו מופעים של קוסמים, לוליינים, זמרים, להטוטנים, שחקנים ועוד.
סיורים מודרכים יתקיימו בין תערוכות הקבע הרבות של מדעטק, יתקיימו פעילויות מדע כיפיות לילדים "מדברא קדברא".
סדנת נדידת ציפורים יסודית, בליווי מייסד ומנהל המרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון, פרופ' יוסי לשם, בין התאריכים 7-31.8.

למבקרים שלא ירצו להיפרד מהמדע גם בבית, חנות המדעטק המחודשת תציע מבחר יוצא דופן של משחקי הרכבה, בנייה, מעבדה, אסטרונומיה והגיון.

שעות פתיחה:
אוגוסט
ימים א', ב', ה', שבת - 19:00 - 10:00
ג' , ד' 20:00 - 10:00
ו' 15:00 - 10:00

מחיר כניסה:
ילד עד גיל 5: חינם
מבוגר/ ילד מגיל 5: 89 ש"ח לכרטיס
משפחה- 2 מבוגרים+2 ילדים: 340 ש"ח
למערכת החינוך הנחות מיוחדות.
הפלנטריום בתוספת תלשום של 10 ש"ח

כתובת:
שמריהו לוין 25, הדר הכרמל, חיפה.    



מידע נוסף והזמנת  כרטיסים מראש בטל. 8614444 – 04.

 

  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...