יום רביעי, 19 באוקטובר 2016

פסטיבל משחקים ללא קופסא סוכות בחירייה ופארק אריאל שרון - רשמים מהביקור שלנו

פארק אריאל שרון וחירייה, בשיתוף פעולה, מציעים לכבוד סוכות פסטיבל חווייתי לכל המשפחה - פסטיבל משחקים ללא קופסא!

על מגוון של פעילויות לסוכות 2016 כתבתי מידע כללי בפוסט כאן, וכהמשך לפעילויות בסוכות, "ארזתי" את הילדים (בני 7, 5 ו-3) ויצאנו לבקר בפארק אריאל שרון. זו היתה הפעם הראשונה שלי שביקרתי בפארק, למרות שאנחנו עוברים המון ליד האתר כשאנחנו על כביש 4, זה היה כיף לראות ולהיות הפעם בצד השני של הר חירייה.

אז ככה, הפארק נפתח בשעה 9:00, אנחנו הגענו קרוב לשעה 12, הובילו אותנו לחניון בחלק העליון (כניסה לפארק אריאל שרון) ויותר מאוחר שמעתי שהיו כאלה שחנו למטה (חירייה) ולא נתנו להם לעלות למעלה עם הרכב (כנראה עניין של תפוסה בחניות). כשאנחנו הגענו, היה תור לכניסה.

בשעה 12:00 הגיעה מדריכה, שמתחילה סיור אל תוך הפארק (ניתן להכנס גם עצמאית). בכל מקרה, כדי להכנס לפארק יש מרחק הליכה ועלייה.
אין בעיה להיכנס עם עגלות. חלק גדול באתר, אינו מוצל ומומלץ מאוד להצטייד עם כובעים וקרם הגנה. יש יחסית הרבה ברזיות עם מי שתייה לאורך הפארק.

הלכנו עד לנקודת תצפית, ממנה אפשר להשקיף על גוש דן.

באותו מקום כבר איבדנו את המדריכה, לא עקבנו אחר הסבריה לצערי, כי היו הרבה אנשים. יש מקומות ישיבה וחלק עושים שם הפסקות מנוחה ואוכל בצל.
לאחר מנוחה קלה המשכנו, ומצאנו את המדריכה עם הקבוצה בנקודה אחרת, ממנה ניתן להשקיף מזווית נוספת על כביש 4 ועוד מקומות, והצלחתי לשמוע חלק מהתיאורים, גם לגבי השכונות השונות שרואים מן ההר.

לאחר מכן המשכנו עצמאית בפארק (יש עוד מספר פינות, שאפשר להמשיך ללכת ולראות עוד נקודות תצפית אבל וויתרתי). התקרבנו לאגם, ילדים התגלגלו בגבעה קטנה עם דשא, והנוף פשוט מקסים.

סמוך לאגם יש מתחם מוצל, עם שולחנות ומזנונים של אוכל, ושם מוקרן גם סרט מולטימדיה, לצערנו כשהגענו היה תור מאוד ארוך. התיעצתי קצת עם מדריכה שהיתה בקרבת המקום והיא אמרה לי שבשלוש שנים שהיא עובדת שם, זה התור הכי ארוך שהיא ראתה!
שיחקנו ליד האגם, במשחקים שהיו על הרצפה, משחק קלפים, סולמות ונחשים, קנינו ארטיק להצטננות ובנתיים התור לסרט התקצר משמעותית, למרות שהגדול שלי רצה תחילה להכנס לסרט, החלטנו לוותר ולא לחכות בתור, כי בגדול הבטחתי לילדים מתקנים למשחק והם התעייפו קצת ממהליכה והחום.
ידעתי שהביקור יהיה משולב הליכה, לכן הגעתי עם עגלה לקטן, אבל חשבתי שרוב הפעילויות מוצלות ולכן לקחתי רק כובעים וזה לא הספיק מבחינת הגנה מהשמש.

חזרנו למקום ממנו נכנסנו וכדי להגיע למתחם עם המשחקים צריך לקחת אוטובוס שאטל. לא ניתן להגיע ברגל ועם הרכב שלי לא היתה אפשרות, כי נאמר לי שאין מקומות חניה כבר למטה. האוטובוס מגיע בתדירות גבוהה, העגלות נכנסות לתא המטען והילדים זכו גם לחוויה של נסיעה באוטובוס על הדרך.

אומנם יש הרבה מדריכים לאורך הפארק, אבל ההסברים בהתחלה לא היו ברורים לדעתי, ולי למשל לא היה ברור שמתקני המשחקים נמצאים באיזור אחר באתר, סוג של "חיפשנו" אותם בפארק ואיבדנו קצת אנרגיות בשיטוט בפארק, כי גם הגענו בשעות הצהריים החמות, דבר שאליו לא היינו מוכנים מספיק. אם היתי יודעת קודם יותר פרטים, היתי בוחרת להגיע בתחילה למתחם של המשחקים, כל עוד הילדים וגם אני עוד בשיא הכוחות. זאת החוויה האישית שלי, אני בטוחה כל אחד חווה ומתאים לו משהו אחר. אבל בשביל זה אני כאן, כדי לתת לכם יותר פרטים ;-)

אז הגענו לאיזור שנקרא ה"לונה ג'אנק" בחירייה.יש מתחם מקורה, ובו מספר תחנות עם סדנאות יצירה מקסימות מחומרים ממוחזרים. ניתן למשל להכין שקית בד לבקבוקים, צמידים וצמיגים, תכשיטים מחרוזי נייר..
מה עוד אהבתי, כשמסתכלים סביב, מגלים המון ציוד שעשוי מחומרים ממוחזרים, ישנו על קופסאות פלסטיק מרופדות, קסדת צבאית שימשה בתור קערה ועוד...

בנוסף, יש מתחם בדשא, ששם הוקמו מספיק מתקנים חווייתים לילדים, בין היתר מפוזרים בכל הרחבה, מזרנים שישמשו כטרמפולינות, אפשר לרוץ עליהם בתור מסלול, להתגלגל וגם לנוח.. מאוד אהבתי את הפינה הזו, הרי מה יותר כיף מאשר לקפוץ על מזרן של מיטה, בבית אין מרחב לעשות זאת. עוד היה שם מגדלור מקסים ושם ניתן לדוג עם חכה בקבוקים ועוד.

טוב, ברגע זה, החלטתי לפרוש הצידה, מול רחבת המשחקים פזורים ספסלים, כסאות ושולחנות, ליד מקום בו ניתן לקנות שתיה ואוכל, קניתי לי קפה, התיישבתי לי בנחת כי אפשר לראות משם את הילדים משחקים.

אחרי זה אכלנו שם צהריים, אני הבאתי אוכל מהבית ואחרי זה חזרנו כולנו עם כוחות מחודשים למשחקים ברחבה.

הגיעה השעה 16.30, האתר תיכף נסגר, אנחנו התחלנו להתקפל לאוטובוס בחזרה לאוטו. הסתבר שעלינו בטעות על אוטובוס שכולל גם סיור, של כ-20 דקות, אבל האמת, היה שיא קטן במהלך הסיור, ירדנו וראינו את ערימת הזבל של חיריה ממש מקרוב! נכון, זה נשמע מגעיל, להפתעתי דווקא שם לא היו ריחות לא נעימים, עמדנו מקרוב וזה מתחם גדול מלא מלא בזבל, אכן היה מרשים ומרתק לראות. מתעופפות שם המון ציפורים שמחפשות שלל וגם משאית ששפכה את כל התכולה שלה אל תוך הערימה. עמדנו שם לזמן קצר, אבל זה היה בהחלט משהו שאני שמחה שלא פספסנו.

פסטיבל "משחקים ללא קופסא"
ימים ג'-ה', חול המועד סוכות, בין השעות 9:00-17:00 בפארק המיחזור חירייה ובפארק אריאל שרון
מחיר: כרטיס בודד – 35 ₪/ כרטיס משפחתי (5 נפשות) – 150 ₪/ ילדים עד גיל 3 - ללא עלות
לפרטים נוספים והזמנות: www.parkevent.co.il טלפון: 8255*
הוראות הגעה: דרך כביש 4 לכיוון דרום, בין מחלף מסובים לגנות, יש להיצמד לנתיב הימני ולרדת ביציאה הראשונה מימין.כתובת ב-WAZE: פארק המיחזור חירייה / פארק אריאל שרון