יום שבת, 8 ביולי 2017

גן המפלצות - תערוכה של כיף והומור לכל המשפחה

גן פלאות מיוחד ובו עשרות מפלצות ענק מפחידות, מצחיקות ומגעילות ששרות, מדברות, מספרות ומפתיעות!

יולי- אוגוסט 2017, גן מוז"א-מוזיאון ארץ-ישראל, תל-אביב

במשך שנתיים יצר ועיצב האומן, יוסי אבולעפיה, עשרות מפלצות ססגוניות ומרהיבות, אליהם התאים הסופר המוערך, אפרים סידון, טקסטים וגיבש לכל אחת מהמפלצות מופע מיוחד של שירה וסיפור והפתעות.

ביקרנו בתערוכת המפלצות. כששומעים מפלצות בהקשר של ילדים, עלולים לעלות לנו ההורים חששות, האם זה מתאים ולא יפחיד את הילדים.

אז אספר לכם מהנסיון שלי, בדרך לכניסה בחנתי את הקטן שלי, אוטוטו בן 4 ואמרתי לו שאני מפחדת. הוא צחק ואמר לי "זה לא אמיתי".

תשמעו, המפלצות בתערוכה הן ממש חביבות, צבעוניות ואף מצחיקות ולא מפחידות בכלל!

האמת לא ראיתי שם אף ילד מפוחד.

בכניסה כל אחד קיבל מפה עם שמות וציור של כל מפלצת וכתב חידה (לצערנו לא חילקו עפרון והבן הגדול מאוד רצה לפתור את החידה אז רק בהמשך נעזרנו בטושים בעמדת היצירות).

שהגענו למתחם המפלצות, הילדים שלי התלהבו ממש בתחילה ולא ידעו לאן להביט מרוב שפע המפלצות.
עברנו ממפלצת למפלצת. לכל מפלצת שם וסיפור וכל מספר דקות המפלצת שרה או מספרת, בשילוב של הומור, משחקי מילים, מוזיקה ותאורה.

לכל מפלצת שם, אופי, תפקיד ותכונות משלה: הן עוסקות בפחדים, בכעסים, באהבות, בצחוקים ובשמחות גם יחד, למשל הכינפלצת, שאוהבת ראשים, מטיילת בעיקר בראש העין, ראש פינה וכו' ומציעה לקרוא לקניונים " כינינים".

הגענו בשעה 19.30 למוזיאון תל אביב, כל התערוכה מתרחשת בחוץ, החום היה סביר, אולי גם כי זה שטח פתוח יחסית. כדאי מאוד להגיע בשעות אלו, כי אז ניתן לראות את המפלצות באור יום ולאחר מכן גם בחושך בתאורה, מה שמקנה שוב אווירה ואפקט מיוחד.

בנוסף לפסלי המפלצות, יש עמדות עם דפי צביעה וטושים, קרוסלה, חנות מרצ'נדייז, מזנון, קיר צילום של מפלצות, ג'ימבורי קטן וארגז חול לבניית מפלצות עם מדריכי פיסול בחול, כסא מלך המפלצותעל גבי מסך גדול מוקרן סרטון המראה את שלב הכנת הפסלים.

כאמור, מדובר בתערוכה ולכן אין מה לצפות לפעילויות נוספות אלא להינות מהמפלצות, מהסיפור והמצג של כל אחת ואחת ויש הרבה. הילדים שלי בגילאי 4, 6 ו-8, מספר ימים לאחר שביקרנו, לוקחים את המפה, מסתכלים על המפלצות ומעלים זכרונות על שמות המפלצות, תכונות ודברים שהצחיקו אותם, מה שמראה לי שבוודאות הם נהנו מאוד.

ממליצה להכיר ואפילו קצת להתאהב במפלצות.

יוזם ומנהל אומנותי: צחי בקר

סרטון קצר לסיום שאנחנו אוהבים לצפות בו שוב ושוב ולשיר גם כן...

מחיר כרטיס:
109 ש"ח

רכישת כרטיסים דרך אתר איוונטים * 9066
*חברות אשראי - 1+1 ב-109 ₪
*לקוחות חצי חינם - 49 שקל לכרטיס. (המכירה תחל בעוד כחודש)
*הטבות נוספות בוועדי העובדים ולמחזיקי כרטיס דיגיתל - תושבי תל אביב.

שעות פתיחה:
א'-ה' וימיש שבת: 18:30-23.00
שבת סגור

← אם אתם מחפשים עוד פעילויות לחופש הגדול, כדאי לכם לראות את הפוסט הגדול עם מגוון של פעילויות ואטרקציות בקיץ 2017 ברחבי הארץ. כאן.